ID Logistics podsumowuje IV kwartał - wzrost przychodów o 21%
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za IV kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Cieszymy się, że możemy świętować 20-lecie działalności ID Logistics odnotowując solidne wyniki finansowe. Nasza pozycja lidera w e-commerce i umiejętność przewidywania w szczycie sezonu w ostatnim kwartale pozwoliły nam zakończyć kolejny rok ze zrównoważonym wzrostem. Z ufnością patrzymy na rok 2022, zamierzamy kontynuować rozwój naszego modelu rentownego wzrostu i z powodzeniem zintegrować dwie akwizycje dokonane pod koniec 2021 roku".
ZRÓWNOWAŻONY WZROST W IV KWARTALE
W IV kwartale ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 21% w ujęciu sprawozdawczym i 18,8% w ujęciu like-for-like, do 549,6 mln euro. Wynik jest tym bardziej znaczący, że w analogicznym kwartale ub.r. przychody Grupy zwiększyły się o 12% w porównaniu z rokiem 2019.
- We Francji, rynku macierzystym, ID Logistics przyspieszył rozwój, odnotowując wzrost przychodów o 7,8%, na poziomie 208,1 mln euro.
- Działalność Grupy na rynkach międzynarodowych rozwijała się w stałym tempie, jej przychody wzrosły o 30,8% do 341,5 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji GVT w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r. i ogólnie korzystnych kursów wymiany walut, przychody z działalności na rynkach międzynarodowych zwiększyły się o 26,9%.
STABILNY ROZWÓJ W 2021 ROKU I WZROST PRZYCHODÓW O 16,3%
W ciągu 20 lat od powstania w 2001 r., Grupa ID Logistics odnotowuje wzrosty w każdym roku swojej działalności. 2021 rok zakończyła z przychodami na poziomie 1,91 mld euro i wzrostem o 16,3% (17% like-for-like). Rok wcześniej przychody Grupy zwiększyły się o 7,1%.
W 2021 r. ID Logistics rozpoczął 22 nowe operacje, podobnie jak w roku 2020.
Udział e-commerce w działalności Grupy ID Logistics stale rośnie, w 2021 r. wyniósł 28%, w tym 33% w IV kwartale.
NOWE KONTRAKTY
Grupa ID Logistics otrzymywała zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w IV kwartale Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
• Bosch wzmocnił współpracę z Grupą ID Logistics, powierzając jej zarządzanie zapasami artykułów elektrotechnicznych we Francji. W magazynie o powierzchni 46 000 m², zlokalizowanym w okolicy Paryża, obsługiwanych będzie 46 000 referencji dla zamówień ze sklepów stacjonarnych oraz e-commerce.
• W Hiszpanii ID Logistics rozszerzył współpracę z Campofrío, wiodącą hiszpańską firmą z branży spożywczej. Operator będzie zarządzać nowym centrum logistycznym, które ma być uruchomione do 2023 roku. Nowy magazyn w Burgos zostanie wyposażony w najnowsze technologie i będzie wzorcowym obiektem pod względem rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
• W Brazylii Heineken powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem w stanie Minas Gerais, od kwietnia 2022 r.
PERSPEKTYWY
Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do kontynuacji zyskownej ekspansji w 2022 roku, przy zachowaniu czujności wobec wyzwań związanych z kryzysem Covid-19. Pierwsze miesiące będą poświęcone integracji firm, przejętych pod koniec zeszłego roku, GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji. ID Logistics będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości zewnętrznego rozwoju, głównie w Stanach Zjednoczonych.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.