Komunikaty PR

ID Logistics po I kwartale 2022

2022-05-19  |  15:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje  działalność i przychody za I kwartał 2022 roku.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Pierwszy kwartał 2022 roku potwierdził wzrost dynamiki Grupy, zarówno we Francji, jak i na rynkach międzynarodowych. Oprócz szybkiego tempa sprzedaży, finalizujemy integrację dwóch przejęć dokonanych pod koniec ubiegłego roku i rozpoczynamy integrację z Kane Logistics, przejętą z końcem marca 2022 r.”.

DOBRY POCZĄTEK ROKU Z DYNAMICZNYM WZROSTEM W I KWARTALE

Grupa ID Logistics dobrze rozpoczęła 2022 rok, osiągając w I kwartale wzrost sprzedaży o 23,7% (15,1% w ujęciu like-for-like) do 539 mln euro.

  • We Francji ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 12,9% do 204,2 mln euro. Wynik ten uwzględnia konsolidację Colisweb. Po skorygowaniu jej wpływu, wzrost w I kwartale wyniósł 7,9%. ID Logistics odnosi korzyści zarówno z realizacji projektów rozpoczętych w  2021 r., jak i z pozytywnego wpływu cenowego i wolumenowego tych uruchomionych wcześniej.
  • Na rynkach międzynarodowych Grupa utrzymała dynamiczny wzrost przychodów, o 31,3% do 334,8 mln euro. Wynik uwzględnia sprzedaż GVT, firmy przejętej w krajach Beneluksu pod koniec 2021 r., oraz korzystne kursy walut, zwłaszcza w odniesieniu do dolara amerykańskiego i brazylijskiego reala. Po skorygowaniu o te kwoty, wzrost utrzymuje się na stałym poziomie +20,3% w ujęciu like-for-like, z czego ok. dwie trzecie wygenerowały całoroczne wyniki projektów rozpoczętych w 2021 r., a jedna trzecia wynika z pozytywnego efektu cenowego i wolumenowego.

W I kwartale ID Logistics uruchomił cztery nowe magazyny. Jednocześnie Grupa przypomina, że nie prowadzi działalności na Ukrainie, a jej przychody w Rosji stanowią mniej niż 1% przychodów ogółem. Nowe inwestycje w tym kraju zostały wstrzymane.

NOWE KONTRAKTY

W I kwartale ID Logistics otrzymał zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów, takich jak:

• We Francji ID Logistics po raz kolejny został uwzględniony w planie optymalizacji Grupy Adeo i uruchomił nowy magazyn o powierzchni 48 tys. mkw. w Loudéac w Bretanii, współdzielony przez Leroy Merlin i Weldom. Projekt ma wspierać rozwój Weldom i Leroy Merlin, jednocześnie promując współpracę między markami.

• W Holandii ID Logistics rozpocznie współpracę z oddziałem Electronic Components japońskiej grupy Omron. W magazynie o powierzchni 13 tys. mkw., położonym na południu kraju, ma być zarządzanych 45 tys. referencji. Obiekt zostanie wyposażony w zmechanizowany system AutoStore Goods to Person, opracowany przy współpracy ze Swisslog.

• W Hiszpanii ID Logistics rozpocznie realizację pierwszego kontraktu podpisanego ze światowym liderem mody na zarządzanie magazynem o powierzchni 15 tys. mkw. w Barcelonie.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

W najbliższym czasie priorytetem dla ID Logistics będzie sfinalizowanie integracji firm GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji, przejętych pod koniec 2021 r. W Stanach Zjednoczonych integracja z Kane Logistics, której przejęcie zostało sfinalizowane pod koniec marca 2022 r., zostanie zakończona przed latem 2022 r.

Jednocześnie ID Logistics planuje kontynuację rozwoju biznesu i skoncentruje się na zwiększaniu wydajności już rozpoczętych projektów oraz zarządzaniu tymi, które będą uruchamiane w tym roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.