Komunikaty PR

ID Logistics podsumowuje IV kwartał: dynamiczny rozwój biznesu

2023-02-24  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics,  jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje przychody za IV kwartał 2022 r.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Rok 2022 miał przełomowe znaczenie dla rozwoju naszej Grupy, z silnym wzrostem aktywności i rozmieszczeniem geograficznym po obu stronach Atlantyku, z przejęciem Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych. Rozpoczęcie działalności we Włoszech wzmocniło także naszą obecność w Europie. Grupa ugruntowała już swoją pozycję we Francji, Europie i Ameryce, co pozwala nam na rozpoczęcie 2023 roku z ambicją kontynuowania rozwoju naszego modelu rentownego wzrostu”.

WZROST PRZYCHODÓW O 24,9%  (+4,7% LIKE FOR LIKE)

W IV kwartale ID Logistics po raz kolejny odnotował dynamiczny wzrost przychodów, które wyniosły 686,3 mln. To przekłada się na wzrost o 24,9% (4,7% like-for-like) w porównaniu z IV kwartałem 2021 r., kiedy przychody wzrosły o 21%, po zakończeniu pandemii.

  • We Francji, rynku macierzystym Grupy, przychody wzrosły o 6,8% do 222,3 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji Colisweb (przejętej w styczniu 2022 r.), wzrost wyniósł 2,5%. Dla przypomnienia, w  IV kwartale 2021 r. Grupa odnotowała wzrost  o 7,8%.
  • W IV kwartale Grupa osiągnęła dobry wzrost przychodów także na rynkach międzynarodowych, o 35,9% do 464  mln euro. Wynik ten obejmuje przychody z firm: GVT, przejętej w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r., oraz Kane Logistics, przejętej w USA w marcu ub.r. Po skorygowaniu o zmiany w zakresie konsolidacji oraz uwzględnieniu ogólnie pozytywnego efektu kursów wymiany walut, wzrost w ujęciu like-for-like wyniósł 5,9% w porównaniu z IV kw. 2021 r., w którym odnotowano wzrost o 30,8%.

Przychody Grupy ID Logistics za 2022 rok wyniosą ponad 2,508 mld euro, osiągając wzrost na poziomie 31,3% (+11,3% like-for-like). W tym czasie Grupa uruchomiła 16 nowych centrów dystrybucji.

NOWE KONTRAKTY

Liczba przetargów, do których w IV kwartale zaproszono ID Logistics, utrzymała się na wysokim poziomie, gdyż klienci uwzględnili już w swoich prognozach wpływ nowego otoczenia gospodarczego. Wśród przykładów nowych kontraktów, które Grupa pozyskała lub zaczęła realizować, wymienić można: 

  • W Rumunii Ursus Breweries, największy w tym kraju producent piwa, powierzył ID Logistics zarządzanie swoimi operacjami w magazynie o powierzchni 18 tys. mkw. w Timisoarze.
  • W Polsce ID Logistics kontynuuje dynamiczny rozwój i umacnia pozycję na rynku logistyki kontraktowej dedykowanej obsłudze sieci handlowych. Operator podpisał umowę na zarządzanie drugim centrum dystrybucyjnym Auchan. Magazyn o powierzchni 54 tys. mkw., obsługiwany przez zespół blisko 500 pracowników, ma być dedykowany obsłudze artykułów spożywczych składowanych w temperaturze otoczenia i kontrolowanej, dystrybuowanych do sklepów w południowej części Polski
  • W Brazylii, na początku 2023 r. ID Logistics otworzy nowy magazyn w Extrema City dla Diageo, który ma stać się regionalnym centrum doskonałości w Ameryce Łacińskiej, działającym w oparciu o zrównoważone rozwiązania. Projekt ten uzupełnia portfolio usług ID Logistics w Brazylii o ważną branżę i wzmacnia międzynarodowe partnerstwo między ID Logistics a Diageo.

Ponadto, firma Nespresso odnowiła kontrakt z ID Logistics na kompleksową obsługę logistyczną w Stanach Zjednoczonych. Ta decyzja długoletniego i kluczowego klienta Grupy w USA jest wyrazem wielkiego zaufania. Potwierdza też znaczenie przejęcia firmy Kane Logistics na początku 2022 r. oraz zdolność uruchomionej na tym rynku firmy do spełnienia oczekiwań głównych, międzynarodowych klientów.

ZAKOŃCZENIE DZIAŁALNOŚCI W ROSJI

Wraz z początkiem 2023 r. ID Logistics zakończył wszelką działalności w Rosji. Vera Gorbacheva, pełniąca funkcję dyrektora generalnego ID Logistics Rosja do końca ub.r., złożyła rezygnację z funkcji członka zarządu Grupy ID Logistics.

PERSPEKTYWY

Po strategicznych posunięciach w 2022 r., ID Logistics jest dobrze przygotowany do kontynuacji rentownego rozwoju, z wykorzystaniem swoich mocnych stron w Europie (szczególnie w Polsce i Włoszech) oraz Stanach Zjednoczonych. Grupa monitoruje zmiany w sytuacji makroekonomicznej i zwraca szczególną uwagę na potrzeby swoich klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.