ID Logistics przejmuje Colisweb i wzmacnia ofertę dla e-commerce
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia ofertę dla e-commerce w zakresie dostaw do klientów indywidualnych. Operator przejął 100% udziałów francuskiej firmy Colisweb, wyspecjalizowanej w organizacji dostaw ostatniej mili.
Przejęcie Colisweb ma umocnić ofertę ID Logistics skierowaną do sieci handlowych i e-sprzedawców. Dostawy ostatniej mili, w których specjalizuje się ta platforma logistyczna, są kluczowym etapem w organizacji łańcuchów dostaw dla e-commerce, szczególnie w przypadku dużych lub pakowanych zbiorczo przesyłek.
Założony w 2013 r. Colisweb organizuje dostawy ostatniej mili przesyłek o wadze do 1800 kg po wcześniejszym umówieniu, z czasem doręczenia D lub D + 1, w 2-godzinnych przedziałach czasowych, z możliwością montażu, uruchomienia, a także odbioru opakowań i starego sprzętu. Firma oferuje unikalne na rynku wielokanałowe rozwiązanie software’owe, zapewniając zoptymalizowany interfejs między sprzedawcą detalicznym, przewoźnikiem a klientem końcowym:
- sprzedawca detaliczny odpowiada na potrzeby swoich klientów, gwarantując im dostawy w jak najlepszej cenie: do domu lub punktu dostawy, ze sklepu lub magazynu;
- przewoźnik planuje i optymalizuje trasy za pomocą algorytmu Colisweb, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu swojej działalności transportowej na środowisko;
- klient końcowy korzysta z elastyczności usług, możliwości monitorowania dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym oraz oceny jakości wykonanej usługi.
Dzięki rozbudowanej sieci partnerskiej, tworzonej przez 1 500 kierowców-dostawców, Colisweb działa na terenie całej Francji, a do jego klientów należą firmy z różnych branż, szczególnie DIY, meblarskiej i dekoratorskiej. 2021 rok zamknie obrotami w wysokości ok. 30 mln euro i blisko 750 tys. dostarczonych przesyłek.
Integracja rozwiązań Colisweb z ofertą ID Logistics pozwoli na przygotowanie wyjątkowego rozwiązania na tym szybko rozwijającym się rynku. Dodatkowo Colisweb zachowa autonomiczność w ramach Grupy ID Logistics, z własnym zespołem zarządzającym. Wykorzystanie inwestycyjnego i rozwojowego potencjału ID Logistics ułatwi rozszerzanie jej sieci w Europie.
SZCZEGÓŁY TRANSAKCJI
Cena zakupu, w całości opłacona gotówką, została ustalona na podstawie wartości firmy, która wynosi 24 mln euro. Dodatek do ceny, w wysokości maksymalnie 14 mln euro, może zostać wypłacony w latach 2023 i 2024, w zależności od osiągnięcia założonych celów rozwoju Colisweb. Zakończenie transakcji zaplanowano na początek 2022 r.
Eric Hémar, dyrektor generalny Grupy ID Logistics, mówi: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który pozwoli nam zaoferować obecnym, a także przyszłym klientom, optymalne rozwiązania łączące know-how w zakresie zarządzania magazynowego, organizacji transportu i finalnych dostaw, ze sklepów lub platform logistycznych. Jesteśmy pewni, że jakość zespołów Colisweb ma decydujące znaczenie dla sukcesu nowego projektu”.
Rémi Lengaigne, prezes zarządu i współzałożyciel Colisweb, mówi: „Jesteśmy bardzo dumni z fuzji, która wyznacza nowy kierunek w rozwoju naszej firmy. Od momentu powstania, Colisweb wspiera klientów w realizacji dostaw ze sklepów, dostosowanych do ich potrzeb. Fuzja przyspieszy rozwój naszych usług z platform logistycznych o zasięgu krajowym, i tym samym zapewni unikalną ofertę na rynku przesyłek ciężkich i wielkogabarytowych. Przedsiębiorczość i innowacyjność, wpisane DNA Grupy ID Logistics, są prawdziwymi atutami gwarantującymi sukces tej operacji".

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.