Komunikaty PR

ID Logistics przejmuje Colisweb i wzmacnia ofertę dla e-commerce

2022-01-13  |  16:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia ofertę dla e-commerce w zakresie dostaw do klientów indywidualnych. Operator przejął 100% udziałów francuskiej firmy Colisweb, wyspecjalizowanej w organizacji dostaw ostatniej mili.

Przejęcie Colisweb ma umocnić ofertę ID Logistics skierowaną do sieci handlowych i e-sprzedawców. Dostawy ostatniej mili, w których specjalizuje się ta platforma logistyczna, są kluczowym etapem w organizacji łańcuchów dostaw dla e-commerce, szczególnie w przypadku dużych lub pakowanych zbiorczo przesyłek.

Założony w 2013 r. Colisweb organizuje dostawy ostatniej mili przesyłek o wadze do 1800 kg po wcześniejszym umówieniu, z czasem doręczenia D lub D + 1, w 2-godzinnych przedziałach czasowych, z możliwością montażu, uruchomienia, a także odbioru opakowań i starego sprzętu. Firma oferuje unikalne na rynku wielokanałowe rozwiązanie software’owe, zapewniając zoptymalizowany interfejs między sprzedawcą detalicznym, przewoźnikiem a klientem końcowym:

- sprzedawca detaliczny odpowiada na potrzeby swoich klientów, gwarantując im dostawy w jak najlepszej cenie: do domu lub punktu dostawy, ze sklepu lub magazynu;

- przewoźnik planuje i optymalizuje trasy za pomocą algorytmu Colisweb, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu swojej działalności transportowej na środowisko;

- klient końcowy korzysta z elastyczności usług, możliwości monitorowania dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym oraz oceny jakości wykonanej usługi.

Dzięki rozbudowanej sieci partnerskiej, tworzonej przez 1 500 kierowców-dostawców, Colisweb działa na terenie całej Francji, a do jego klientów należą firmy z różnych branż, szczególnie DIY, meblarskiej i dekoratorskiej. 2021 rok zamknie obrotami w wysokości ok. 30 mln euro i blisko 750 tys. dostarczonych przesyłek.

Integracja rozwiązań Colisweb z ofertą ID Logistics pozwoli na przygotowanie wyjątkowego rozwiązania na tym szybko rozwijającym się rynku. Dodatkowo Colisweb zachowa autonomiczność w ramach Grupy ID Logistics, z własnym zespołem zarządzającym. Wykorzystanie inwestycyjnego i rozwojowego potencjału ID Logistics ułatwi rozszerzanie jej sieci w Europie.

SZCZEGÓŁY TRANSAKCJI

Cena zakupu, w całości opłacona gotówką, została ustalona na podstawie wartości firmy, która wynosi 24 mln euro. Dodatek do ceny, w wysokości maksymalnie 14 mln euro, może zostać wypłacony w latach 2023 i 2024, w zależności od osiągnięcia założonych celów rozwoju Colisweb. Zakończenie transakcji zaplanowano na początek 2022 r.

Eric Hémar, dyrektor generalny Grupy ID Logistics, mówi: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który pozwoli nam zaoferować obecnym, a także przyszłym klientom, optymalne rozwiązania łączące know-how w zakresie zarządzania magazynowego, organizacji transportu i finalnych dostaw, ze sklepów lub platform logistycznych. Jesteśmy pewni, że jakość zespołów Colisweb ma decydujące znaczenie dla sukcesu nowego projektu”.

Rémi Lengaigne, prezes zarządu i współzałożyciel Colisweb, mówi: „Jesteśmy bardzo dumni z fuzji, która wyznacza nowy kierunek w rozwoju naszej firmy. Od momentu powstania, Colisweb wspiera klientów w realizacji dostaw ze sklepów, dostosowanych do ich potrzeb. Fuzja przyspieszy rozwój naszych usług z platform logistycznych o zasięgu krajowym, i tym samym zapewni unikalną ofertę na rynku przesyłek ciężkich i wielkogabarytowych. Przedsiębiorczość i innowacyjność, wpisane DNA Grupy ID Logistics, są prawdziwymi atutami gwarantującymi sukces tej operacji".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.