ID Logistics przejmuje GVT Transport & Logistics
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił nabycie 100 proc. udziałów w GVT Transport & Logistics, będącej częścią GVT Group of Logistics.
Wraz z przejęciem, ID Logistics aktywnie realizuje międzynarodową strategię rozwoju. Grupa umacnia swoją pozycję w Europie poprzez zdobycie pozycji kluczowego gracza logistycznego w krajach Beneluksu. Beneluks jest trzecim co do wielkości rynkiem logistycznym w Europie kontynentalnej, po Niemczech i Francji oraz bramą dla wielu klientów z branży przemysłowej i indywidualnych.
GVT TRANSPORT & LOGISTICS: GRACZ W KRAJACH BENELUKSU
GVT Transport & Logistics jest częścią transportowo - logistyczną Grupy GVT założonej w 1957 roku. Oferuje usługi magazynowania, transportu drogowego i dostaw ostatniej mili. Dział BTT, który świadczy multimodalne rozwiązania kontenerowe, nie jest objęty transakcją i jego operacje będą nadal realizowane przez GVT Group of Logistics.
GVT Transport & Logistics zarządza 12 lokalizacjami, zatrudnia ponad 750 profesjonalistów, wynajmuje magazyny o powierzchni 200 000 m² oraz posiada flotę 285 samochodów ciężarowych w Holandii i Belgii. Główny oddział logistyczny w Tilburgu jest strategicznie zlokalizowany w pobliżu ważnych portów i lotnisk, z dobrym dostępem do transportu rzecznego, kolejowego i drogowego, co ma kluczowe znaczenie dla wielu międzynarodowych producentów mających swoje siedziby w tym regionie. GVT Transport & Logistics obsługuje zróżnicowane portfolio klientów, głównie globalne firmy z branży elektronicznej i dystrybucji produktów nieżywnościowych.
ID LOGISTICS I GVT TRANSPORT & LOGISTICS
Już od wielu lat GVT Transport & Logistics i ID Logistics z powodzeniem współpracują w krajach Beneluksu. Ich siedziby mieszczą się w Tilburgu. Połączenie obu firm pozwoli oferować unikalne usługi logistyczne oraz zapewni wysoką pozycję na tym strategicznym rynku.
Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzenia przez holenderskie organy regulacyjne odpowiedzialne za monitoring fuzji i przejęć. Oczekuje się, że przejęcie zostanie sfinalizowane do końca 2021 roku.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sfinalizowania umowy przejęcia GVT Transport & Logistics, która kończy kilka lat owocnej współpracy i rozwoju. Dzięki temu przejęciu, ID Logistics Benelux stanie się kluczowym graczem na rynkach Beneluksu, szczególnie w Holandii, i będzie mógł oferować pełen zakres usług naszym obecnym i przyszłym klientom. Jestem pewien, że zespół i pracownicy GVT w ramach Grupy ID Logistics mają przed sobą obiecującą przyszłość i będą mogli rozwijać swoje know-how na dużą skalę" - Eric Hémar, Prezes i Dyrektor Generalny ID Logistics.
„W ciągu ostatnich 15 lat stworzyliśmy złożoną i zrównoważoną sieć dystrybucji z hubami w 6 lokalizacjach w krajach Beneluksu. Na szybko zmieniającym się i wymagającym rynku, ważne jest to, abyśmy mogli obsługiwać naszych klientów także w przyszłości. Jestem przekonany, że ten krok będzie stanowił jeszcze większą wartość dodaną dla naszych pracowników i klientów. Przejęcie przez ID Logistics oferuje nam większe możliwości rozwoju w przyszłości. Dzięki dotychczasowej owocnej współpracy jestem przekonany, że wysokie standardy i wartości wobec klientów i pracowników zostaną utrzymane" - Wil Versteijnen, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy GVT.
„Przejęcie GVT Transport & Logistics jest bardzo dobrą wiadomością także dla polskiego oddziału ID Logistics i jednocześnie jednym z elementów realizacji strategii Grupy w obszarze rozwoju samego transportu. Również w Polsce kładziemy duży nacisk na rozwój usług transportowych. Obecnie mamy już trzy dedykowane oddziały, odpowiedzialne za obsługę klientów pod kątem tworzenia dla nich konkretnych rozwiązań transportowych szytych na miarę. Dzięki wymianie doświadczeń oraz know-how, także z kolegami z krajów Beneluksu, będziemy mogli wzmocnić naszą ofertę i w tym zakresie” – Sylwia Dunn, Business Development Director, ID Logistics Polska

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.