ID Logistics podsumowuje IV kwartał - wzrost przychodów o 21%
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za IV kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Cieszymy się, że możemy świętować 20-lecie działalności ID Logistics odnotowując solidne wyniki finansowe. Nasza pozycja lidera w e-commerce i umiejętność przewidywania w szczycie sezonu w ostatnim kwartale pozwoliły nam zakończyć kolejny rok ze zrównoważonym wzrostem. Z ufnością patrzymy na rok 2022, zamierzamy kontynuować rozwój naszego modelu rentownego wzrostu i z powodzeniem zintegrować dwie akwizycje dokonane pod koniec 2021 roku".
ZRÓWNOWAŻONY WZROST W IV KWARTALE
W IV kwartale ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 21% w ujęciu sprawozdawczym i 18,8% w ujęciu like-for-like, do 549,6 mln euro. Wynik jest tym bardziej znaczący, że w analogicznym kwartale ub.r. przychody Grupy zwiększyły się o 12% w porównaniu z rokiem 2019.
- We Francji, rynku macierzystym, ID Logistics przyspieszył rozwój, odnotowując wzrost przychodów o 7,8%, na poziomie 208,1 mln euro.
- Działalność Grupy na rynkach międzynarodowych rozwijała się w stałym tempie, jej przychody wzrosły o 30,8% do 341,5 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji GVT w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r. i ogólnie korzystnych kursów wymiany walut, przychody z działalności na rynkach międzynarodowych zwiększyły się o 26,9%.
STABILNY ROZWÓJ W 2021 ROKU I WZROST PRZYCHODÓW O 16,3%
W ciągu 20 lat od powstania w 2001 r., Grupa ID Logistics odnotowuje wzrosty w każdym roku swojej działalności. 2021 rok zakończyła z przychodami na poziomie 1,91 mld euro i wzrostem o 16,3% (17% like-for-like). Rok wcześniej przychody Grupy zwiększyły się o 7,1%.
W 2021 r. ID Logistics rozpoczął 22 nowe operacje, podobnie jak w roku 2020.
Udział e-commerce w działalności Grupy ID Logistics stale rośnie, w 2021 r. wyniósł 28%, w tym 33% w IV kwartale.
NOWE KONTRAKTY
Grupa ID Logistics otrzymywała zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w IV kwartale Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
• Bosch wzmocnił współpracę z Grupą ID Logistics, powierzając jej zarządzanie zapasami artykułów elektrotechnicznych we Francji. W magazynie o powierzchni 46 000 m², zlokalizowanym w okolicy Paryża, obsługiwanych będzie 46 000 referencji dla zamówień ze sklepów stacjonarnych oraz e-commerce.
• W Hiszpanii ID Logistics rozszerzył współpracę z Campofrío, wiodącą hiszpańską firmą z branży spożywczej. Operator będzie zarządzać nowym centrum logistycznym, które ma być uruchomione do 2023 roku. Nowy magazyn w Burgos zostanie wyposażony w najnowsze technologie i będzie wzorcowym obiektem pod względem rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
• W Brazylii Heineken powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem w stanie Minas Gerais, od kwietnia 2022 r.
PERSPEKTYWY
Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do kontynuacji zyskownej ekspansji w 2022 roku, przy zachowaniu czujności wobec wyzwań związanych z kryzysem Covid-19. Pierwsze miesiące będą poświęcone integracji firm, przejętych pod koniec zeszłego roku, GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji. ID Logistics będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości zewnętrznego rozwoju, głównie w Stanach Zjednoczonych.
Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.