Hillebrand stawia na Wschód i rozwija centrum magazynowe w Rydze
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynkach wschodnich i azjatyckich. Po integracji biznesu w krajach byłej WNP, firma stawia na rozwój największego centrum przeładunkowego i magazynu w Rydze – bałtyckiej bramy do Rosji, na Białoruś i Ukrainę oraz rynków Azji Środkowej, w tym Kazachstanu, Uzbekistanu oraz Kirgizji.
Rosja oraz kraje regionu Azji Środkowej, które odnotowują stały wzrost konsumpcji importowanych napojów alkoholowych, stały się atrakcyjnym rynkiem zbytu dla branży beverage. To ważny kierunek rozwoju także dla firmy Hillebrand, która od ponad 175 lat specjalizuje się w jej obsłudze. Kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw między Zachodem a Wschodem odgrywa największe w regionie centrum przeładunkowe i magazynowe w Rydze, połączone z ponad 20 tys. winiarni, destylarni i browarów w Europie i na świecie. Zlokalizowane w stolicy Łotwy, dużym mieście portowym, z dobrze rozbudowaną infrastrukturą składów podatkowych i akcyzowych stanowi doskonałą bazę logistyczną i magazynową dla importerów i eksporterów. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. położony jest 30 km od portu morskiego i w dość niedalekiej odległości od granicy z Rosją (ok. 900 km). Zespół Hillebrand, przy wsparciu sieci partnerów, obsługuje tu ponad 50 mln butelek różnego rodzaju alkoholi rocznie.
- Hub Ryga pełni nie tylko kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw na Wschód, ale jest też jednym z największych magazynów obsługujących branżę alkoholową i beverage w Rosji. Jego rozwój z pewnością pozwoli nam na wzmocnienie oferty usług dla polskich oraz innych europejskich eksporterów, dla których Rosja i kraje Azji Środkowej stają się coraz ważniejszymi miejscami zbytu i prowadzenia biznesu. Z drugiej strony, pomoże też otworzyć nasz rynek na nowe możliwości współpracy z eksporterami z rynków wschodnich i azjatyckich - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Kierunek Wschód i Azja Środkowa - wsparcie dla branży beverage
Hub Hillebrand w Rydze usprawnia obsługę dostaw eksportowych i importowych dla branży beverage, jednocześnie aktywnie wspierając klientów w rozwoju ich biznesu na rynkach wschodnich i Środkowej Azji.
Oferuje pełen zakres zintegrowanych usług logistycznych, w tym składowanie, dekonsolidację i konsolidację ładunków, banderolowanie oraz zarządzanie formalnościami celnymi. Dzięki temu importerzy i eksporterzy mogą być bardziej elastyczni, szybciej reagować na zmiany popytu, poprawić przepływy pieniężne i obniżyć koszty transportu nawet o 10 do 20 proc. Zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań w zakresie magazynowania i cross-dockingu, pozwala przyspieszać wprowadzenie towarów na rynek i tym samym skrócić czasu realizacji zamówień. Z kolei usługi o wartości dodanej, w tym etykietowanie czy opakowania specjalne, pomagają importerom i eksporterom lepiej dostosować się do potrzeb konsumentów. Zarządzanie procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym umożliwiają klientom dedykowane platformy cyfrowe, takie jak myHillebrand.
Import wina i innych napojów alkoholowych do Rosji i krajów Azji Środkowej jest skomplikowany ze względu na lokalne przepisy, w tym system podatkowy i regulacje prawne. Hub w Rydze pełni też ważną funkcję zaplecza magazynowego, gdzie można przygotowywać alkohole jako wyroby akcyzowe, do wprowadzenia na rynki lokalne, tj. w zakresie banderolowania oraz różnych form etykietowania i formalności celno-podatkowych.
***
Globalna sieć logistyczna Hillebrand i jego partnerów obejmuje oddziały w 90 krajach, w tym na rynkach wschodnich, m.in. Rosji, Białorusi, krajach bałtyckich, Kazachstanie, Uzbekistanie, Gruzji i Azerbejdżanie. Operator współpracuje też z importerami i dystrybutorami z Turkmenistanu i Tadżykistanu. W sierpniu 2019 roku nastąpiła integracja oddziałów tworzących wschodni klaster Hillebrand, co zapoczątkowało nowy etap w ekspansji firmy na tych rynkach.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.