Komunikaty PR

ID Logistics podsumowuje IV kwartał - wzrost przychodów o 21%

2022-01-31  |  14:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za IV kwartał 2021 r.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Cieszymy się, że możemy świętować 20-lecie działalności ID Logistics odnotowując solidne wyniki finansowe. Nasza pozycja lidera w e-commerce i umiejętność przewidywania w szczycie sezonu w ostatnim kwartale pozwoliły nam zakończyć kolejny rok ze zrównoważonym wzrostem. Z ufnością patrzymy na rok 2022, zamierzamy kontynuować rozwój naszego modelu rentownego wzrostu i z powodzeniem zintegrować dwie akwizycje dokonane pod koniec 2021 roku".

ZRÓWNOWAŻONY WZROST W IV KWARTALE

W IV kwartale ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 21% w ujęciu sprawozdawczym i 18,8% w ujęciu like-for-like, do 549,6 mln euro. Wynik jest tym bardziej znaczący, że w analogicznym kwartale ub.r. przychody Grupy zwiększyły się o 12% w porównaniu z rokiem 2019.

  • We Francji, rynku macierzystym, ID Logistics przyspieszył rozwój, odnotowując wzrost przychodów o 7,8%, na poziomie 208,1 mln euro.
  • Działalność Grupy na rynkach międzynarodowych rozwijała się w stałym tempie, jej przychody wzrosły o 30,8% do 341,5 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji GVT w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r. i ogólnie korzystnych kursów wymiany walut, przychody z działalności na rynkach międzynarodowych zwiększyły się o 26,9%.

 

STABILNY ROZWÓJ W 2021 ROKU I WZROST PRZYCHODÓW O 16,3%

W ciągu 20 lat od powstania w 2001 r., Grupa ID Logistics odnotowuje wzrosty w każdym roku swojej działalności. 2021 rok zakończyła z przychodami na poziomie 1,91 mld euro i wzrostem o 16,3% (17% like-for-like). Rok wcześniej przychody Grupy zwiększyły się o 7,1%.

W 2021 r. ID Logistics rozpoczął 22 nowe operacje, podobnie jak w roku 2020.

Udział e-commerce w działalności Grupy ID Logistics stale rośnie, w 2021 r. wyniósł 28%, w tym 33% w IV kwartale.  

NOWE KONTRAKTY

Grupa ID Logistics otrzymywała zaproszenia do wzięcia udziału w wielu przetargach. Przykładowo, w IV kwartale Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:

• Bosch wzmocnił współpracę z Grupą ID Logistics, powierzając jej zarządzanie zapasami artykułów elektrotechnicznych we Francji. W magazynie o powierzchni 46 000 m², zlokalizowanym w okolicy Paryża, obsługiwanych będzie 46 000 referencji dla zamówień ze sklepów stacjonarnych oraz e-commerce.

• W Hiszpanii ID Logistics rozszerzył współpracę z Campofrío, wiodącą hiszpańską firmą z branży spożywczej. Operator będzie zarządzać nowym centrum logistycznym, które ma być uruchomione do 2023 roku. Nowy magazyn w Burgos zostanie wyposażony w najnowsze technologie i będzie wzorcowym obiektem pod względem rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

• W Brazylii Heineken powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem w stanie Minas Gerais, od kwietnia 2022 r.

PERSPEKTYWY

Grupa ID Logistics jest dobrze przygotowana do kontynuacji zyskownej ekspansji w 2022 roku, przy zachowaniu czujności wobec wyzwań związanych z kryzysem Covid-19. Pierwsze miesiące będą poświęcone integracji firm, przejętych pod koniec zeszłego roku, GVT w krajach Beneluksu i Colisweb we Francji. ID Logistics będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości zewnętrznego rozwoju, głównie w Stanach Zjednoczonych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.