ID Logistics podsumowuje IV kwartał: dynamiczny rozwój biznesu
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje przychody za IV kwartał 2022 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Rok 2022 miał przełomowe znaczenie dla rozwoju naszej Grupy, z silnym wzrostem aktywności i rozmieszczeniem geograficznym po obu stronach Atlantyku, z przejęciem Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych. Rozpoczęcie działalności we Włoszech wzmocniło także naszą obecność w Europie. Grupa ugruntowała już swoją pozycję we Francji, Europie i Ameryce, co pozwala nam na rozpoczęcie 2023 roku z ambicją kontynuowania rozwoju naszego modelu rentownego wzrostu”.
WZROST PRZYCHODÓW O 24,9% (+4,7% LIKE FOR LIKE)
W IV kwartale ID Logistics po raz kolejny odnotował dynamiczny wzrost przychodów, które wyniosły 686,3 mln. To przekłada się na wzrost o 24,9% (4,7% like-for-like) w porównaniu z IV kwartałem 2021 r., kiedy przychody wzrosły o 21%, po zakończeniu pandemii.
- We Francji, rynku macierzystym Grupy, przychody wzrosły o 6,8% do 222,3 mln euro. Po uwzględnieniu konsolidacji Colisweb (przejętej w styczniu 2022 r.), wzrost wyniósł 2,5%. Dla przypomnienia, w IV kwartale 2021 r. Grupa odnotowała wzrost o 7,8%.
- W IV kwartale Grupa osiągnęła dobry wzrost przychodów także na rynkach międzynarodowych, o 35,9% do 464 mln euro. Wynik ten obejmuje przychody z firm: GVT, przejętej w krajach Beneluksu w grudniu 2021 r., oraz Kane Logistics, przejętej w USA w marcu ub.r. Po skorygowaniu o zmiany w zakresie konsolidacji oraz uwzględnieniu ogólnie pozytywnego efektu kursów wymiany walut, wzrost w ujęciu like-for-like wyniósł 5,9% w porównaniu z IV kw. 2021 r., w którym odnotowano wzrost o 30,8%.
Przychody Grupy ID Logistics za 2022 rok wyniosą ponad 2,508 mld euro, osiągając wzrost na poziomie 31,3% (+11,3% like-for-like). W tym czasie Grupa uruchomiła 16 nowych centrów dystrybucji.
NOWE KONTRAKTY
Liczba przetargów, do których w IV kwartale zaproszono ID Logistics, utrzymała się na wysokim poziomie, gdyż klienci uwzględnili już w swoich prognozach wpływ nowego otoczenia gospodarczego. Wśród przykładów nowych kontraktów, które Grupa pozyskała lub zaczęła realizować, wymienić można:
- W Rumunii Ursus Breweries, największy w tym kraju producent piwa, powierzył ID Logistics zarządzanie swoimi operacjami w magazynie o powierzchni 18 tys. mkw. w Timisoarze.
- W Polsce ID Logistics kontynuuje dynamiczny rozwój i umacnia pozycję na rynku logistyki kontraktowej dedykowanej obsłudze sieci handlowych. Operator podpisał umowę na zarządzanie drugim centrum dystrybucyjnym Auchan. Magazyn o powierzchni 54 tys. mkw., obsługiwany przez zespół blisko 500 pracowników, ma być dedykowany obsłudze artykułów spożywczych składowanych w temperaturze otoczenia i kontrolowanej, dystrybuowanych do sklepów w południowej części Polski
- W Brazylii, na początku 2023 r. ID Logistics otworzy nowy magazyn w Extrema City dla Diageo, który ma stać się regionalnym centrum doskonałości w Ameryce Łacińskiej, działającym w oparciu o zrównoważone rozwiązania. Projekt ten uzupełnia portfolio usług ID Logistics w Brazylii o ważną branżę i wzmacnia międzynarodowe partnerstwo między ID Logistics a Diageo.
Ponadto, firma Nespresso odnowiła kontrakt z ID Logistics na kompleksową obsługę logistyczną w Stanach Zjednoczonych. Ta decyzja długoletniego i kluczowego klienta Grupy w USA jest wyrazem wielkiego zaufania. Potwierdza też znaczenie przejęcia firmy Kane Logistics na początku 2022 r. oraz zdolność uruchomionej na tym rynku firmy do spełnienia oczekiwań głównych, międzynarodowych klientów.
ZAKOŃCZENIE DZIAŁALNOŚCI W ROSJI
Wraz z początkiem 2023 r. ID Logistics zakończył wszelką działalności w Rosji. Vera Gorbacheva, pełniąca funkcję dyrektora generalnego ID Logistics Rosja do końca ub.r., złożyła rezygnację z funkcji członka zarządu Grupy ID Logistics.
PERSPEKTYWY
Po strategicznych posunięciach w 2022 r., ID Logistics jest dobrze przygotowany do kontynuacji rentownego rozwoju, z wykorzystaniem swoich mocnych stron w Europie (szczególnie w Polsce i Włoszech) oraz Stanach Zjednoczonych. Grupa monitoruje zmiany w sytuacji makroekonomicznej i zwraca szczególną uwagę na potrzeby swoich klientów.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.