Komunikaty PR

Hillebrand wdraża nowoczesne metody odzysku i recyklingu flexitanków

2021-02-24  |  12:00
Biuro prasowe

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, wdraża procesy recyklingu swoich opakowań i środków transportu. Flexitanki są bezpiecznymi, wydajnymi i ekologicznymi zbiornikami do transportu płynów luzem. Hillebrand w wielu oddziałach na świecie wdrożył programy ich odzysku i recyklingu.

Już w pierwszym etapie projektowania flexitanków, inżynierowie Hillebrand w oparciu o koncepcję tzw. gospodarki okrężnej (circular economy), uwzględnili w ich produkcji sprasowane warstwy polietylenów (LLDPE) w 100% nadające się do recyklingu. Zespoły projektowe Hillebrand badają możliwości wykorzystania polimerów pochodzących z recyklingu starych flexitanków w produkcji tych nowych. Zespół inżynierów Hillebrand prowadzi również badania nad zmniejszeniem grubości folii, wykorzystywanej do produkcji flexitanków, bez jednoczesnej utraty ich jakości. Na przykład w nowo opracowanych flexitankach ML wykorzystano o 18,6 proc. mniej plastiku niż w przypadku tradycyjnych modeli, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO2 o 1,5 proc.

Trzy metody recyklingu lub odzysku flexitanków

Po zakończeniu rozładunku u klienta, opróżnione flexitanki są przewożone do magazynów Hillebrand. Tu usuwane są metalowe części, nadające się do ponownego użytku, a sam zbiornik jest przeznaczony do recyklingu.

Do recyklingu i odzysku flexitanków Hillebrand wykorzystuje 3 metody - mechaniczną, chemiczną oraz termiczną (odzysk energii). W przypadku zbiorników, w których przewożono wcześniej np. wino, najlepszym rozwiązaniem jest recykling mechaniczny. Tutaj tworzywo sztuczne, z którego wykonany jest flexitank, jest sortowane, czyszczone, mielone, reglanulowane i mieszane, a powstała w wyniku tych procesów żywica może być wykorzystana jako surowiec wtórny do produkcji np. folii budowlanej, worków na śmieci czy plastikowych rur. Ta metoda pozwala na zachowanie 70 proc. wartości zużytej energii, w porównaniu z jednorazowym odzyskiem termicznym.

Drugim sposobem jest recykling chemiczny („Advanced recykling”) uznawany jako uzupełnienie recyklingu mechanicznego i dedykowany klientom, którzy chcą uzyskać z utylizacji flexitanków odpady o wyższej jakości do ponownego wykorzystania. Tutaj w odzysku stosowana jest depolimeryzacja, czyli rozkład polimerów na monomery w celu wykorzystania ich jako surowiec do produkcji nowych polimerów posiadających pierwotną jakość. Inną możliwością jest piroliza - przekształcanie mieszanych odpadów z tworzyw sztucznych w benzynę do produkcji paliwa lub nowych polimerów. Odpady są przetwarzane na surowce, wykorzystywane do produkcji różnego rodzaju chemikaliów i tworzyw sztucznych. Co warto podkreślić, 1 tona odpadów tworzyw sztucznych przetworzonych w ramach odzysku energii generuje 1,8 tony CO2 w porównaniu z recyklingiem chemicznym generującym 0,4 tony CO2. Trzecim rozwiązaniem, wykorzystywanym przez Hillebrand, jest recykling termiczny albo odzysk energii, polegający na przekształcaniu materiałów odpadowych w ciepło, energię elektryczną lub paliwo za pomocą różnych metod m.in. spalania lub gazyfikacji. Najczęściej jest stosowany wtedy, gdy usunięcie resztek cieczy, ze względu na jej właściwości, nie jest opłacalne ekonomicznie.

Wybór odpowiedniej metody recyklingu

Przy wyborze odpowiedniej metody recyklingu flexitanków eksperci Hillebrand muszą uwzględnić kilka czynników. Należą do nich przepisy prawne regulujące recykling tworzyw sztucznych w danym kraju, które określają najlepszą metodę odzysku i wskazują dostępną infrastrukturę. Ważnym elementem wyboru jest efekt skali, im więcej pustych flexitanków trzeba zutylizować w danej lokalizacji, tym korzystniejsza ekonomicznie będzie budowa odpowiedniej infrastruktury. Pod uwagę brane są także właściwości przewożonego płynu i to jak łatwo jest usunąć pozostałości i oczyścić z nich powierzchnię zbiornika.

- W zakresie recyklingu flexitanków współpracujemy z autoryzowaną i certyfikowaną firmą, zajmującą się gospodarką odpadami. Możemy zapewnić dostawy pustych flexitanków do magazynu, gdzie są opróżniane i przygotowywane do dalszego recyklingu i odzysku – mówi Bartosz Mierzejewski, sales manager, Hillebrand Poland.

Hillebrand stawia na zrównoważone łańcuchy dostaw  

Działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonych łańcuchów dostaw odgrywają kluczową rolę w strategii odpowiedzialnego biznesu Hillebrand. Firma wyznaczyła sobie kilka konkretnych celów w tym obszarze, tj.  zmniejszenie o 45 proc. emisji CO2 na jeden kontener do 2025 r. (w stosunku do 2008 i o 76 proc. do 2050), do 2022 roku procesom recyklingu lub zrównoważonego odzysku ma być poddanych 75 proc. własnych flexitanków. Wśród celów wyznaczonych na ten rok jest m.in. zagwarantowanie możliwości odzysku i recyklingu flexitanków w każdym regionie świata. Hillebrand umożliwia też klientom mierzenie emisji gazów cieplarnianych powstałych podczas transportu każdej przesyłki w ramach aplikacji myHillebrand. To nie tylko pozwala na obliczenie śladu węglowego, ale także podejmowanie działań ułatwiających jego redukcję.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2024-04-19 | 13:30

DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę

Tchibo Polska i DSV – Global Transport and Logistics podjęły decyzję o kontynuacji współpracy. Firmy porozumiały się w zakresie przedłużenia realizacji wspólnych działań w zakresie logistyki o kolejne lata. Ponad
Transport Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
2024-04-19 | 13:15

Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów

Gruba Logistics, ceniona firma logistyczna z siedzibą w Gdyni, nie tylko spełnia najwyższe standardy jakościowe w branży transportowej, ale również odgrywa istotną rolę w
Transport Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy
2024-04-18 | 15:00

Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy

Dążenie do dekarbonizacji stawia dziś branżę logistyczną przed nowymi wyzwaniami. Brak infrastruktury, ograniczona przepustowości sieci i zasięg samochodów z napędem elektrycznym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.