ID Logistics podsumowuje II kwartał 2022
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje przychody za II kwartał i I półrocze br.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Drugi kwartał potwierdził utrzymanie dobrego tempa rozwoju, zapoczątkowanego przez nas na początku 2022 roku. Skupiliśmy się na integracji ostatnich przejęć, jednocześnie utrzymując wzrost organiczny. Naszym celem jest teraz wykorzystanie efektu synergii z nowymi, generującymi wzrost klientami. Efekty działalności prowadzonej po drugiej stronie Atlantyku dziś potwierdzają trafność naszej strategii".
DOBRY POCZĄTEK ROKU Z DYNAMICZNYM WZROSTEM W II KWARTALE
ID Logistics, po dobrym początku 2022 r., odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży w II kwartale, o 40,3% (15,5% w ujęciu like-for-like) do 641,6 mln euro.
We Francji, rynku macierzystym Grupy, sprzedaż wzrosła o 11,6% i wyniosła 218,7 mln euro. Wyłączając konsolidację Colisweb, przejętej w styczniu 2022 r., w II kwartale wzrost sprzedaży wyniósł 4,5% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., który już był wyższy o 14,8%.
Grupa utrzymała dynamiczny wzrost przychodów na rynkach międzynarodowych, o 61,7% do 422,9 mln euro. Wynik ten obejmuje przychody z GVT, przejętej w krajach Beneluksu pod koniec 2021 r. oraz Kane Logistics, przejętej 31 marca 2022 r w USA. Z uwzględnieniem tego efektu oraz kwartalnych kursów walut, wzrost wyniósł 23,6% w ujęciu like-for-like.
ID Logistics zakończył I półrocze osiągając przychody na poziomie 1,18 mld euro i odnotowując wzrost o 32,2% (15,3% w ujęciu like-for-like). W II kwartale Grupa uruchomiła 4 nowe magazyny a 8 od początku roku, zgodnie z założonym planem.
PRZEJĘCIA – INTEGRACJA
W ostatnim czasie ID Logistics przejął 3 firmy: GVT w krajach Beneluksu (grudzień 2021 r.), Colisweb we Francji (styczeń 2022 r.) oraz Kane Logistics w Stanach Zjednoczonych (marzec 2022 r.). Proces ich integracji w ramach Grupy został już zakończony.
Przejęta firma Kane Logistics, której nazwę zmieniono na ID Logistics USA, obecnie odnotowuje dynamiczny rozwój działalności (wzrost w II kw. o 20% w porównaniu do II kw. 2021). Od momentu przyłączenia do Grupy, odnosi też kolejne sukcesy:
- Total Wine & More, największy w Stanach Zjednoczonych dystrybutor szlachetnych win i alkoholi, powierzył ID Logistics zarządzanie magazynem o powierzchni 28 tys. mkw. w północnej Kalifornii.
- Nutrabolt, jeden z najszybciej rozwijających się producentów napojów energetycznych w Stanach Zjednoczonych, przekazał ID Logistics zarządzanie nowym centrum logistycznym o powierzchni 21 tys. mkw., zlokalizowanym tuż przy fabryce w stanie Nowy Jork.
NOWY KRAJ W SIECI I KOLEJNE KONTRAKTY
W II kwartale ID Logistics otrzymał liczne zaproszenia do udziału w przetargach. Przykładowo, oprócz wspomnianych wyżej projektów w USA, Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów:
- ID Logistics rozszerzył zasięg sieci logistycznej, która obecnie obejmuje 18 krajów i rozpoczął działalność we Włoszech. Tym samym Grupa wsparła jednego ze swoich kluczowych klientów, międzynarodowego lidera e-commerce, z którym współpracuje już w 6 krajach. Nowy magazyn o powierzchni 63 tys. mkw., spełniający wysokie normy prośrodowiskowe i z certyfikatem LEED Platinum, został uruchomiony w rekordowo krótkim czasie w pobliżu Mediolanu. Odpowiada za dostawę towarów do ponad 80 miast w północnych Włoszech.
- W Holandii, w ramach pierwszego wspólnego kontraktu po przejęciu GVT, Grupa rozpoczęła współpracę z Grupą Royal Canin, obejmującą obsługę logistyczną (10 tys. mkw.) i dystrybucję w krajach Beneluksu.
- W Polsce Grupa uruchomi dla jednego z głównych graczy branży wyposażenia wnętrz nowy magazyn e-commerce o powierzchni 25 tys. mkw., w okolicach Warszawy.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Po dobrym początku roku, ID Logistics zamierza utrzymać dynamiczne tempo rozwoju, koncentrując się na zwiększaniu wydajności nowych projektów oraz uruchamianiu kolejnych, zaplanowanych na ten rok. Grupa uważnie obserwuje rozwój sytuacji makroekonomicznej i zwraca uwagę na konieczność wsparcia klientów. Po zakończeniu integracji w ramach ostatnich przejęć, ID Logistics skupi się na możliwościach rozwoju wynikających z nowych synergii.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.