Komunikaty PR

ID Logistics przejmuje Colisweb i wzmacnia ofertę dla e-commerce

2022-01-13  |  16:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia ofertę dla e-commerce w zakresie dostaw do klientów indywidualnych. Operator przejął 100% udziałów francuskiej firmy Colisweb, wyspecjalizowanej w organizacji dostaw ostatniej mili.

Przejęcie Colisweb ma umocnić ofertę ID Logistics skierowaną do sieci handlowych i e-sprzedawców. Dostawy ostatniej mili, w których specjalizuje się ta platforma logistyczna, są kluczowym etapem w organizacji łańcuchów dostaw dla e-commerce, szczególnie w przypadku dużych lub pakowanych zbiorczo przesyłek.

Założony w 2013 r. Colisweb organizuje dostawy ostatniej mili przesyłek o wadze do 1800 kg po wcześniejszym umówieniu, z czasem doręczenia D lub D + 1, w 2-godzinnych przedziałach czasowych, z możliwością montażu, uruchomienia, a także odbioru opakowań i starego sprzętu. Firma oferuje unikalne na rynku wielokanałowe rozwiązanie software’owe, zapewniając zoptymalizowany interfejs między sprzedawcą detalicznym, przewoźnikiem a klientem końcowym:

- sprzedawca detaliczny odpowiada na potrzeby swoich klientów, gwarantując im dostawy w jak najlepszej cenie: do domu lub punktu dostawy, ze sklepu lub magazynu;

- przewoźnik planuje i optymalizuje trasy za pomocą algorytmu Colisweb, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu swojej działalności transportowej na środowisko;

- klient końcowy korzysta z elastyczności usług, możliwości monitorowania dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym oraz oceny jakości wykonanej usługi.

Dzięki rozbudowanej sieci partnerskiej, tworzonej przez 1 500 kierowców-dostawców, Colisweb działa na terenie całej Francji, a do jego klientów należą firmy z różnych branż, szczególnie DIY, meblarskiej i dekoratorskiej. 2021 rok zamknie obrotami w wysokości ok. 30 mln euro i blisko 750 tys. dostarczonych przesyłek.

Integracja rozwiązań Colisweb z ofertą ID Logistics pozwoli na przygotowanie wyjątkowego rozwiązania na tym szybko rozwijającym się rynku. Dodatkowo Colisweb zachowa autonomiczność w ramach Grupy ID Logistics, z własnym zespołem zarządzającym. Wykorzystanie inwestycyjnego i rozwojowego potencjału ID Logistics ułatwi rozszerzanie jej sieci w Europie.

SZCZEGÓŁY TRANSAKCJI

Cena zakupu, w całości opłacona gotówką, została ustalona na podstawie wartości firmy, która wynosi 24 mln euro. Dodatek do ceny, w wysokości maksymalnie 14 mln euro, może zostać wypłacony w latach 2023 i 2024, w zależności od osiągnięcia założonych celów rozwoju Colisweb. Zakończenie transakcji zaplanowano na początek 2022 r.

Eric Hémar, dyrektor generalny Grupy ID Logistics, mówi: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który pozwoli nam zaoferować obecnym, a także przyszłym klientom, optymalne rozwiązania łączące know-how w zakresie zarządzania magazynowego, organizacji transportu i finalnych dostaw, ze sklepów lub platform logistycznych. Jesteśmy pewni, że jakość zespołów Colisweb ma decydujące znaczenie dla sukcesu nowego projektu”.

Rémi Lengaigne, prezes zarządu i współzałożyciel Colisweb, mówi: „Jesteśmy bardzo dumni z fuzji, która wyznacza nowy kierunek w rozwoju naszej firmy. Od momentu powstania, Colisweb wspiera klientów w realizacji dostaw ze sklepów, dostosowanych do ich potrzeb. Fuzja przyspieszy rozwój naszych usług z platform logistycznych o zasięgu krajowym, i tym samym zapewni unikalną ofertę na rynku przesyłek ciężkich i wielkogabarytowych. Przedsiębiorczość i innowacyjność, wpisane DNA Grupy ID Logistics, są prawdziwymi atutami gwarantującymi sukces tej operacji".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.