Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL o pojemności 27 tys. litrów
Największymi wyzwaniami dla łańcuchów dostaw płynnych towarów masowych są dziś zakłócenia w transporcie morskim, niedobór kontenerów, zmiany w rozkładach rejsów i przydział przestrzeni ładunkowych. W odpowiedzi Hillebrand, globalny operator logistyczny dla branży beverage, opracował i wprowadził innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na przetransportowanie w jednym kontenerze aż 27 tys. litrów płynów. To flexitank XL, jeden z największych elastycznych zbiorników typu flexitank dostępnych na rynku.
„Impulsem do opracowania koncepcji nowego rozwiązania były uwagi przekazywane nam przez klientów oczekujących zwiększonej ładowności” mówi Jacob Moe, dyrektor operacyjny ds. masowych dostaw płynów, Hillebrand. „Możliwość dostawy jeszcze większej ilości ładunku w jednym kontenerze pozwala zarówno na obniżenie kosztów jak i niższą emisję dwutlenku węgla w przeliczeniu na litr. I właśnie tego oczekują nasi klienci na całym świecie”.
Nowe rozwiązanie Hillebrand wykorzystywane jest w masowych dostawach różnego rodzaju substancji płynnych. Flexitank XL ma pojemność 27 tys. litrów, mieści się w kontenerze 20’ i jednorazowo można przetransportować w nim o 15% więcej płynów. Elastyczny zbiornik został specjalnie zaprojektowany tak, aby wyeliminować ryzyko wybrzuszania się kontenera, posiada też odrębny system zaworów do załadunku i rozładunku. Zastosowanie specjalnej, opatentowanej technologii ułatwia jego szybkie opróżnianie. Tak jak w przypadku jednowarstwowych flexitanków, montaż flexitanka XL w kontenerze oraz załadunek i rozładunek towaru jest bardzo prosty.
Co warto też podkreślić, opracowując koncepcję nowego flexitanka, specjaliści Hillebrand uwzględnili możliwość dostosowania go do przewożenia różnego rodzajów substancji płynnych, tak aby zachować ich jakość i świeżość. Do transportu płynów szczególnie wrażliwych na wpływ warunków zewnętrznych może być wykorzystany flexitank XL z opatentowaną i unikalną technologią ochronną Hillebrand, zbudowaną z polietylenu oraz wzmocnionego dodatkową powłoką poliestru. Ma ona chronić je przed utlenianiem, a także zanieczyszczeniami i przenikaniem pary wodnej. Flexitanki XL dostępne są także w wersji dwukomorowej. Zastosowanie tej opcji pozwala na przetransportowanie w jednym kontenerze dwóch różnych rodzajów substancji płynnych.
W 100% do recyklingu
Podobnie jak w przypadku wszystkich zbiorników elastycznych Hillebrand, nowe flexitanki XL są jednorazowego użytku i w 100% nadają się do recyklingu. Znacznie niższa jest także emisja CO2 w przeliczeniu na litr, zarówno w porównaniu do transportów w standardowych flexitankach o pojemności 24 tys. litrów jak i towarów przewożonych w opakowaniach. Na przykład w kontenerze można przetransportować jedynie ok. 9 tys. litrów płynów butelkowanych. Flexitanki XL montowane są w kontenerze z wykorzystaniem tylko jednej grodzi (przegroda stalowa) wielokrotnego użytku. Tak jak wszystkie grodzie stosowane przez Hillebrand, po każdym użyciu jest ona odnawiana i przeznaczana do ponownego wykorzystania.
Flexitanki dla beverage
Hillebrand jest dziś liderem w stosowaniu nowoczesnych systemów w transporcie masowym dla branży beverage i napojów alkoholowych. Ceniony jest za innowacyjność i stosowanie opatentowanych i unikalnych na rynku rozwiązań, które gwarantują bezpieczne dostawy substancji płynnych. Należą do nich flexitanki, jedno i wielowarstwowe, o różnej wielkości i przeznaczeniu. Na przykład flexitank Pulse dedykowany jest przewozom płynów o dużej gęstości lub z tendencją do krzepnięcia. Zastosowana tu technologia umożliwia szybkie zmieszanie gęstych cieczy i zapobiega osadzaniu się osadów na dnie. Do transportu płynów o wysokiej lepkości wykorzystywany jest flexitank Heat. Wyposażony w grzewczą wkładkę pozwala na załadunek i rozładunek w temperaturze do 90°C. Flexitank do kontenerów 40’ służy do masowego transportu substancji płynnych, tj. produkty mleczne, soki owocowe czy piwo, w warunkach chłodniczych i temperaturze otoczenia (-30°C/+30°C). Zastosowane tu rozwiązanie zapobiega nadmiernym ruchom płynu. Flexitank I-Shield, z wewnętrzną warstwą ochronną wykonaną z alkoholu etylowinylowego (EVOH), stosowany jest do przewozu np. białych olejów. Ciekawymi rozwiązaniami są też flexitank E-Shield do transportu masowego płynów, które łatwo się utleniają, jak oliwa z oliwek czy Vinbulk dla dostaw wina. Wykorzystane w nich technologie chronią przed utlenianiem, zanieczyszczeniem i przenikaniem pary wodnej.
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.