Komunikaty PR

Hillebrand radzi jaki typ kontenera wybrać do transportu wina, napojów czy soków

2021-12-28  |  15:00
Biuro prasowe

„Czy mój towar dotrze w dobrym stanie?" To pytanie bardzo często zadają sobie dostawcy towarów wrażliwych na transport, takich jak wina, alkohole i soki.

W transporcie wykorzystywane są różnego typu kontenery, a od ich wyboru może zależeć jakość przewożonych ładunków. Istotne jest to zwłaszcza teraz, gdyż planując wysyłkę, trzeba się liczyć z tym, że w obecnej, nieprzewidywalnej sytuacji na rynku transportowym, mogą wystąpić problemy z dostępnością kontenerów. Eksperci Hillebrand, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w transportach dla branży beverage, wyjaśniają co należy brać pod uwagę przy planowaniu dostawy alkoholi, soków i innych napojów.

Najczęstszą przyczyną psucia się towarów wrażliwych na warunki transportu, takich jak wina czy soki, jest szok termiczny, zanieczyszczenia i wilgotność powietrza. Ekstremalne zmiany temperatury i wilgotności mogą nieodwracalnie uszkodzić płyny, zmienić ich smak i konsystencję. Wybór odpowiedniego kontenera ma więc dla dostawców kluczowe znaczenie. Jaki kontener wybrać? Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym czy chłodniczy?

Kontenery uniwersalne ogólnego przeznaczenia

W przypadku transportu ładunków, na które wpływu nie mają takie czynniki jak temperatura, wilgotność czy nieprzyjemne zapachy, dobrym i ekonomicznym wyborem są uniwersalne kontenery - 20’ i 40’. Przeznaczone są do przewozu towarów w opakowaniach. Można je wykorzystać również do masowego transportu płynów luzem z wykorzystaniem zbiornika elastycznego flexitanka instalowanego wewnątrz kontenera. Inaczej sytuacja wygląda kiedy ładunek jest bardziej wrażliwy na czynniki powstające w trakcie jego przewozu.

Kontenery z wkładem izolacyjnym

W przypadku towarów, które wymagają ochrony przed nagłymi zmianami temperatur wywołującymi szok termiczny, wilgoć, kondensację pary, albo przed zanieczyszczeniami krzyżowymi czy zapachami, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie w kontenerze uniwersalnym specjalistycznego termicznego wkładu izolacyjnego.

Wkłady izolacyjne nie chłodzą i nie ogrzewają, ale  zmniejszają efekty cieplne promieniowania, przewodzenia i konwekcji, zapobiegając zmianom temperatury, które mogą zepsuć jakość wina i innych artykułów spożywczych. Zapewniają też ochronę przed zanieczyszczeniami, gdyż instalowane wewnątrz kontenera, tworzą powłokę ochronną, wykonaną  z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Opracowane przez ekspertów Hillebrand, nowoczesne i opatentowane folie termostatyczne VinLiner odbijają aż 94% ciepła, czyli prawie dwa razy więcej niż inne tego typu wkłady i pozwalają na utrzymanie stałej temperatury podczas transportu. Po umieszczeniu i „zamknięciu” w nich wrażliwego ładunku, temperatura wewnątrz może wzrosnąć maksymalnie do 11°C (w zależności od temperatury pakowania).

Zainstalowanie termicznej folii izolacyjnej wewnątrz kontenera uniwersalnego skutecznie chroni  wrażliwe towary podczas długich transportów, nawet tych trwających 40 dni i  więcej. Warto też podkreślić, że jeśli chodzi o możliwość kontrolowania temperatury, w porównaniu do kontenerów chłodniczych, wykorzystanie termicznej folii jest opcją bardziej ekonomiczną i jednocześnie przyjazną dla środowiska. Folie termostatyczne Hillebrand w porównaniu do kontenerów chłodniczych zapewniają 23% redukcję emisji gazów cieplarnianych i są też wykonane z materiałów nadających się do recyklingu.

Kontenery chłodnicze

Kontenery chłodnicze są najlepszym rozwiązaniem w transporcie towarów łatwo psujących się i wrażliwych, które wymagają przechowywania w ściśle określonych temperaturach. Agregaty w kontenerach chłodniczych zapewniają cyrkulację zimnego powietrza, działając jak gigantyczna lodówka. Ich praca jest zazwyczaj sterowana cyfrowo. Są one jednak droższym wyborem i mniej przyjaznym dla środowiska. Jak obliczyli eksperci Hillebrand,  ślad węglowy w przypadku transportu w kontenerze ’20 uniwersalnym i z wkładem izolacyjnym, w których można przewieźć 9 900 l wina, wynosi 1930 kg/CO2e.  W kontenerze ’20 chłodniczym można przetransportować już tylko 7 500 l wina, a ślad węglowy równa się 2 510 kg/CO2e.   

Co więc wybrać?

Decyzja o wyborze typu kontenera i tym samym wymaganego poziomu ochrony towarów, uzależniona jest od stopnia ich wrażliwości oraz warunków klimatycznych, na których działanie będą narażone podczas całego procesu transportowego. Dlatego też eksperci Hillebrand, przed podjęciem decyzji o wyborze rodzaju środka transportu, szczegółowo analizują nie tylko trasy dostaw morskich w oparciu o bardzo dokładne prognozy pogody WMO (Światowa Organizacja Meteorologiczna), ale też wilgotność, dokładny czas transportu, warunki przeładunków w portach oraz wiele innych czynników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.