Komunikaty PR

Hillebrand radzi jaki typ kontenera wybrać do transportu wina, napojów czy soków

2021-12-28  |  15:00
Biuro prasowe

„Czy mój towar dotrze w dobrym stanie?" To pytanie bardzo często zadają sobie dostawcy towarów wrażliwych na transport, takich jak wina, alkohole i soki.

W transporcie wykorzystywane są różnego typu kontenery, a od ich wyboru może zależeć jakość przewożonych ładunków. Istotne jest to zwłaszcza teraz, gdyż planując wysyłkę, trzeba się liczyć z tym, że w obecnej, nieprzewidywalnej sytuacji na rynku transportowym, mogą wystąpić problemy z dostępnością kontenerów. Eksperci Hillebrand, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w transportach dla branży beverage, wyjaśniają co należy brać pod uwagę przy planowaniu dostawy alkoholi, soków i innych napojów.

Najczęstszą przyczyną psucia się towarów wrażliwych na warunki transportu, takich jak wina czy soki, jest szok termiczny, zanieczyszczenia i wilgotność powietrza. Ekstremalne zmiany temperatury i wilgotności mogą nieodwracalnie uszkodzić płyny, zmienić ich smak i konsystencję. Wybór odpowiedniego kontenera ma więc dla dostawców kluczowe znaczenie. Jaki kontener wybrać? Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym czy chłodniczy?

Kontenery uniwersalne ogólnego przeznaczenia

W przypadku transportu ładunków, na które wpływu nie mają takie czynniki jak temperatura, wilgotność czy nieprzyjemne zapachy, dobrym i ekonomicznym wyborem są uniwersalne kontenery - 20’ i 40’. Przeznaczone są do przewozu towarów w opakowaniach. Można je wykorzystać również do masowego transportu płynów luzem z wykorzystaniem zbiornika elastycznego flexitanka instalowanego wewnątrz kontenera. Inaczej sytuacja wygląda kiedy ładunek jest bardziej wrażliwy na czynniki powstające w trakcie jego przewozu.

Kontenery z wkładem izolacyjnym

W przypadku towarów, które wymagają ochrony przed nagłymi zmianami temperatur wywołującymi szok termiczny, wilgoć, kondensację pary, albo przed zanieczyszczeniami krzyżowymi czy zapachami, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie w kontenerze uniwersalnym specjalistycznego termicznego wkładu izolacyjnego.

Wkłady izolacyjne nie chłodzą i nie ogrzewają, ale  zmniejszają efekty cieplne promieniowania, przewodzenia i konwekcji, zapobiegając zmianom temperatury, które mogą zepsuć jakość wina i innych artykułów spożywczych. Zapewniają też ochronę przed zanieczyszczeniami, gdyż instalowane wewnątrz kontenera, tworzą powłokę ochronną, wykonaną  z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Opracowane przez ekspertów Hillebrand, nowoczesne i opatentowane folie termostatyczne VinLiner odbijają aż 94% ciepła, czyli prawie dwa razy więcej niż inne tego typu wkłady i pozwalają na utrzymanie stałej temperatury podczas transportu. Po umieszczeniu i „zamknięciu” w nich wrażliwego ładunku, temperatura wewnątrz może wzrosnąć maksymalnie do 11°C (w zależności od temperatury pakowania).

Zainstalowanie termicznej folii izolacyjnej wewnątrz kontenera uniwersalnego skutecznie chroni  wrażliwe towary podczas długich transportów, nawet tych trwających 40 dni i  więcej. Warto też podkreślić, że jeśli chodzi o możliwość kontrolowania temperatury, w porównaniu do kontenerów chłodniczych, wykorzystanie termicznej folii jest opcją bardziej ekonomiczną i jednocześnie przyjazną dla środowiska. Folie termostatyczne Hillebrand w porównaniu do kontenerów chłodniczych zapewniają 23% redukcję emisji gazów cieplarnianych i są też wykonane z materiałów nadających się do recyklingu.

Kontenery chłodnicze

Kontenery chłodnicze są najlepszym rozwiązaniem w transporcie towarów łatwo psujących się i wrażliwych, które wymagają przechowywania w ściśle określonych temperaturach. Agregaty w kontenerach chłodniczych zapewniają cyrkulację zimnego powietrza, działając jak gigantyczna lodówka. Ich praca jest zazwyczaj sterowana cyfrowo. Są one jednak droższym wyborem i mniej przyjaznym dla środowiska. Jak obliczyli eksperci Hillebrand,  ślad węglowy w przypadku transportu w kontenerze ’20 uniwersalnym i z wkładem izolacyjnym, w których można przewieźć 9 900 l wina, wynosi 1930 kg/CO2e.  W kontenerze ’20 chłodniczym można przetransportować już tylko 7 500 l wina, a ślad węglowy równa się 2 510 kg/CO2e.   

Co więc wybrać?

Decyzja o wyborze typu kontenera i tym samym wymaganego poziomu ochrony towarów, uzależniona jest od stopnia ich wrażliwości oraz warunków klimatycznych, na których działanie będą narażone podczas całego procesu transportowego. Dlatego też eksperci Hillebrand, przed podjęciem decyzji o wyborze rodzaju środka transportu, szczegółowo analizują nie tylko trasy dostaw morskich w oparciu o bardzo dokładne prognozy pogody WMO (Światowa Organizacja Meteorologiczna), ale też wilgotność, dokładny czas transportu, warunki przeładunków w portach oraz wiele innych czynników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.