ID Logistics i IKEA Retail – razem dla rozwoju omnikanałowości
ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, wspiera rozwój łańcucha dostaw omnichannel IKEA Retail w Polsce. W tym roku ID Logistics uruchomił i zarządza nowoczesnym centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, dedykowanym obsłudze artykułów niestandardowych i ponadgabarytowych. Dla szybkiego czasu realizacji zamówień kluczowe znaczenie mają dedykowane rozwiązania logistyczne i odpowiednio zaplanowana przestrzeń magazynowa.
„Rozpoczęcie współpracy z IKEA Retail jest kluczowym krokiem dla naszej ekspansji w obszarze logistyki kontraktowej i specjalizacji w obsłudze dedykowanych procesów e-commerce. To pierwszy projekt, który realizujemy dla branży wyposażenia wnętrz w Polsce, co rozszerza nasze kompetencje o nowy segment rynku. Uruchomienie magazynu koło Nadarzyna odgrywa kluczową rolę dla rozwoju omnichannel naszego klienta. Dostawy artykułów o niestandardowych rozmiarach do klientów e-commerce, wcześniej realizowane bezpośrednio przez sklepy IKEA, są teraz powierzone naszemu zespołowi. To zaszczyt, że klient obdarzył nas zaufaniem, a my mogliśmy spełnić jego oczekiwania. Liczymy, że nasza współpraca z IKEA w Polsce rozszerzy się na kolejne rynki” – mówi Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
„Otwarcie Lokalnego Centrum Dystrybucji do Klienta koło Nadarzyna to dla nas niezwykle ekscytujący i znaczący krok w dalszym rozwoju infrastruktury magazynowo – logistycznej, a także kontynuacja naszej strategii omnikanałowej mającej na celu wspieranie klientów niezależnie od tego, na jakie zakupy w IKEA się zdecydują. Chcemy, aby ludzie cieszyli się pozytywnym doświadczeniem IKEA bez względu na to, w jaki sposób zdecydują się z nami nawiązać kontakt, czy to za pośrednictwem naszych sklepów, Studiów planowania i zamówień IKEA czy zdalnie, a także jaką formę dostawy wybiorą. Lokalizacja nowego magazynu w dużym stopniu to umożliwi, zwiększając dostępność naszych produktów i skracając czas realizacji zamówień do klientek i klientów z Warszawy, woj. podlaskiego oraz mazowieckiego” - mówi Sebastian Kaczmarski, Kierownik ds. Centralnych Operacji Logistycznych, IKEA Distribution Services S.A. „Nasza współpraca opiera się również na naszych ambitnych celach, aby do końca 2025 r. zapewnić w 100% zeroemisyjne dostawy tzw. ostatniej mili w granicach administracyjnych Warszawy, co jest kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju – od pierwszych dni prowadzenia operacji, infrastruktura magazynowa jest przygotowana do tego celu” dodaje.
Wyjątkowe wyzwanie logistyczne – asortyment i krótki czas dostaw
Centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, o powierzchni blisko 26 tys. mkw. zatrudnia 140 osób. Jego specjalizacją jest przygotowywanie zamówień składanych w sklepie internetowym IKEA.pl i przez Aplikację Mobilną IKEA. To, co wyróżnia ten magazyn od innych, jest obsługiwany asortyment. Są to wszystkie artykuły ponadgabarytowe dostępne w ofercie IKEA, tj. meble kuchenne, szafy, sofy, fotele, ramy łóżek czy lutra. Dodatkowo magazynowane są tu akcesoria i artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie to ponad 10 500 SKU (rodzaje produktów) dla których przygotowano 32 tys. miejsc paletowych.
„Naszym celem jest zagwarantowanie niezawodnej obsługi logistycznej i szybkiej dostawy. Miesięcznie realizujemy ponad 15 tysięcy zamówień. Lead time, czyli czas dostawy od momentu złożenia zamówienia w jednym z kanałów sprzedaży IKEA czyli w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowej czy też poprzez kontakt telefoniczny, do doręczenia wynosi nawet 1 dzień. Jesteśmy jedynym magazynem tego typu w kanale sprzedaży omnichannel naszego klienta w Polsce, który zapewnia tak szybki czas doręczeń” - mówi Agnieszka Lipińska, dyrektor centrum dystrybucji ID Logistics koło Nadarzyna.
Dedykowane procesy i przestrzeń magazynowa
Centrum dystrybucji koło Nadarzyna pracuje w trybie trzyzmianowym oraz czterobrygadowym, gdyż operacje realizowane są przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zgodnie ze specyfikacją IKEA, zespoły ID Logistics przygotowały i wdrożyły specjalnie zaprojektowane procesy logistyczne. Wspierają je nowoczesne technologie, tak jak zaimplementowany w ostatnim czasie dodatkowy system monitoringu kompletacji zamówień.
ID Logistics, zgodnie z wytycznymi IKEA, rozmieścił artykuły w magazynie z podziałem na strefy, w tym jest również strefa dla palet o długości powyżej 2 m, standardowych palet o długości 1,2 m, a także produktów o mniejszych rozmiarach. Do obsługi tego typu asortymentu została dostosowana flota wózków widłowych, wyposażonych w dodatkowe systemy hydrauliczne.
Dla klimatu i zrównoważonego rozwoju
Dla ID Logistics i IKEA Retail kluczowe znaczenie mają działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska, z dążeniem do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W magazynie zastosowano więc różne rozwiązania, które zwiększają jego efektywność środowiskową. Przykładem jest zainstalowanie dwóch farm fotowoltaicznych o mocy 50KWp i 16KWp, które wytwarzają energię elektryczną do zasilania magazynu lub wykorzystania m.in. do podgrzewania wody. Wszystkie wózki widłowe wyposażone zostały w baterie litowo-jonowe. W magazynie stosowane są kartonowe palety i ploter do docinania opakowań kartonowych, a część kartonowych opakowań zbiorczych jest wielokrotnie wykorzystywana w procesach wysyłki (proces trunk line). Dodatkowo, do zabezpieczania towarów, przygotowywanych do dystrybucji do klientów, używane są wypełniacze papierowe. Ważnym aspektem jest właściwa gospodarka odpadami i ograniczanie ich ilości. Na terenie obiektu oraz na rampach rozładowczo-załadowczych zainstalowano także ładowarki dla floty samochodów elektrycznych, które realizują dostawy do klientów w rejonie Warszawy.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.