ID Logistics po I półroczu 2023
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „W kontekście spowolnienia popytu konsumpcyjnego w Europie, nasza firma odnotowała organiczny wzrost dzięki dynamicznej strategii generowania przychodów i doskonałej pozycji na rynkach międzynarodowych. Podpisaliśmy też nowe umowy z międzynarodowymi klientami, których teraz będziemy wspierać w ich wdrażaniu. Dziś jesteśmy szczególnie pewni, że utrzymamy dynamikę naszego modelu wzrostu”.
WZROST PRZYCHODÓW W II KWARTALE: 3,6% (3,3% LIKE-FOR-LIKE)
W II kwartale ID Logistics osiągnął przychody na poziomie 658,2 mln euro, co stanowi wzrost o 3,6% i 3,3% w ujęciu like-for-like, w porównaniu z II kwartałem ub.r., kiedy firma osiągnęła wzrost o 15,5% like-for-like.
• Na rynkach międzynarodowych ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 7,2% do 446,9 mln euro. Wynik ten uwzględnia przychody firmy Spedimex, przejętej i skonsolidowanej od 1 czerwca 2023 r. Po skorygowaniu wyników o te dane i uwzględnieniu niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut w minionym kwartale, wzrost wyniósł 6,9% w porównaniu z II kw. ub.r., w którym przychody wzrosły o 23,6%.
• We Francji (rynku macierzystym Grupy) przychody wyniosły 211,3 mln euro (-3,4%), na co miał wpływ niższy popyt konsumpcyjny, zwłaszcza w sektorze DIY i wyposażenia wnętrz, oraz rygorystyczna i selektywna polityka zarządzania ryzykiem firmy.
W II kwartale Grupa rozpoczęła realizację 7 nowych projektów.
ID Logistics zakończył I półrocze z przychodami na poziomie 1, 288 mld euro, co przekłada się na wzrost o 10,3%, i 4,3% w ujęciu like-for-like. Od początku roku ID Logistics rozpoczął wdrażanie 12 nowych projektów, i mimo przesunięcia realizacji niektórych z nich na drugą połowę roku, Grupa działa zgodnie z planem na 2023 r.
NOWE KONTRAKTY
W II kwartale ID Logistics brał udział w wielu przetargach. W tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, m.in.:
• W Francji ID Logistics, kontynuując umowę partnerską z Intermarché, do końca 2023 r. uruchomi na południu Francji nowy magazyn o powierzchni 57 tys. mkw. ID Logistics będzie odpowiadać za zarządzanie obsługą magazynową artykułów spożywczych i niemrożonych Intermarché, wykorzysta też doświadczenie w obsłudze napojów alkoholowych. W nowym magazynie ma być zatrudnionych ponad 160 osób.
• W Hiszpanii ID Logistics rozpoczął obsługę centrum dystrybucji dla dużej sieci handlowej, która już jest klientem Grupy, o powierzchni 22 tys. mkw., w regionie Valladolid.
• Rok po rozpoczęciu działalności we Włoszech, ID Logistics uruchomił nowe centrum dystrybucji dla międzynarodowej firmy z branży modowej i przygotowuje się do rozpoczęcia obsługi magazynowej dużej sieci handlowej w Mediolanie.
• W Stanach Zjednoczonych ID Logistics rozszerza zasięg geograficzny usług, uruchamiając dla jednego ze swoich długoletnich klientów magazyn o powierzchni 12 tys. mkw. w Teksasie. Po jego otwarciu sieć logistyczna Grupy obejmie także Sun Belt, region o dużym potencjale gospodarczym, rozciągający się od zachodniego wybrzeża do Florydy.
• Rok po przejęciu Kane Logistics, Grupa może wykorzystać pozyskane zasoby i doświadczenie, aby wesprzeć swoich europejskich klientów w ich ekspansji na rynek amerykański.
W drugiej połowie 2023 r. w Pensylwanii ID Logistics uruchomi nowy magazyn o powierzchni 86 tys. mkw. dla jednego ze swoich kluczowych klientów, globalnego giganta e-commerce.
ID LOGISTICS URUCHAMIA PIERWSZY MAGAZYN W WIELKIEJ BRYTANII
W wyniku przejęcia firmy Spedimex, specjalizującej się w obsłudze fashion, jeden z głównych klientów z branży modowej decydował się powierzyć ID Logistics zarządzanie zwrotami towarów ze sklepów stacjonarnych i on-line w Wielkiej Brytanii. Zespół, który ma obsługiwać nowy magazyn w Northampton, będzie korzystał z wiedzy polskich zespołów ID Logistics i wsparcia w zakresie obsługi procesów e-commerce.
Rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii, 18. kraju w sieci logistycznej ID Logistics, zapewni Grupie także nowe możliwości współpracy z klientami anglosaskimi, którzy swoje siedziby mają w USA.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Wobec niskiego popytu w pierwszej połowie roku, ID Logistics skoncentruje teraz się na wdrażaniu modelu zmiennych kosztów, tak aby zwiększać rentowność operacyjną. Końcowi szczytu inflacji w drugiej połowie roku powinna towarzyszyć poprawa konsumpcji i akcje promocyjne, jak już zaobserwowano w kilku krajach europejskich, gdzie Grupa prowadzi działalność. ID Logistics przygotowuje się też do uruchomienia nowych projektów, o których wspomniano wcześniej, co ma przyspieszyć wzrost przychodów.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.