ID Logistics po I półroczu 2023
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „W kontekście spowolnienia popytu konsumpcyjnego w Europie, nasza firma odnotowała organiczny wzrost dzięki dynamicznej strategii generowania przychodów i doskonałej pozycji na rynkach międzynarodowych. Podpisaliśmy też nowe umowy z międzynarodowymi klientami, których teraz będziemy wspierać w ich wdrażaniu. Dziś jesteśmy szczególnie pewni, że utrzymamy dynamikę naszego modelu wzrostu”.
WZROST PRZYCHODÓW W II KWARTALE: 3,6% (3,3% LIKE-FOR-LIKE)
W II kwartale ID Logistics osiągnął przychody na poziomie 658,2 mln euro, co stanowi wzrost o 3,6% i 3,3% w ujęciu like-for-like, w porównaniu z II kwartałem ub.r., kiedy firma osiągnęła wzrost o 15,5% like-for-like.
• Na rynkach międzynarodowych ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 7,2% do 446,9 mln euro. Wynik ten uwzględnia przychody firmy Spedimex, przejętej i skonsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu wyników o te dane i uwzględnieniu niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut w minionym kwartale, wzrost wyniósł 6,9% w porównaniu z II kw. ub.r., w którym przychody wzrosły o 23,6%.
• We Francji (rynku macierzystym Grupy) przychody wyniosły 211,3 mln euro (-3,4%), na co miał wpływ niższy popyt konsumpcyjny, zwłaszcza w sektorze DIY i wyposażenia wnętrz, oraz rygorystyczna i selektywna polityka zarządzania ryzykiem firmy.
W II kwartale Grupa rozpoczęła realizację 7 nowych projektów.
ID Logistics zakończył I półrocze z przychodami na poziomie 1, 288 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,3%, i 4,3% w ujęciu like-for-like. Od początku roku ID Logistics rozpoczął wdrażanie 12 nowych projektów, i mimo przesunięcia realizacji niektórych z nich na drugą połowę roku, Grupa działa zgodnie z planem na 2023 r.
NOWE KONTRAKTY
W II kwartale ID Logistics brał udział w wielu przetargach. W tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, m.in.:
• W Francji ID Logistics, kontynuując umowę partnerską z Intermarché, do końca 2023 r. uruchomi na południu Francji nowy magazyn o powierzchni 57 tys. mkw. ID Logistics będzie odpowiadać za zarządzanie obsługą magazynową artykułów spożywczych i niemrożonych Intermarché, wykorzysta też doświadczenie w obsłudze napojów alkoholowych. W nowym magazynie ma być zatrudnionych ponad 160 osób.
• W Hiszpanii ID Logistics rozpoczął obsługę centrum dystrybucji dla dużej sieci handlowej, która już jest klientem Grupy, o powierzchni 22 tys. mkw., w regionie Valladolid.
• Rok po rozpoczęciu działalności we Włoszech, ID Logistics uruchomił nowe centrum dystrybucji dla międzynarodowej firmy z branży modowej i przygotowuje się do rozpoczęcia obsługi magazynowej dużej sieci handlowej w Mediolanie.
• W Stanach Zjednoczonych ID Logistics rozszerza zasięg geograficzny usług, uruchamiając dla jednego ze swoich długoletnich klientów magazyn o powierzchni 12 tys. mkw. w Teksasie. Po jego otwarciu sieć logistyczna Grupy obejmie także Sun Belt, region o dużym potencjale gospodarczym, rozciągający się od zachodniego wybrzeża do Florydy.
• Rok po przejęciu Kane Logistics, Grupa może wykorzystać pozyskane zasoby i doświadczenie, aby wesprzeć swoich europejskich klientów w ich ekspansji na rynek amerykański.
W drugiej połowie 2023 r. w Pensylwanii ID Logistics uruchomi nowy magazyn o powierzchni 86 tys. mkw. dla jednego ze swoich kluczowych klientów, globalnego giganta e-commerce.
ID LOGISTICS URUCHAMIA PIERWSZY MAGAZYN W WIELKIEJ BRYTANII
W wyniku przejęcia firmy Spedimex, specjalizującej się w obsłudze fashion, jeden z głównych klientów z branży modowej decydował się powierzyć ID Logistics zarządzanie zwrotami towarów ze sklepów stacjonarnych i on-line w Wielkiej Brytanii. Zespół, który ma obsługiwać nowy magazyn w Northampton, będzie korzystał z wiedzy polskich zespołów ID Logistics i wsparcia w zakresie obsługi procesów e-commerce.
Rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii, 18. kraju w sieci logistycznej ID Logistics, zapewni Grupie także nowe możliwości współpracy z klientami anglosaskimi, którzy swoje siedziby mają w USA.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Wobec niskiego popytu w pierwszej połowie roku, ID Logistics skoncentruje teraz się na wdrażaniu modelu zmiennych kosztów, tak aby zwiększać rentowność operacyjną. Końcowi szczytu inflacji w drugiej połowie roku powinna towarzyszyć poprawa konsumpcji i akcje promocyjne, jak już zaobserwowano w kilku krajach europejskich, gdzie Grupa prowadzi działalność. ID Logistics przygotowuje się też do uruchomienia nowych projektów, o których wspomniano wcześniej, co ma przyspieszyć wzrost przychodów.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.