ID Logistics przyspiesza rozwój na rynku usług logistycznych w Niemczech
Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia pozycję w Niemczech i przedstawia plany dynamicznego rozwoju na tym rynku. Dzięki nowej strategii firma ma dołączyć do grona 10 największych operatorów logistycznych wyspecjalizowanych w obsłudze FMCG a w kolejnych latach podwoić obroty.
ID Logistics w Niemczech - szybki rozwój w e-commerce
ID Logistics, działający na niemieckim rynku usług logistycznych od 2013 r., obecnie zatrudnia 2,8 tys. osób i generuje przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 150 mln euro, głównie w zakresie obsługi e-commerce, handlu detalicznego i FMCG.
Na początku swojej działalności w Niemczech ID Logistics świadczył usługi logistyki kontraktowej dla branży kosmetycznej i firm takich jak jak Coty, Yves Rocher czy Nobilis, obsługiwanych w magazynach w Gemersheim, Weilbach i Mittelstadt. Operator szybko rozszerzył działalność o obsługę e-commerce. Od 5 lat wspiera rozwój kanału sprzedaży elektronicznej światowego giganta meblowego w Dortmundzie, zarządza też platformą logistyczną o powierzchni 156 tys. mkw. w Salzgitter, skąd zaopatrywane są wszystkie sklepy i centra logistyczne tej marki w Niemczech. W ramach współpracy, obejmującej też inne lokalizacje, ID Logistics odpowiada za zarządzanie usługami magazynowymi, w tym m.in. kompletowanie zamówień, pakowanie, cross-docking i dystrybucję.
Wśród czynników, które wpłynęły na dynamiczny wzrost firmy, wymienić można nowoczesne procesy e-commerce, w tym systemy informatyczne, duże doświadczenie na rynku nieruchomości (budowa lub przekształcanie obiektów) oraz znaczące inwestycje, szczególnie w zakresie automatyzacji „good to person” i mechanizacji. Na przykład, ciągu zaledwie kilku tygodni ID Logistics przekształcił budynek w Ginsheim-Gustavsburg, z którego wcześniej korzystała firma z branży motoryzacyjnej, w wydajny magazyn e-commerce B2C, gdzie pracuje ponad 300 osób.
Nowa strategia rozwoju
ID Logistics, wzmacniając pozycję na rynku logistyki kontraktowej w Niemczech, wdraża teraz nową strategię rozwoju, ukierunkowaną na:
• wzrost obrotów w kluczowych obszarach (tj. e-commerce, FMCG, handel detaliczny i kosmetyki),
• dywersyfikację usług i rozszerzenie działalności o nowe branże, tj. przemysłową, farmaceutyczną/medyczną i zaawansowanych technologii,
• umocnienie przez strategiczne przejęcia.
„Naszym celem jest dołączenie w ciągu 3 lat do pierwszej dziesiątki firm specjalizujących się w logistyce kontraktowej dóbr konsumpcyjnych w Niemczech a od 2023 roku podwojenie obrotów” - zapowiada Michael Boos, dyrektor generalny ID Logistics Niemcy. „Niemcy są największym rynkiem logistycznym w Europie. Ma ogromny potencjał, zarówno dla firm, które chcą uczynić swoją logistykę bardziej wydajną i zorientowaną na przyszłość, jak i dla ID Logistics, które towarzysząc im, może się rozwijać. Nasza oferta i specjalizacja w obsłudze e-commerce są bardzo dobrze dostosowane do specyfiki tego rynku”.
Nowa siedziba główna i 9. magazyn w Niemczech
Na początku 2021 roku ID Logistics Niemcy otworzył nową siedzibę główną w Griesheim k/Darmstadt (Hesja), w której mieszczą się wszystkie kluczowe działy odpowiadające za m.in. zarządzanie i wyspecjalizowane usługi. Docelowo będzie tu pracować ponad 100 osób, jeszcze w tym roku ID Logistics planuje zatrudnienie 30 pracowników, którzy wzmocnią działy zarządzania projektami, automatyzacji i inżynierii, IT oraz zasobów ludzkich. Także w tym roku ID Logistics uruchomił swój 9. magazyn w Niemczech o powierzchni 50 tys. mkw., zlokalizowany w Kaiserlautern, gdzie zatrudnionych jest 500 pracowników.
Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.