Komunikaty PR

ID Logistics: dynamiczny wzrost w I połowie 2023 roku

2023-09-07  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, przedstawia wyniki finansowe za pierwszą połowę 2023 r. W tym okresie firma odnotowała wzrost przychodów o 10,3% do 1,28 mld euro a bazowej EBITDA o 17,5% do 192,4 mln euro.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Pierwsza połowa 2023 roku była satysfakcjonująca dla ID Logistics, po raz kolejny raz Grupa pokazała swoją zdolność do kontynuowania opłacalnego wzrostu. Firma zakończyła przejęcie Spedimexu, operacja już teraz jest obiecująca pod względem synergii handlowych i pozyskania nowych klientów: tym samym Grupa stała się pierwszym dostawcą usług logistyki kontraktowej w Polsce, rynku o silnym wzroście. ID Logistics rozszerzył swoją działalność o 18. kraj, tj. Wielką Brytanię. Firma rozwinęła też współpracę z największymi firmami typu blue chip, zwłaszcza z branży e-commerce i modowej, w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, co pozwoli jej na przyspieszenie wzrostu od drugiej połowy 2023 roku".

WZROST PRZYCHODÓW O 10,3% (4,3% LIKE-FOR-LIKE)

W I półroczu ID Logistics osiągnął przychody w wysokości 1,288 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,3% i 4,3% w ujęciu like-for-like, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Już wówczas przychody firmy zwiększyły się o 15,3% wobec wcześniejszych 6 miesięcy.

Na rynkach międzynarodowych ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 17,7% do 877,3 mln euro. Wynik ten uwzględnia trzymiesięczne przychody firmy Kane Logistics, konsolidowanej od 1 kwietnia 2022 r. , oraz miesięczne przychody firmy Spedimex, przejętej i konsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu o zmiany w zakresie konsolidacji i uwzględnieniu ogólnie niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut, wzrost wyniósł 8,3% w porównaniu z pierwszą połową ub.r., kiedy to przychody zwiększyły się o 21,9%.

We Francji (rynku macierzystym Grupy) przychody wyniosły 411,3 mln euro (-2,7%), co wynika ze spadku popytu zarówno na artykuły spożywcze jak i przemysłowe.

BAZOWA EBIDTA ROŚNIE O 17,5%

W pierwszej połowie roku Grupa nadal pracowała nad poprawą rentowności operacyjnej, a bazowa EBITDA wzrosła o 17,5% do 192,4 mln euro. Marża bazowej EBITDA zwiększyła się o 90 pb. do 14,9%:

Na rynkach międzynarodowych, bazowa EBITDA zwiększyła się o 27,5 mln euro do 130,7 mln euro.

• Bazowa marża EBITDA wzrosła o 120 pb. do 14,9%, głównie dzięki wzrostowi produktywności w ramach projektów rozpoczętych w 2021 r. i na początku 2022 r. oraz kontroli kosztów w przypadku projektów rozpoczętych pod koniec 2022 i w 2023 roku, włączając w to koszty rozpoczęcia działalności w Wielkiej Brytanii.

We Francji, bazowa EBITDA utrzymała się na stałym poziomie 61,6 mln euro. Dobre zarządzanie kosztami zmiennymi, którego celem było dostosowanie do niższych przychodów, umożliwiło zwiększenie marży bazowej EBITDA o 50 punktów bazowych do 15%.

WZROST PODSTAWOWEGO DOCHODU OPERACYJNEGO O 13,5%

Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników nadzwyczajnych wzrósł o 13,5% do 47,9 mln euro. Po uwzględnieniu amortyzacji i umorzeń związanych z zasobami wykorzystywanymi do zarządzania coraz bardziej technicznymi operacjami, zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników nadzwyczajnych wzrósł o 13,5% do 47,9 mln euro. Marża operacyjna przed pozycjami jednorazowymi wzrosła o 10 punktów bazowych do 3,7%, z uwzględnieniem spadku o 10 pb. do 3,9% we Francji i wzrostu o 20 pb. do 3,6% dla operacji międzynarodowych. Grupa zauważa, że jej działalność tradycyjnie wykazuje bardziej korzystną rentowność w drugiej połowie roku.

UDZIAŁ GRUPY W PRZYCHODACH NETTO NA POZIOMIE 16,4 MLN EURO

Udział Grupy w zysku netto wyniósł 16,4 mln euro, co stanowi niewielki spadek o 1,9 mln euro w porównaniu z I połową 2022 r. Wynik obejmuje koszty finansowania netto w wysokości 11,9 mln euro, większymi o 7,6 mln euro w porównaniu z I połową 2022 r. Wiąże się to z przejęciem Kane Logistics (finansowanie przejęcia i działalności przez 6 miesięcy w 2023 r. zamiast 3 miesięcy w 2022 r.). Pozostałe koszty finansowe (9,7 mln euro) są wynikiem dyskontowania zadłużenia z tytułu najmu zgodnie z MSSF 16, który rośnie wraz z rozwojem Grupy.

WZROST GENEROWANIA ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH Z OPERACJI O 33,9%

Działalność Grupy wygenerowała 147,6 mln euro w gotówce, co stanowi wzrost o 33,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem, po uwzględnieniu inwestycji operacyjnych. Inwestycje w wysokości 31,8 mln euro są większe niż w pierwszej połowie ub.r., a 80% z nich dotyczy uruchamiania nowych lokalizacji.

W pierwszej połowie roku ID Logistics sfinalizował przejęcie Spedimexu, opłacone częściowo gotówką za kwotę netto 15,6 mln euro, i dokonał płatności 6,7 mln euro na rzecz firm sprzedających Colisweb. Dla przypomnienia, przejęcie Colisweb we Francji i Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych zostały sfinalizowane na początku 2022 r. za łączną kwotę 247,7 mln euro, wliczając koszty akwizycji.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

W najbliższym czasie Grupa koncentrować się będzie na sukcesie nowych projektów, zawartych z firmami typu blue chip, i dostosowywaniu kosztów do wolumenów klientów.

W ciągu ostatnich dwóch lat ID Logistics istotnie zdywersyfikował swoją działalność zarówno pod względem zasięgu geograficznego, jak i sektora klientów, co zapewniło firmie bardziej globalne podejście do rynku.  Ponadto zdolność firmy do wspierania kluczowych grup globalnych klientów już przełożyła się na znaczący rozwój oferty handlowej, co zapewni dalszy wzrost biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.