ID Logistics podsumowuje IV kwartał - wzrost przychodów o 21%
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za IV kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Cieszymy się, że możemy świętować 20-lecie działalności ID Logistics odnotowując solidne wyniki finansowe. Nasza pozycja lidera w e-commerce i umiejętność przewidywania w szczycie sezonu w ostatnim kwartale pozwoliły nam zakończyć kolejny rok ze zrównoważonym wzrostem. Z ufnością patrzymy na rok 2022, zamierzamy kontynuować rozwój naszego modelu rentownego wzrostu i z powodzeniem zintegrować dwie akwizycje dokonane pod koniec 2021 roku".
ZRÓWNOWAŻONY WZROST W IV KWARTALE
W IV kwartale ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 21% w ujęciu sprawozdawczym i 18,8% w ujęciu like-for-like, do 549,6 mln euro. Wynik jest tym bardziej znaczący, że w analogicznym kwartale ub.r. przychody Grupy zwiększyły się o 12% w porównaniu z rokiem 2019.
- We Francji, rynku macierzystym, ID Logistics przyspieszył rozwój, odnotowując wzrost przychodów o 7,8%, na poziomie 208,1 mln euro.
- Działalność Grupy na rynkach międzynarodowych rozwijała się w stałym tempie, jej przychody wzrosły o 30,8% do 341,5 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji GVT w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r. i ogólnie korzystnych kursów wymiany walut, przychody z działalności na rynkach międzynarodowych zwiększyły się o 26,9%.
STABILNY ROZWÓJ W 2021 ROKU I WZROST PRZYCHODÓW O 16,3%
W ciągu 20 lat od powstania w 2001 r., Grupa ID Logistics odnotowuje wzrosty w każdym roku swojej działalności. 2021 rok zakończyła z przychodami na poziomie 1,91 mld euro i wzrostem o 16,3% (17% like-for-like). Rok wcześniej przychody Grupy zwiększyły się o 7,1%.
W 2021 r. ID Logistics rozpoczął 22 nowe operacje, podobnie jak w roku 2020.
Udział e-commerce w działalności Grupy ID Logistics stale rośnie, w 2021 r. wyniósł 28%, w tym 33% w IV kwartale.
NOWE KONTRAKTY
Grupa ID Logistics otrzymywała zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w IV kwartale Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
• Bosch wzmocnił współpracę z Grupą ID Logistics, powierzając jej zarządzanie zapasami artykułów elektrotechnicznych we Francji. W magazynie o powierzchni 46 000 m², zlokalizowanym w okolicy Paryża, obsługiwanych będzie 46 000 referencji dla zamówień ze sklepów stacjonarnych oraz e-commerce.
• W Hiszpanii ID Logistics rozszerzył współpracę z Campofrío, wiodącą hiszpańską firmą z branży spożywczej. Operator będzie zarządzać nowym centrum logistycznym, które ma być uruchomione do 2023 roku. Nowy magazyn w Burgos zostanie wyposażony w najnowsze technologie i będzie wzorcowym obiektem pod względem rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
• W Brazylii Heineken powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem w stanie Minas Gerais, od kwietnia 2022 r.
PERSPEKTYWY
Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do kontynuacji zyskownej ekspansji w 2022 roku, przy zachowaniu czujności wobec wyzwań związanych z kryzysem Covid-19. Pierwsze miesiące będą poświęcone integracji firm, przejętych pod koniec zeszłego roku, GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji. ID Logistics będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości zewnętrznego rozwoju, głównie w Stanach Zjednoczonych.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.