ID Logistics przejmuje Spedimex
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłasza przejęcie 100% udziałów firmy Spedimex, operatora logistyki kontraktowej w Polsce, specjalizującego się w obsłudze branży modowej oraz sektora e-commerce.
PRZEJĘCIE SPEDIMEX
Spedimex jest jedną z czołowych, polskich firm, prowadzących działalności w obszarze logistyki kontraktowej. Firma została założona w 1993 roku przez rodzinę Bąków. Marcin Bąk pozostaje dziś jej głównym udziałowcem i jednocześnie prezesem zarządu.
Spedimex stał się jednym z liderów logistyki, obsługujących branże: fashion, e-commerce oraz beauty. Spedimex dysponuje własną siecią oddziałów dystrybucyjnych, świadczy także usługi o wartości dodanej. Spółka prowadzi działalność w 15 lokalizacjach w całej Polsce, na powierzchni blisko 230 000 m², zgodnie ze strategią „asset-light”. Spedimex wdraża zaawansowane rozwiązania technologiczne, które pozwalają na zarządzanie dużymi potokami towarowymi. Dla jednego z klientów rynku fashion obsługuje na przykład dostawy do sklepów i zwroty e-commerce z ponad 15 krajów europejskich. W ostatnich latach Spedimex znacząco zwiększył swoje obroty, aby w 2022 roku osiągnąć poziom 510 mln zł (109 mln euro).
To strategiczne przejęcie jest uzasadnione bliskością kultur i podobnym modelem biznesowym obu organizacji: wykorzystywaniem strategii „asset light”, projektowaniem „szytych na miarę” powierzchni magazynowych oraz rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb każdej operacji. Komplementarność portfela klientów i wiedzy eksperckiej Spedimex oraz ID Logistics pozwoli na osiągnięcie znaczącej synergii, w szczególności dla klientów prowadzących działalność międzynarodową. Akwizycja Spedimex doskonale wpisuje się w strategię ID Logistics, polegającą na wspieraniu swoich głównych klientów w ich rozwoju w Europie i Ameryce.
Ponadto, w kontekście post-covidowej relokacji przemysłu, ID Logistics wzmocni swoją pozycję na bardzo dynamicznym rynku w Europie, który już teraz odgrywa kluczową rolę w obecnych reorganizacjach łańcuchów dostaw. Wraz z przejęciem Spedimex, ID Logistics staje się jednym z liderów logistyki na rynku polskim, wraz z 35 oddziałami, 7 000 pracowników i portfolio wiodących marek z sektorów przemysłowego, handlu detalicznego oraz e- commerce.
KOMENTARZ
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics podsumowuje: «Niezmiernie cieszy nas połączenie
z firmą Spedimex. Mamy bardzo zbliżoną kulturę organizacyjną i podobne wartości. Łączy nas
w szczególności podejście do relacji z klientami oraz do innowacyjności. Przejęcie Spedimex pozwala nam osiągnąć pozycję jednego z liderów logistyki w Polsce na rynku, który jest jednym z najbardziej dynamicznych w Europie. Jednocześnie akwizycja przynosi nam portfel nowych, wiodących klientów, których będziemy mogli rozwijać także w innych krajach».
Marcin Bąk, prezes i dyrektor generalny Spedimex dodaje: « Cieszymy się, że możemy połączyć siły z grupą ID Logistics, co umożliwi naszym klientom korzystanie z globalnych rozwiązań logistycznych. W ciągu 30 lat naszej działalności stopniowo rozwijaliśmy nasz biznes, przekształcając się z rodzinnego przedsiębiorstwa w operatora logistycznego o potencjale ponad 230 000 m² powierzchni magazynowej
oraz zespołem 2 000 osób. Jesteśmy dumni z międzynarodowego portfolio marek, które nam zaufały
i dążymy do nieustannego rozwoju, aby sprostać ich wymaganiom. Innowacyjny model biznesowy
i międzynarodowy potencjał ID Logistics są tym, co cieszy mnie szczególnie. Jestem przekonany, że nasze wspólne wartości, takie jak profesjonalizm, zaangażowanie i innowacyjność, pozwolą nam nadal rozwijać naszych klientów i pracowników w przyszłości.»
Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics w Polsce: «Spedimex od początku swojej działalności rozwinął doskonałe know-how i zbudował fantastyczny zespół. Jesteśmy bardzo podekscytowani i zadowoleni
z połączenia naszych sił. Jestem też głęboko przekonany, że pozwoli ono dostarczyć jeszcze większą wartość, a także więcej możliwości wszystkim klientom i pracownikom Spedimex oraz ID Logistics.»
PODSUMOWANIE TRANSAKCJI
Transakcja podlega jeszcze zatwierdzeniu przez krajowe organy antymonopolowe. Przejęcie ma zostać sfinalizowane do czerwca 2023 roku.
![Koszty transportu morskiego rosną! Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1703946446,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koszty transportu morskiego rosną!
![DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1942833306,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
![CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_755001265,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.