Komunikaty PR

ID Logistics: dynamiczny rozwój i wzrost przychodów o 15 proc. po I półroczu

2021-08-31  |  15:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za I półrocze 2021 r.: wzrost przychodów o 15 proc. do 893,1 mln euro i podstawowego dochodu operacyjnego o 38 proc. do 27,7 mln euro.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „W pierwszej połowie roku przyspieszyliśmy, osiągając wzrost 17,7 proc. like-for-like w porównaniu z analogicznym półroczem ub.r., kiedy udowodniliśmy odporność modelu ID Logistics (+4,3 proc. wobec 2019 roku, mimo pandemii). Rentowność operacyjna Grupy rośnie szybciej niż jej działalność: bazowy dochód operacyjny wzrósł o 38 proc. dzięki większej produktywności magazynów otwartych w ciągu ostatnich dwóch lat i dobrej kontroli kosztów uruchamiania nowych projektów. Grupa umacnia pozycję w obsłudze e-commerce, która po I półroczu stanowi 27 proc. działalności, i rozważnie zarządza przepływami pieniężnymi oraz inwestycjami”.

Zrównoważona działalność i wzrost przychodów o 15 proc.

W I półroczu Grupa ID Logistics osiągnęła przychód 893,1 mln euro, o 15 proc. (17,7 proc. like -for-like) wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.., kiedy wzrost wyniósł 4,3 proc.

We Francji, rynku macierzystym, w I półroczu Grupa odnotowała wzrost przychodów o 9,5 proc. do 376,7  mln euro. Zwiększyły się też przychody z działalności na rynkach międzynarodowych, o 19,4 proc. do 516,4 mln euro. Wynik uwzględnia niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, i zakończenie działalności w Chinach w ub.r. Wyłączając te pozycje, przychody wzrosły o 24,6 proc.  

Podstawowy dochód operacyjny wzrasta o 38 proc. do 27,7 mln euro

Grupa ID Logistics konsekwentnie poprawia bazowy dochód operacyjny, który w I półroczu wzrósł o 38 proc. do 27,7 mln euro (rok wcześniej 20,1 mln euro), a także bazową marżę operacyjną (wzrost o 50 p.b. do 3,1 proc.).

We Francji bazowy dochód operacyjny wyniósł 13,5 mln euro (3,6 proc. przychodów), w porównaniu z 9,7 mln euro (2,8 proc.) w ub.r.  Z kolei na rynkach międzynarodowych bazowy dochód operacyjny zwiększył się do 14,2 mln euro, co stanowi marżę 2,7 proc. (rok wcześniej 10,4 mln EUR i 2,4 proc.) Podobnie jak we Francji, na wyniki wpłynął kryzys Covid-19,  szczególnie w Hiszpanii. Umowy, podpisane w ostatnim czasie przez ID Logistics, poprawiły produktywność, w porównaniu z ub.r., i skompensowały koszty start-upów na początku 2021.

Dwukrotny wzrost dochodu netto do 14,8 mln euro i nowe inwestycje

Skonsolidowany dochód netto Grupy ID Logistics wyniósł 14,8 mln euro, o 127 proc. więcej niż rok wcześniej (6,5 mln euro). Przepływy pieniężne Grupy z działalności operacyjnej, uwzględniając inwestycje operacyjne, wyniosły 72 mln euro.

Od początku roku inwestycje operacyjne ID Logistics osiągnęły poziom 41 mln euro, z ukierunkowaniem na uruchamianie projektów e-commerce (m.in. sprzęt IT, automatyzacja). Dla porównania, rok wcześniej było to 26,9 mln euro.  

Dynamiczny rozwój w Polsce

Bardzo dobre wyniki i szybki wzrost po I półroczu ID Logistics odnotował także w Polsce. Dzięki uruchamianiu nowych magazynów i poszerzaniu współpracy z klientami, operator wzmocnił pozycję lidera na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej dla branż: retail, FMCG, kosmetycznej i e-commerce.

Potwierdzając kompetencje w zarządzaniu operacjami magazynowymi dla e-commerce, operator przejął obsługę internetowego kanału sprzedaży światowego producenta czekolady premium (centrum dystrybucji w Grodzisku Mazowieckim). Z kolei w magazynie sieci działającej w koncepcie „3 w 1” (apteka, drogeria, perfumeria) w Teresinie k/Sochaczewa operator wdrożył nowe rozwiązania, które zoptymalizowały obsługę operacyjną rosnącego wolumenu zamówień dla e-commerce i sklepów stacjonarnych. ID Logistics zwiększył też zakres współpracy ze światowym liderem branży e-commerce, dla którego ma zarządzać 4 centrami logistyki o łącznej powierzchni ponad 250 tys. mkw. Już we wrześniu operacyjnie uruchomi obiekty w Zgorzelcu, rejonie Gorzowa Wlkp. oraz koło Wrocławia, rozszerzył też obsługę operacyjną w zarządzanym od lipca ub.r. magazynie w podwrocławskim Krajkowie.

W tym roku ID Logistics przedłużył umowę z jedną z największych sieci handlowych na zarządzanie centrum dystrybucji w Mszczonowie. Dla kolejnej sieci handlowej uruchomił nowy  magazyn w Woli Rakowej k/Łodzi o powierzchni 20 tys. mkw.

Perspektywy rozwoju biznesu

Zgodnie z planem, Grupa ID Logistics, w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte w 2020 i na początku 2021 r. oraz silnej pozycji w e-commerce, będzie dalej dynamicznie rozwijać działalność, jednocześnie śledząc rozwój sytuacji związanej z kryzysem Covid-19. Grupa zaznacza, że tradycyjnie na jej wyniki w drugiej połowie korzystny wpływ będzie mieć sezonowy wzrost popytu. ID Logistics nadal szuka możliwości zewnętrznego rozwoju, szczególnie w Europie Płn. i USA.

***

ID Logistics na świecie

ID Logistics jest międzynarodową grupą specjalizującą się w logistyce kontraktowej, z przychodami na poziomie ponad 1,642 mld EUR w 2020 roku. Siedziba główna firmy mieści się w Orgon we Francji. ID Logistics ma ponad 340 lokalizacji w 17 krajach, w tym 6 mln mkw.  powierzchni magazynowych obsługiwanych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Azji oraz Afryce. Firma zatrudnia 21,5 tys. pracowników. Z portfolio klientów reprezentujacych branże handlu detalicznego, przemysłu, detail picking, healthcare i e-commerce, ID Logistics wyróżnia się ofertą o wysokim poziomie technologicznym i podejściem opartym na zrównoważonym rozwoju. Akcje ID Logistics są notowane na rynku regulowanym NYSE Euronext w Paryżu, Compartment B (ISIN Code: FR0010929125, Ticker: IDL). Grupa jest zarządzana przez Erica Hemara. Więcej informacji na: www.id-logistics.com

ID Logistics Polska S.A.

ID Logistics Polska S.A. jest częścią międzynarodowej Grupy ID Logistics i wiodącym operatorem w dedykowanej logistyce kontraktowej dla branży retail (spożywczy i specjalistyczne sieci handlowe), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG i e-commerce. Zapewnia klientom pełne wsparcie w efektywnym zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. ID Logistics Polska S.A. obsługuje w Polsce klientów w 15 centrach logistycznych o łącznej powierzchni magazynowej 600 tys. mkw., posiada też 3 oddziały transportowe. Obecnie firma zatrudnia ok. 5 tys. osób. Siedziba główna mieści się w Katowicach. Dyrektorem Generalnym ID Logistics Polska S.A. jest Yann Belgy. Więcej informacji na:  www.id-logistics.com/pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.