ID Logistics: dynamiczny rozwój i wzrost przychodów o 15 proc. po I półroczu
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za I półrocze 2021 r.: wzrost przychodów o 15 proc. do 893,1 mln euro i podstawowego dochodu operacyjnego o 38 proc. do 27,7 mln euro.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „W pierwszej połowie roku przyspieszyliśmy, osiągając wzrost 17,7 proc. like-for-like w porównaniu z analogicznym półroczem ub.r., kiedy udowodniliśmy odporność modelu ID Logistics (+4,3 proc. wobec 2019 roku, mimo pandemii). Rentowność operacyjna Grupy rośnie szybciej niż jej działalność: bazowy dochód operacyjny wzrósł o 38 proc. dzięki większej produktywności magazynów otwartych w ciągu ostatnich dwóch lat i dobrej kontroli kosztów uruchamiania nowych projektów. Grupa umacnia pozycję w obsłudze e-commerce, która po I półroczu stanowi 27 proc. działalności, i rozważnie zarządza przepływami pieniężnymi oraz inwestycjami”.
Zrównoważona działalność i wzrost przychodów o 15 proc.
W I półroczu Grupa ID Logistics osiągnęła przychód 893,1 mln euro, o 15 proc. (17,7 proc. like -for-like) wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.., kiedy wzrost wyniósł 4,3 proc.
We Francji, rynku macierzystym, w I półroczu Grupa odnotowała wzrost przychodów o 9,5 proc. do 376,7 mln euro. Zwiększyły się też przychody z działalności na rynkach międzynarodowych, o 19,4 proc. do 516,4 mln euro. Wynik uwzględnia niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, i zakończenie działalności w Chinach w ub.r. Wyłączając te pozycje, przychody wzrosły o 24,6 proc.
Podstawowy dochód operacyjny wzrasta o 38 proc. do 27,7 mln euro
Grupa ID Logistics konsekwentnie poprawia bazowy dochód operacyjny, który w I półroczu wzrósł o 38 proc. do 27,7 mln euro (rok wcześniej 20,1 mln euro), a także bazową marżę operacyjną (wzrost o 50 p.b. do 3,1 proc.).
We Francji bazowy dochód operacyjny wyniósł 13,5 mln euro (3,6 proc. przychodów), w porównaniu z 9,7 mln euro (2,8 proc.) w ub.r. Z kolei na rynkach międzynarodowych bazowy dochód operacyjny zwiększył się do 14,2 mln euro, co stanowi marżę 2,7 proc. (rok wcześniej 10,4 mln EUR i 2,4 proc.) Podobnie jak we Francji, na wyniki wpłynął kryzys Covid-19, szczególnie w Hiszpanii. Umowy, podpisane w ostatnim czasie przez ID Logistics, poprawiły produktywność, w porównaniu z ub.r., i skompensowały koszty start-upów na początku 2021.
Dwukrotny wzrost dochodu netto do 14,8 mln euro i nowe inwestycje
Skonsolidowany dochód netto Grupy ID Logistics wyniósł 14,8 mln euro, o 127 proc. więcej niż rok wcześniej (6,5 mln euro). Przepływy pieniężne Grupy z działalności operacyjnej, uwzględniając inwestycje operacyjne, wyniosły 72 mln euro.
Od początku roku inwestycje operacyjne ID Logistics osiągnęły poziom 41 mln euro, z ukierunkowaniem na uruchamianie projektów e-commerce (m.in. sprzęt IT, automatyzacja). Dla porównania, rok wcześniej było to 26,9 mln euro.
Dynamiczny rozwój w Polsce
Bardzo dobre wyniki i szybki wzrost po I półroczu ID Logistics odnotował także w Polsce. Dzięki uruchamianiu nowych magazynów i poszerzaniu współpracy z klientami, operator wzmocnił pozycję lidera na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej dla branż: retail, FMCG, kosmetycznej i e-commerce.
Potwierdzając kompetencje w zarządzaniu operacjami magazynowymi dla e-commerce, operator przejął obsługę internetowego kanału sprzedaży światowego producenta czekolady premium (centrum dystrybucji w Grodzisku Mazowieckim). Z kolei w magazynie sieci działającej w koncepcie „3 w 1” (apteka, drogeria, perfumeria) w Teresinie k/Sochaczewa operator wdrożył nowe rozwiązania, które zoptymalizowały obsługę operacyjną rosnącego wolumenu zamówień dla e-commerce i sklepów stacjonarnych. ID Logistics zwiększył też zakres współpracy ze światowym liderem branży e-commerce, dla którego ma zarządzać 4 centrami logistyki o łącznej powierzchni ponad 250 tys. mkw. Już we wrześniu operacyjnie uruchomi obiekty w Zgorzelcu, rejonie Gorzowa Wlkp. oraz koło Wrocławia, rozszerzył też obsługę operacyjną w zarządzanym od lipca ub.r. magazynie w podwrocławskim Krajkowie.
W tym roku ID Logistics przedłużył umowę z jedną z największych sieci handlowych na zarządzanie centrum dystrybucji w Mszczonowie. Dla kolejnej sieci handlowej uruchomił nowy magazyn w Woli Rakowej k/Łodzi o powierzchni 20 tys. mkw.
Perspektywy rozwoju biznesu
Zgodnie z planem, Grupa ID Logistics, w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte w 2020 i na początku 2021 r. oraz silnej pozycji w e-commerce, będzie dalej dynamicznie rozwijać działalność, jednocześnie śledząc rozwój sytuacji związanej z kryzysem Covid-19. Grupa zaznacza, że tradycyjnie na jej wyniki w drugiej połowie korzystny wpływ będzie mieć sezonowy wzrost popytu. ID Logistics nadal szuka możliwości zewnętrznego rozwoju, szczególnie w Europie Płn. i USA.
***
ID Logistics na świecie
ID Logistics jest międzynarodową grupą specjalizującą się w logistyce kontraktowej, z przychodami na poziomie ponad 1,642 mld EUR w 2020 roku. Siedziba główna firmy mieści się w Orgon we Francji. ID Logistics ma ponad 340 lokalizacji w 17 krajach, w tym 6 mln mkw. powierzchni magazynowych obsługiwanych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Azji oraz Afryce. Firma zatrudnia 21,5 tys. pracowników. Z portfolio klientów reprezentujacych branże handlu detalicznego, przemysłu, detail picking, healthcare i e-commerce, ID Logistics wyróżnia się ofertą o wysokim poziomie technologicznym i podejściem opartym na zrównoważonym rozwoju. Akcje ID Logistics są notowane na rynku regulowanym NYSE Euronext w Paryżu, Compartment B (ISIN Code: FR0010929125, Ticker: IDL). Grupa jest zarządzana przez Erica Hemara. Więcej informacji na: www.id-logistics.com
ID Logistics Polska S.A.
ID Logistics Polska S.A. jest częścią międzynarodowej Grupy ID Logistics i wiodącym operatorem w dedykowanej logistyce kontraktowej dla branży retail (spożywczy i specjalistyczne sieci handlowe), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG i e-commerce. Zapewnia klientom pełne wsparcie w efektywnym zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. ID Logistics Polska S.A. obsługuje w Polsce klientów w 15 centrach logistycznych o łącznej powierzchni magazynowej 600 tys. mkw., posiada też 3 oddziały transportowe. Obecnie firma zatrudnia ok. 5 tys. osób. Siedziba główna mieści się w Katowicach. Dyrektorem Generalnym ID Logistics Polska S.A. jest Yann Belgy. Więcej informacji na: www.id-logistics.com/pl.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.