ID Logistics przejmuje Colisweb i wzmacnia ofertę dla e-commerce
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia ofertę dla e-commerce w zakresie dostaw do klientów indywidualnych. Operator przejął 100% udziałów francuskiej firmy Colisweb, wyspecjalizowanej w organizacji dostaw ostatniej mili.
Przejęcie Colisweb ma umocnić ofertę ID Logistics skierowaną do sieci handlowych i e-sprzedawców. Dostawy ostatniej mili, w których specjalizuje się ta platforma logistyczna, są kluczowym etapem w organizacji łańcuchów dostaw dla e-commerce, szczególnie w przypadku dużych lub pakowanych zbiorczo przesyłek.
Założony w 2013 r. Colisweb organizuje dostawy ostatniej mili przesyłek o wadze do 1800 kg po wcześniejszym umówieniu, z czasem doręczenia D lub D + 1, w 2-godzinnych przedziałach czasowych, z możliwością montażu, uruchomienia, a także odbioru opakowań i starego sprzętu. Firma oferuje unikalne na rynku wielokanałowe rozwiązanie software’owe, zapewniając zoptymalizowany interfejs między sprzedawcą detalicznym, przewoźnikiem a klientem końcowym:
- sprzedawca detaliczny odpowiada na potrzeby swoich klientów, gwarantując im dostawy w jak najlepszej cenie: do domu lub punktu dostawy, ze sklepu lub magazynu;
- przewoźnik planuje i optymalizuje trasy za pomocą algorytmu Colisweb, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu swojej działalności transportowej na środowisko;
- klient końcowy korzysta z elastyczności usług, możliwości monitorowania dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym oraz oceny jakości wykonanej usługi.
Dzięki rozbudowanej sieci partnerskiej, tworzonej przez 1 500 kierowców-dostawców, Colisweb działa na terenie całej Francji, a do jego klientów należą firmy z różnych branż, szczególnie DIY, meblarskiej i dekoratorskiej. 2021 rok zamknie obrotami w wysokości ok. 30 mln euro i blisko 750 tys. dostarczonych przesyłek.
Integracja rozwiązań Colisweb z ofertą ID Logistics pozwoli na przygotowanie wyjątkowego rozwiązania na tym szybko rozwijającym się rynku. Dodatkowo Colisweb zachowa autonomiczność w ramach Grupy ID Logistics, z własnym zespołem zarządzającym. Wykorzystanie inwestycyjnego i rozwojowego potencjału ID Logistics ułatwi rozszerzanie jej sieci w Europie.
SZCZEGÓŁY TRANSAKCJI
Cena zakupu, w całości opłacona gotówką, została ustalona na podstawie wartości firmy, która wynosi 24 mln euro. Dodatek do ceny, w wysokości maksymalnie 14 mln euro, może zostać wypłacony w latach 2023 i 2024, w zależności od osiągnięcia założonych celów rozwoju Colisweb. Zakończenie transakcji zaplanowano na początek 2022 r.
Eric Hémar, dyrektor generalny Grupy ID Logistics, mówi: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który pozwoli nam zaoferować obecnym, a także przyszłym klientom, optymalne rozwiązania łączące know-how w zakresie zarządzania magazynowego, organizacji transportu i finalnych dostaw, ze sklepów lub platform logistycznych. Jesteśmy pewni, że jakość zespołów Colisweb ma decydujące znaczenie dla sukcesu nowego projektu”.
Rémi Lengaigne, prezes zarządu i współzałożyciel Colisweb, mówi: „Jesteśmy bardzo dumni z fuzji, która wyznacza nowy kierunek w rozwoju naszej firmy. Od momentu powstania, Colisweb wspiera klientów w realizacji dostaw ze sklepów, dostosowanych do ich potrzeb. Fuzja przyspieszy rozwój naszych usług z platform logistycznych o zasięgu krajowym, i tym samym zapewni unikalną ofertę na rynku przesyłek ciężkich i wielkogabarytowych. Przedsiębiorczość i innowacyjność, wpisane DNA Grupy ID Logistics, są prawdziwymi atutami gwarantującymi sukces tej operacji".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.