Komunikaty PR

ID Logistics po I kwartale 2023

2023-05-15  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumowuje przychody za I kwartał 2023 r.

Eric Hémar, przewodniczący i dyrektor generalny ID Logistics, skomentował: „Pierwszy kwartał 2023 roku upłynął pod znakiem kontynuacji dynamicznej ekspansji. Grupa odnotowała znaczący wzrost przychodów na rynkach międzynarodowych, co łączy się ze wzmocnieniem naszych operacji w Polsce przez przejęcie Spedimexu - wiodącego gracza logistyki kontraktowej, specjalizującego się w obsłudze branży modowej i e-commerce. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca pierwszej połowy 2023 roku".

DOBRA DYNAMIKA WZROSTU W I KWARTALE: +18,3% (+5,4% LIKE-FOR-LIKE)

W I kwartale 2023 r. ID Logistics odnotował dobry wzrost przychodów, osiągając poziom 630,4 mln euro, co przekłada się na wzrost o 18,3% (+5,4% w porównaniu do I kwartału 2022 r., kiedy firma zanotowała  silny wzrost o 15,1% w porównaniu do poprzedniego roku).

• Na rynkach międzynarodowych ID Logistics odnotował dobry wzrost przychodów, które wyniosły 430,4 mln euro (+30,9%). Wynik uwzględnia przychody Kane Logistics, spółki nabytej w Stanach Zjednoczonych, skonsolidowanej od 1 kwietnia 2022 r. Po skorygowaniu o ten efekt i po uwzględnieniu niekorzystnego wpływu kursów walut w ostatnim kwartale, wzrost wyniósł 10,1% w porównaniu do I kwartału 2022 r., w którym także odnotowano znaczący wzrost o 20,3%.

• We Francji, rynku macierzystym Grupy, przychody spadły o 2,1% do 200 mln euro, wobec wysokiego poziomu osiągniętego w I kwartale ub.r. (+7,9%) oraz kontekstu społecznego, związanego z reformą emerytalną.

W pierwszym kwartale 2023 r. Grupa ID Logistics rozpoczęła pięć nowych operacji.

NOWE KONTRAKTY

W I kwartale ID Logistics zdobył kolejne, nowe kontrakty, odpowiadając na liczne zaproszenia do udziału w przetargach. Prognozy przygotowywane przez obecnych i potencjalnych klientów uwzględniały już wpływ nowego otoczenia ekonomicznego. W tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację takich kontraktów jak:

• W Rumunii ID Logistics podpisał umowę z nowym klientem, Selgros Cash & Carry Romania, spółką zależną Transgourmet Holding AG. Usługi logistyczne obejmują operacje składowania w magazynie chłodniczym o powierzchni 8 500 m² i transport do sklepów.

• W Niemczech ID Logistics w rekordowym czasie 8 tygodni uruchomił operację dla nowego klienta - Enpal, szybko rozwijającej się firmy z sektora energetyki słonecznej, z siedzibą główną w Berlinie. W nowej lokalizacji w Philippsburgu na południu kraju, o powierzchni magazynowej 35 000 m² zatrudniono 70 osób.

• W Stanach Zjednoczonych ID Logistics rozszerza zasięg geograficzny o Wisconsin. Grupa uruchomiła magazyn o powierzchni 28 000 m² w okolicy Kenosha, położony strategicznie 100 km od Chicago. Tu ID Logistics zarządza operacjami logistycznymi wiodącej firmy z branży naczyń stołowych, z zasięgiem na cały kraj.

• We Francji ID Logistics rozpoczyna nową działalność dla KSGB, lidera branży obuwniczej, znanego szczególnie z takich marek jak Palladium czy K-Swiss. Operacje obejmą zarówno działalność B2B, e-commerce, jak i zarządzanie zwrotami dla wszystkich kanałów dystrybucji na poziomie europejskim.

PRZEJĘCIE SPEDIMEXU W POLSCE

ID Logistics ogłosił 22 marca podpisanie umowy przejęcia 100% udziałów grupy Spedimex, wiodącego gracza rynku logistyki kontraktowej w Polsce, specjalisty w obsłudze branży modowej i e-commerce, dla znanych międzynarodowych i polskich marek, oraz kosmetycznej.

Oprócz usług logistyki kontraktowej, Spedimex posiada silną sieć dystrybucji i transportową, a także świadczy usługi logistyczne o wartości dodanej i przygotowania do sprzedaży detalicznej. Spedimex opracował model oparty na aktywach, a jego 15 lokalizacji w całym kraju ma łącznie powierzchnię magazynową 230 000 m². Spółka zaimplementowała najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu automatyzacji i nowoczesnych technologii, umożliwiających obsługę dużych i złożonych przepływów, takich jak e-commerce i zwroty ze sklepów z ponad 15 krajów europejskich.

Transakcja jest obecnie zatwierdzana przez odpowiednie krajowe organy antymonopolowe. Sprzedaż Spedimexu (109 mln euro w 2022 r.) nie jest jeszcze skonsolidowana w ramach działalności ID Logistics.  Przejęcie ma zostać sfinalizowane do czerwca 2023 r.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

Po I kwartale ID Logistics jest dobrze przygotowany do kontynuacji rentownego rozwoju, szczególnie w oparciu o czynniki wzrostu w Europie (zwłaszcza w Polsce i Włoszech) oraz USA. Grupa uważnie śledzi zmiany w sytuacji makroekonomiczną i zwraca uwagę na potrzeby wspierania swoich klientów.

Sylwia Dunn, Business Development Director, ID Logistics Polska, mówi: „Dynamiczny rozwój ID Logistics w Polsce, związany także z przejęciem Spedimexu, pozwala nam na nieustanne poszerzanie naszego portfolio sprzedażowego i oferty usług dedykowanej logistyki kontraktowej, szczególnie w sektorze fashion i pokrewnych”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.