ID Logistics przejmuje Kane Logistics w USA
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił podpisanie umowy przejęcia 100 proc. udziałów Kane Logistics, amerykańskiej firmy specjalizującej się w logistyce kontraktowej.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „Przejęcie Kane Logistics stanowi jedną z najważniejszych operacji ukierunkowanych na wzrost zewnętrzny w historii firmy. Po rozpoczęciu działalności w 2001 roku z kilkoma dużymi sieciami handlowymi, których rozwój na arenie międzynarodowej mogliśmy szybko wspierać, w 2013 roku, wraz z przejęciem CEPL, firma przestawiła się na e-commerce i przygotowanie do obsługi handlu detalicznego. Naszą obecność w Europie wzmocniło niedawne przejęcie GVT w krajach Beneluksu. Dziś akwizycja Kane Logistics otwiera przed nami nowe perspektywy rozwoju w Ameryce Północnej, gdzie wzmacniamy nasze know-how, w szczególności w obsłudze klientów z branży towarów konsumpcyjnych w opakowaniach i witamy w naszym zespole doświadczonych oraz dynamicznych menedżerów".
Przejęcie Kane Logistics
Kane Logistics jest firmą wyspecjalizowaną w usługach magazynowania z wartością dodaną i logistyce kontraktowej, założoną w Stanach Zjednoczonych w 1930 roku przez rodzinę Kane. W 2019 r. została przejęta przez Harkness Capital Partners w celu zbudowania platformy firmy do przyspieszenia jej wzrostu. W ciągu ostatnich 3 lat Kane Logistics dokonał głębokiej transformacji, tak aby stać się wiodącym graczem w logistyce kontraktowej, współpracującym z największymi producentami dóbr konsumpcyjnych w opakowaniach oraz żywności i napojów, a także specjalistami w zakresie dystrybucji. Dzięki dodaniu usług o wartości dodanej do tradycyjnych usług logistycznych i wzmocnieniu zespołu, od 2019 r. Kane Logistics zwiększał swoje przychody o 20 proc. rocznie, aby osiągnąć poziom 235 mln USD w 2021 r. Obecnie firma obsługuje 20 centrów logistycznych w całym kraju (zwłaszcza w Pensylwanii, Georgii, Ohio, Illinois i Kalifornii) o powierzchni 725 tys. mkw. Za przeprowadzenie zmian odpowiadał doświadczony zespół zarządzający z dużym doświadczeniem operacyjnym, zdobytym m.in. w wiodących firmach wyspecjalizowanych w logistyce kontraktowej, tj. Ryder i Jacobson Companies (amerykańska firma logistyczna przejęta w 2014 r. przez Norbert Dentressangle). Po zamknięciu inwestycji zespół Kane będzie kontynuował pracę w firmie, w dalszym ciągu koncentrując się na zapewnieniu najwyższej jakości obsługi i rozbudowie bazy klientów.
Tony Tegnelia, dyrektor generalny Kane Logistics, dodaje: „Bardzo mocno wierzę, że kulturowe dopasowanie obu organizacji jest bliskie perfekcji. ID Logistics jest idealnym i kolejnym partnerem, który może pchnąć firmę do przodu, zapewnić obsługę naszych klientów i pomóc w utrzymaniu trajektorii wzrostu. Jego wartości kulturowe są odzwierciedleniem naszych wartości, ma też bardzo mocno zaangażowany zespół zarządzający”.
Ted Dardani, partner w Harkness Capital i członek zarządu Kane podsumowuje: „Połączenie ID Logistics i Kane Logistics otwiera duże szanse na dalszy rozwój w przyszłości. Zespół Kane wykonał świetną pracę w budowaniu biznesu w ciągu ostatnich kilku lat. Skorzystaliśmy i docenialiśmy przywództwo oraz wieloletnie dziedzictwo rodziny Kane w tworzeniu firmy ukierunkowanej na obsługę klientów. Następny rozdział dla ID Logistics i Kane powinien być równie ekscytujący”.
Transakcja jest szczególnie istotna ze względu na bliskość kulturową obu firm, uzupełniające się portfolio klientów oraz potencjalne korzyści handlowe. Model biznesowy Kane Logistics jest bardzo podobny do modelu ID Logistics: koncepcja "asset light", dedykowane magazyny oraz dostarczanie rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego klienta. Ponadto, podejście typu "kluczowy klient" stosowane przez obie firmy, umożliwia im oferowanie wspólnych rozwiązań w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Dwa lata po rozpoczęciu działalności w Stanach Zjednoczonych, wraz z przejęciem operacji logistycznych Nespresso, ID Logistics dysponuje środkami niezbędnymi do realizacji ambitnych planów rozwoju w regionie o dużym potencjale. Grupa będzie polegać na menedżerach Kane Logistics, którzy mają zarządzać całą jej działalnością w Ameryce Północnej.
Finansowe szczegóły transakcji
W momencie zamknięcia, wartość transakcji będzie oparta na wartości firmy wynoszącej 240 mln USD i zostanie rozliczona w całości w gotówce. ID Logistics utrzyma stabilną strukturę finansową, ze wskaźnikiem zadłużenia przed FISR16 szacowanym na 2,6x proforma EBITDA po przejęciu. Akwizycja ta będzie miała wpływ na wzrost EBITDA Grupy ID Logistics od pierwszego roku konsolidacji.
Transakcja wymaga zgody właściwych amerykańskich organów antymonopolowych (Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvement Act). Oczekuje się, że przejęcie zostanie sfinalizowane przed latem 2022 roku.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.