ID Logistics i IKEA Retail – razem dla rozwoju omnikanałowości
ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, wspiera rozwój łańcucha dostaw omnichannel IKEA Retail w Polsce. W tym roku ID Logistics uruchomił i zarządza nowoczesnym centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, dedykowanym obsłudze artykułów niestandardowych i ponadgabarytowych. Dla szybkiego czasu realizacji zamówień kluczowe znaczenie mają dedykowane rozwiązania logistyczne i odpowiednio zaplanowana przestrzeń magazynowa.
„Rozpoczęcie współpracy z IKEA Retail jest kluczowym krokiem dla naszej ekspansji w obszarze logistyki kontraktowej i specjalizacji w obsłudze dedykowanych procesów e-commerce. To pierwszy projekt, który realizujemy dla branży wyposażenia wnętrz w Polsce, co rozszerza nasze kompetencje o nowy segment rynku. Uruchomienie magazynu koło Nadarzyna odgrywa kluczową rolę dla rozwoju omnichannel naszego klienta. Dostawy artykułów o niestandardowych rozmiarach do klientów e-commerce, wcześniej realizowane bezpośrednio przez sklepy IKEA, są teraz powierzone naszemu zespołowi. To zaszczyt, że klient obdarzył nas zaufaniem, a my mogliśmy spełnić jego oczekiwania. Liczymy, że nasza współpraca z IKEA w Polsce rozszerzy się na kolejne rynki” – mówi Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
„Otwarcie Lokalnego Centrum Dystrybucji do Klienta koło Nadarzyna to dla nas niezwykle ekscytujący i znaczący krok w dalszym rozwoju infrastruktury magazynowo – logistycznej, a także kontynuacja naszej strategii omnikanałowej mającej na celu wspieranie klientów niezależnie od tego, na jakie zakupy w IKEA się zdecydują. Chcemy, aby ludzie cieszyli się pozytywnym doświadczeniem IKEA bez względu na to, w jaki sposób zdecydują się z nami nawiązać kontakt, czy to za pośrednictwem naszych sklepów, Studiów planowania i zamówień IKEA czy zdalnie, a także jaką formę dostawy wybiorą. Lokalizacja nowego magazynu w dużym stopniu to umożliwi, zwiększając dostępność naszych produktów i skracając czas realizacji zamówień do klientek i klientów z Warszawy, woj. podlaskiego oraz mazowieckiego” - mówi Sebastian Kaczmarski, Kierownik ds. Centralnych Operacji Logistycznych, IKEA Distribution Services S.A. „Nasza współpraca opiera się również na naszych ambitnych celach, aby do końca 2025 r. zapewnić w 100% zeroemisyjne dostawy tzw. ostatniej mili w granicach administracyjnych Warszawy, co jest kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju – od pierwszych dni prowadzenia operacji, infrastruktura magazynowa jest przygotowana do tego celu” dodaje.
Wyjątkowe wyzwanie logistyczne – asortyment i krótki czas dostaw
Centrum dystrybucji e-commerce IKEA koło Nadarzyna, o powierzchni blisko 26 tys. mkw. zatrudnia 140 osób. Jego specjalizacją jest przygotowywanie zamówień składanych w sklepie internetowym IKEA.pl i przez Aplikację Mobilną IKEA. To, co wyróżnia ten magazyn od innych, jest obsługiwany asortyment. Są to wszystkie artykuły ponadgabarytowe dostępne w ofercie IKEA, tj. meble kuchenne, szafy, sofy, fotele, ramy łóżek czy lutra. Dodatkowo magazynowane są tu akcesoria i artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie to ponad 10 500 SKU (rodzaje produktów) dla których przygotowano 32 tys. miejsc paletowych.
„Naszym celem jest zagwarantowanie niezawodnej obsługi logistycznej i szybkiej dostawy. Miesięcznie realizujemy ponad 15 tysięcy zamówień. Lead time, czyli czas dostawy od momentu złożenia zamówienia w jednym z kanałów sprzedaży IKEA czyli w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowej czy też poprzez kontakt telefoniczny, do doręczenia wynosi nawet 1 dzień. Jesteśmy jedynym magazynem tego typu w kanale sprzedaży omnichannel naszego klienta w Polsce, który zapewnia tak szybki czas doręczeń” - mówi Agnieszka Lipińska, dyrektor centrum dystrybucji ID Logistics koło Nadarzyna.
Dedykowane procesy i przestrzeń magazynowa
Centrum dystrybucji koło Nadarzyna pracuje w trybie trzyzmianowym oraz czterobrygadowym, gdyż operacje realizowane są przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zgodnie ze specyfikacją IKEA, zespoły ID Logistics przygotowały i wdrożyły specjalnie zaprojektowane procesy logistyczne. Wspierają je nowoczesne technologie, tak jak zaimplementowany w ostatnim czasie dodatkowy system monitoringu kompletacji zamówień.
ID Logistics, zgodnie z wytycznymi IKEA, rozmieścił artykuły w magazynie z podziałem na strefy, w tym jest również strefa dla palet o długości powyżej 2 m, standardowych palet o długości 1,2 m, a także produktów o mniejszych rozmiarach. Do obsługi tego typu asortymentu została dostosowana flota wózków widłowych, wyposażonych w dodatkowe systemy hydrauliczne.
Dla klimatu i zrównoważonego rozwoju
Dla ID Logistics i IKEA Retail kluczowe znaczenie mają działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska, z dążeniem do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W magazynie zastosowano więc różne rozwiązania, które zwiększają jego efektywność środowiskową. Przykładem jest zainstalowanie dwóch farm fotowoltaicznych o mocy 50KWp i 16KWp, które wytwarzają energię elektryczną do zasilania magazynu lub wykorzystania m.in. do podgrzewania wody. Wszystkie wózki widłowe wyposażone zostały w baterie litowo-jonowe. W magazynie stosowane są kartonowe palety i ploter do docinania opakowań kartonowych, a część kartonowych opakowań zbiorczych jest wielokrotnie wykorzystywana w procesach wysyłki (proces trunk line). Dodatkowo, do zabezpieczania towarów, przygotowywanych do dystrybucji do klientów, używane są wypełniacze papierowe. Ważnym aspektem jest właściwa gospodarka odpadami i ograniczanie ich ilości. Na terenie obiektu oraz na rampach rozładowczo-załadowczych zainstalowano także ładowarki dla floty samochodów elektrycznych, które realizują dostawy do klientów w rejonie Warszawy.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.