ID Logistics podsumowuje IV kwartał - wzrost przychodów o 21%
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za IV kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Cieszymy się, że możemy świętować 20-lecie działalności ID Logistics odnotowując solidne wyniki finansowe. Nasza pozycja lidera w e-commerce i umiejętność przewidywania w szczycie sezonu w ostatnim kwartale pozwoliły nam zakończyć kolejny rok ze zrównoważonym wzrostem. Z ufnością patrzymy na rok 2022, zamierzamy kontynuować rozwój naszego modelu rentownego wzrostu i z powodzeniem zintegrować dwie akwizycje dokonane pod koniec 2021 roku".
ZRÓWNOWAŻONY WZROST W IV KWARTALE
W IV kwartale ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 21% w ujęciu sprawozdawczym i 18,8% w ujęciu like-for-like, do 549,6 mln euro. Wynik jest tym bardziej znaczący, że w analogicznym kwartale ub.r. przychody Grupy zwiększyły się o 12% w porównaniu z rokiem 2019.
- We Francji, rynku macierzystym, ID Logistics przyspieszył rozwój, odnotowując wzrost przychodów o 7,8%, na poziomie 208,1 mln euro.
- Działalność Grupy na rynkach międzynarodowych rozwijała się w stałym tempie, jej przychody wzrosły o 30,8% do 341,5 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji GVT w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r. i ogólnie korzystnych kursów wymiany walut, przychody z działalności na rynkach międzynarodowych zwiększyły się o 26,9%.
STABILNY ROZWÓJ W 2021 ROKU I WZROST PRZYCHODÓW O 16,3%
W ciągu 20 lat od powstania w 2001 r., Grupa ID Logistics odnotowuje wzrosty w każdym roku swojej działalności. 2021 rok zakończyła z przychodami na poziomie 1,91 mld euro i wzrostem o 16,3% (17% like-for-like). Rok wcześniej przychody Grupy zwiększyły się o 7,1%.
W 2021 r. ID Logistics rozpoczął 22 nowe operacje, podobnie jak w roku 2020.
Udział e-commerce w działalności Grupy ID Logistics stale rośnie, w 2021 r. wyniósł 28%, w tym 33% w IV kwartale.
NOWE KONTRAKTY
Grupa ID Logistics otrzymywała zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w IV kwartale Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
• Bosch wzmocnił współpracę z Grupą ID Logistics, powierzając jej zarządzanie zapasami artykułów elektrotechnicznych we Francji. W magazynie o powierzchni 46 000 m², zlokalizowanym w okolicy Paryża, obsługiwanych będzie 46 000 referencji dla zamówień ze sklepów stacjonarnych oraz e-commerce.
• W Hiszpanii ID Logistics rozszerzył współpracę z Campofrío, wiodącą hiszpańską firmą z branży spożywczej. Operator będzie zarządzać nowym centrum logistycznym, które ma być uruchomione do 2023 roku. Nowy magazyn w Burgos zostanie wyposażony w najnowsze technologie i będzie wzorcowym obiektem pod względem rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
• W Brazylii Heineken powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem w stanie Minas Gerais, od kwietnia 2022 r.
PERSPEKTYWY
Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do kontynuacji zyskownej ekspansji w 2022 roku, przy zachowaniu czujności wobec wyzwań związanych z kryzysem Covid-19. Pierwsze miesiące będą poświęcone integracji firm, przejętych pod koniec zeszłego roku, GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji. ID Logistics będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości zewnętrznego rozwoju, głównie w Stanach Zjednoczonych.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.