ID Logistics podsumowuje II kwartał 2022
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje przychody za II kwartał i I półrocze br.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Drugi kwartał potwierdził utrzymanie dobrego tempa rozwoju, zapoczątkowanego przez nas na początku 2022 roku. Skupiliśmy się na integracji ostatnich przejęć, jednocześnie utrzymując wzrost organiczny. Naszym celem jest teraz wykorzystanie efektu synergii z nowymi, generującymi wzrost klientami. Efekty działalności prowadzonej po drugiej stronie Atlantyku dziś potwierdzają trafność naszej strategii".
DOBRY POCZĄTEK ROKU Z DYNAMICZNYM WZROSTEM W II KWARTALE
ID Logistics, po dobrym początku 2022 r., odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży w II kwartale, o 40,3% (15,5% w ujęciu like-for-like) do 641,6 mln euro.
We Francji, rynku macierzystym Grupy, sprzedaż wzrosła o 11,6% i wyniosła 218,7 mln euro. Wyłączając konsolidację Colisweb, przejętej w styczniu 2022 r., w II kwartale wzrost sprzedaży wyniósł 4,5% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., który już był wyższy o 14,8%.
Grupa utrzymała dynamiczny wzrost przychodów na rynkach międzynarodowych, o 61,7% do 422,9 mln euro. Wynik ten obejmuje przychody z GVT, przejętej w krajach Beneluksu pod koniec 2021 r. oraz Kane Logistics, przejętej 31 marca 2022 r w USA. Z uwzględnieniem tego efektu oraz kwartalnych kursów walut, wzrost wyniósł 23,6% w ujęciu like-for-like.
ID Logistics zakończył I półrocze osiągając przychody na poziomie 1,18 mld euro i odnotowując wzrost o 32,2% (15,3% w ujęciu like-for-like). W II kwartale Grupa uruchomiła 4 nowe magazyny a 8 od początku roku, zgodnie z założonym planem.
PRZEJĘCIA – INTEGRACJA
W ostatnim czasie ID Logistics przejął 3 firmy: GVT w krajach Beneluksu (grudzień 2021 r.), Colisweb we Francji (styczeń 2022 r.) oraz Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych (marzec 2022 r.). Proces ich integracji w ramach Grupy został już zakończony.
Przejęta firma Kane Logistics, której nazwę zmieniono na ID Logistics USA, obecnie odnotowuje dynamiczny rozwój działalności (wzrost w II kw. o 20% w porównaniu do II kw. 2021). Od momentu przyłączenia do Grupy, odnosi też kolejne sukcesy:
- Total Wine & More, największy w Stanach Zjednoczonych dystrybutor szlachetnych win i alkoholi, powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem o powierzchni 28 tys. mkw. w północnej Kalifornii.
- Nutrabolt, jeden z najszybciej rozwijających się producentów napojów energetycznych w Stanach Zjednoczonych, przekazał ID Logistics zarządzanie nowym centrum logistycznym o powierzchni 21 tys. mkw., zlokalizowanym tuż przy fabryce w stanie Nowy Jork.
NOWY KRAJ W SIECI I KOLEJNE KONTRAKTY
W II kwartale ID Logistics otrzymał liczne zaproszenia do udziału w przetargach. Przykładowo, oprócz wspomnianych wyżej projektów w USA, Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
- ID Logistics rozszerzył zasięg sieci logistycznej, która obecnie obejmuje 18 krajów i rozpoczął działalność we Włoszech. Tym samym Grupa wsparła jednego ze swoich kluczowych klientów, międzynarodowego lidera e-commerce, z którym współpracuje już w 6 krajach. Nowy magazyn o powierzchni 63 tys. mkw., spełniający wysokie normy prośrodowiskowe i z certyfikatem LEED Platinum, został uruchomiony w rekordowo krótkim czasie w pobliżu Mediolanu. Odpowiada za dostawę towarów do ponad 80 miast w północnych Włoszech.
- W Holandii, w ramach pierwszego wspólnego kontraktu po przejęciu GVT, Grupa rozpoczęła współpracę z Grupą Royal Canin, obejmującą obsługę logistyczną (10 tys. mkw.) i dystrybucję w krajach Beneluksu.
- W Polsce Grupa uruchomi dla jednego z głównych graczy branży wyposażenia wnętrz nowy magazyn e-commerce o powierzchni 25 tys. mkw., w okolicach Warszawy.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Po dobrym początku roku, ID Logistics zamierza utrzymać dynamiczne tempo rozwoju, koncentrując się na zwiększaniu wydajności nowych projektów oraz uruchamianiu kolejnych, zaplanowanych na ten rok. Grupa uważnie obserwuje rozwój sytuacji makroekonomicznej i zwraca uwagę na konieczność wsparcia klientów. Po zakończeniu integracji w ramach ostatnich przejęć, ID Logistics skupi się na możliwościach rozwoju wynikających z nowych synergii.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.