ID Logistics przejmuje Kane Logistics w USA
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił podpisanie umowy przejęcia 100 proc. udziałów Kane Logistics, amerykańskiej firmy specjalizującej się w logistyce kontraktowej.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Przejęcie Kane Logistics stanowi jedną z najważniejszych operacji ukierunkowanych na wzrost zewnętrzny w historii firmy. Po rozpoczęciu działalności w 2001 roku z kilkoma dużymi sieciami handlowymi, których rozwój na arenie międzynarodowej mogliśmy szybko wspierać, w 2013 roku, wraz z przejęciem CEPL, firma przestawiła się na e-commerce i przygotowanie do obsługi handlu detalicznego. Naszą obecność w Europie wzmocniło niedawne przejęcie GVT w krajach Beneluksu. Dziś akwizycja Kane Logistics otwiera przed nami nowe perspektywy rozwoju w Ameryce Północnej, gdzie wzmacniamy nasze know-how, w szczególności w obsłudze klientów z branży towarów konsumpcyjnych w opakowaniach i witamy w naszym zespole doświadczonych oraz dynamicznych menedżerów".
Przejęcie Kane Logistics
Kane Logistics jest firmą wyspecjalizowaną w usługach magazynowania z wartością dodaną i logistyce kontraktowej, założoną w Stanach Zjednoczonych w 1930 roku przez rodzinę Kane. W 2019 r. została przejęta przez Harkness Capital Partners w celu zbudowania platformy firmy do przyspieszenia jej wzrostu. W ciągu ostatnich 3 lat Kane Logistics dokonał głębokiej transformacji, tak aby stać się wiodącym graczem w logistyce kontraktowej, współpracującym z największymi producentami dóbr konsumpcyjnych w opakowaniach oraz żywności i napojów, a także specjalistami w zakresie dystrybucji. Dzięki dodaniu usług o wartości dodanej do tradycyjnych usług logistycznych i wzmocnieniu zespołu, od 2019 r. Kane Logistics zwiększał swoje przychody o 20 proc. rocznie, aby osiągnąć poziom 235 mln USD w 2021 r. Obecnie firma obsługuje 20 centrów logistycznych w całym kraju (zwłaszcza w Pensylwanii, Georgii, Ohio, Illinois i Kalifornii) o powierzchni 725 tys. mkw. Za przeprowadzenie zmian odpowiadał doświadczony zespół zarządzający z dużym doświadczeniem operacyjnym, zdobytym m.in. w wiodących firmach wyspecjalizowanych w logistyce kontraktowej, tj. Ryder i Jacobson Companies (amerykańska firma logistyczna przejęta w 2014 r. przez Norbert Dentressangle). Po zamknięciu inwestycji zespół Kane będzie kontynuował pracę w firmie, w dalszym ciągu koncentrując się na zapewnieniu najwyższej jakości obsługi i rozbudowie bazy klientów.
Tony Tegnelia, dyrektor generalny Kane Logistics, dodaje: „Bardzo mocno wierzę, że kulturowe dopasowanie obu organizacji jest bliskie perfekcji. ID Logistics jest idealnym i kolejnym partnerem, który może pchnąć firmę do przodu, zapewnić obsługę naszych klientów i pomóc w utrzymaniu trajektorii wzrostu. Jego wartości kulturowe są odzwierciedleniem naszych wartości, ma też bardzo mocno zaangażowany zespół zarządzający”.
Ted Dardani, partner w Harkness Capital i członek zarządu Kane podsumowuje: „Połączenie ID Logistics i Kane Logistics otwiera duże szanse na dalszy rozwój w przyszłości. Zespół Kane wykonał świetną pracę w budowaniu biznesu w ciągu ostatnich kilku lat. Skorzystaliśmy i docenialiśmy przywództwo oraz wieloletnie dziedzictwo rodziny Kane w tworzeniu firmy ukierunkowanej na obsługę klientów. Następny rozdział dla ID Logistics i Kane powinien być równie ekscytujący”.
Transakcja jest szczególnie istotna ze względu na bliskość kulturową obu firm, uzupełniające się portfolio klientów oraz potencjalne korzyści handlowe. Model biznesowy Kane Logistics jest bardzo podobny do modelu ID Logistics: koncepcja "asset light", dedykowane magazyny oraz dostarczanie rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego klienta. Ponadto, podejście typu "kluczowy klient" stosowane przez obie firmy, umożliwia im oferowanie wspólnych rozwiązań w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Dwa lata po rozpoczęciu działalności w Stanach Zjednoczonych, wraz z przejęciem operacji logistycznych Nespresso, ID Logistics dysponuje środkami niezbędnymi do realizacji ambitnych planów rozwoju w regionie o dużym potencjale. Grupa będzie polegać na menedżerach Kane Logistics, którzy mają zarządzać całą jej działalnością w Ameryce Północnej.
Finansowe szczegóły transakcji
W momencie zamknięcia, wartość transakcji będzie oparta na wartości firmy wynoszącej 240 mln USD i zostanie rozliczona w całości w gotówce. ID Logistics utrzyma stabilną strukturę finansową, ze wskaźnikiem zadłużenia przed FISR16 szacowanym na 2,6x proforma EBITDA po przejęciu. Akwizycja ta będzie miała wpływ na wzrost EBITDA Grupy ID Logistics od pierwszego roku konsolidacji.
Transakcja wymaga zgody właściwych amerykańskich organów antymonopolowych (Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvement Act). Oczekuje się, że przejęcie zostanie sfinalizowane przed latem 2022 roku.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.