Komunikaty PR

ID Logistics: dynamiczny wzrost w I połowie 2023 roku

2023-09-07  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, przedstawia wyniki finansowe za pierwszą połowę 2023 r. W tym okresie firma odnotowała wzrost przychodów o 10,3% do 1,28 mld euro a bazowej EBITDA o 17,5% do 192,4 mln euro.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Pierwsza połowa 2023 roku była satysfakcjonująca dla ID Logistics, po raz kolejny raz Grupa pokazała swoją zdolność do kontynuowania opłacalnego wzrostu. Firma zakończyła przejęcie Spedimexu, operacja już teraz jest obiecująca pod względem synergii handlowych i pozyskania nowych klientów: tym samym Grupa stała się pierwszym dostawcą usług logistyki kontraktowej w Polsce, rynku o silnym wzroście. ID Logistics rozszerzył swoją działalność o 18. kraj, tj. Wielką Brytanię. Firma rozwinęła też współpracę z największymi firmami typu blue chip, zwłaszcza z branży e-commerce i modowej, w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, co pozwoli jej na przyspieszenie wzrostu od drugiej połowy 2023 roku".

WZROST PRZYCHODÓW O 10,3% (4,3% LIKE-FOR-LIKE)

W I półroczu ID Logistics osiągnął przychody w wysokości 1,288 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,3% i 4,3% w ujęciu like-for-like, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Już wówczas przychody firmy zwiększyły się o 15,3% wobec wcześniejszych 6 miesięcy.

Na rynkach międzynarodowych ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 17,7% do 877,3 mln euro. Wynik ten uwzględnia trzymiesięczne przychody firmy Kane Logistics, konsolidowanej od 1 kwietnia 2022 r. , oraz miesięczne przychody firmy Spedimex, przejętej i konsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu o zmiany w zakresie konsolidacji i uwzględnieniu ogólnie niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut, wzrost wyniósł 8,3% w porównaniu z pierwszą połową ub.r., kiedy to przychody zwiększyły się o 21,9%.

We Francji (rynku macierzystym Grupy) przychody wyniosły 411,3 mln euro (-2,7%), co wynika ze spadku popytu zarówno na artykuły spożywcze jak i przemysłowe.

BAZOWA EBIDTA ROŚNIE O 17,5%

W pierwszej połowie roku Grupa nadal pracowała nad poprawą rentowności operacyjnej, a bazowa EBITDA wzrosła o 17,5% do 192,4 mln euro. Marża bazowej EBITDA zwiększyła się o 90 pb. do 14,9%:

Na rynkach międzynarodowych, bazowa EBITDA zwiększyła się o 27,5 mln euro do 130,7 mln euro.

• Bazowa marża EBITDA wzrosła o 120 pb. do 14,9%, głównie dzięki wzrostowi produktywności w ramach projektów rozpoczętych w 2021 r. i na początku 2022 r. oraz kontroli kosztów w przypadku projektów rozpoczętych pod koniec 2022 i w 2023 roku, włączając w to koszty rozpoczęcia działalności w Wielkiej Brytanii.

We Francji, bazowa EBITDA utrzymała się na stałym poziomie 61,6 mln euro. Dobre zarządzanie kosztami zmiennymi, którego celem było dostosowanie do niższych przychodów, umożliwiło zwiększenie marży bazowej EBITDA o 50 punktów bazowych do 15%.

WZROST PODSTAWOWEGO DOCHODU OPERACYJNEGO O 13,5%

Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników nadzwyczajnych wzrósł o 13,5% do 47,9 mln euro. Po uwzględnieniu amortyzacji i umorzeń związanych z zasobami wykorzystywanymi do zarządzania coraz bardziej technicznymi operacjami, zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników nadzwyczajnych wzrósł o 13,5% do 47,9 mln euro. Marża operacyjna przed pozycjami jednorazowymi wzrosła o 10 punktów bazowych do 3,7%, z uwzględnieniem spadku o 10 pb. do 3,9% we Francji i wzrostu o 20 pb. do 3,6% dla operacji międzynarodowych. Grupa zauważa, że jej działalność tradycyjnie wykazuje bardziej korzystną rentowność w drugiej połowie roku.

UDZIAŁ GRUPY W PRZYCHODACH NETTO NA POZIOMIE 16,4 MLN EURO

Udział Grupy w zysku netto wyniósł 16,4 mln euro, co stanowi niewielki spadek o 1,9 mln euro w porównaniu z I połową 2022 r. Wynik obejmuje koszty finansowania netto w wysokości 11,9 mln euro, większymi o 7,6 mln euro w porównaniu z I połową 2022 r. Wiąże się to z przejęciem Kane Logistics (finansowanie przejęcia i działalności przez 6 miesięcy w 2023 r. zamiast 3 miesięcy w 2022 r.). Pozostałe koszty finansowe (9,7 mln euro) są wynikiem dyskontowania zadłużenia z tytułu najmu zgodnie z MSSF 16, który rośnie wraz z rozwojem Grupy.

WZROST GENEROWANIA ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH Z OPERACJI O 33,9%

Działalność Grupy wygenerowała 147,6 mln euro w gotówce, co stanowi wzrost o 33,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem, po uwzględnieniu inwestycji operacyjnych. Inwestycje w wysokości 31,8 mln euro są większe niż w pierwszej połowie ub.r., a 80% z nich dotyczy uruchamiania nowych lokalizacji.

W pierwszej połowie roku ID Logistics sfinalizował przejęcie Spedimexu, opłacone częściowo gotówką za kwotę netto 15,6 mln euro, i dokonał płatności 6,7 mln euro na rzecz firm sprzedających Colisweb. Dla przypomnienia, przejęcie Colisweb we Francji i Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych zostały sfinalizowane na początku 2022 r. za łączną kwotę 247,7 mln euro, wliczając koszty akwizycji.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

W najbliższym czasie Grupa koncentrować się będzie na sukcesie nowych projektów, zawartych z firmami typu blue chip, i dostosowywaniu kosztów do wolumenów klientów.

W ciągu ostatnich dwóch lat ID Logistics istotnie zdywersyfikował swoją działalność zarówno pod względem zasięgu geograficznego, jak i sektora klientów, co zapewniło firmie bardziej globalne podejście do rynku.  Ponadto zdolność firmy do wspierania kluczowych grup globalnych klientów już przełożyła się na znaczący rozwój oferty handlowej, co zapewni dalszy wzrost biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.