ID Logistics przyspiesza rozwój na rynku usług logistycznych w Niemczech
Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, wzmacnia pozycję w Niemczech i przedstawia plany dynamicznego rozwoju na tym rynku. Dzięki nowej strategii firma ma dołączyć do grona 10 największych operatorów logistycznych wyspecjalizowanych w obsłudze FMCG a w kolejnych latach podwoić obroty.
ID Logistics w Niemczech - szybki rozwój w e-commerce
ID Logistics, działający na niemieckim rynku usług logistycznych od 2013 r., obecnie zatrudnia 2,8 tys. osób i generuje przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 150 mln euro, głównie w zakresie obsługi e-commerce, handlu detalicznego i FMCG.
Na początku swojej działalności w Niemczech ID Logistics świadczył usługi logistyki kontraktowej dla branży kosmetycznej i firm takich jak jak Coty, Yves Rocher czy Nobilis, obsługiwanych w magazynach w Gemersheim, Weilbach i Mittelstadt. Operator szybko rozszerzył działalność o obsługę e-commerce. Od 5 lat wspiera rozwój kanału sprzedaży elektronicznej światowego giganta meblowego w Dortmundzie, zarządza też platformą logistyczną o powierzchni 156 tys. mkw. w Salzgitter, skąd zaopatrywane są wszystkie sklepy i centra logistyczne tej marki w Niemczech. W ramach współpracy, obejmującej też inne lokalizacje, ID Logistics odpowiada za zarządzanie usługami magazynowymi, w tym m.in. kompletowanie zamówień, pakowanie, cross-docking i dystrybucję.
Wśród czynników, które wpłynęły na dynamiczny wzrost firmy, wymienić można nowoczesne procesy e-commerce, w tym systemy informatyczne, duże doświadczenie na rynku nieruchomości (budowa lub przekształcanie obiektów) oraz znaczące inwestycje, szczególnie w zakresie automatyzacji „good to person” i mechanizacji. Na przykład, ciągu zaledwie kilku tygodni ID Logistics przekształcił budynek w Ginsheim-Gustavsburg, z którego wcześniej korzystała firma z branży motoryzacyjnej, w wydajny magazyn e-commerce B2C, gdzie pracuje ponad 300 osób.
Nowa strategia rozwoju
ID Logistics, wzmacniając pozycję na rynku logistyki kontraktowej w Niemczech, wdraża teraz nową strategię rozwoju, ukierunkowaną na:
• wzrost obrotów w kluczowych obszarach (tj. e-commerce, FMCG, handel detaliczny i kosmetyki),
• dywersyfikację usług i rozszerzenie działalności o nowe branże, tj. przemysłową, farmaceutyczną/medyczną i zaawansowanych technologii,
• umocnienie przez strategiczne przejęcia.
„Naszym celem jest dołączenie w ciągu 3 lat do pierwszej dziesiątki firm specjalizujących się w logistyce kontraktowej dóbr konsumpcyjnych w Niemczech a od 2023 roku podwojenie obrotów” - zapowiada Michael Boos, dyrektor generalny ID Logistics Niemcy. „Niemcy są największym rynkiem logistycznym w Europie. Ma ogromny potencjał, zarówno dla firm, które chcą uczynić swoją logistykę bardziej wydajną i zorientowaną na przyszłość, jak i dla ID Logistics, które towarzysząc im, może się rozwijać. Nasza oferta i specjalizacja w obsłudze e-commerce są bardzo dobrze dostosowane do specyfiki tego rynku”.
Nowa siedziba główna i 9. magazyn w Niemczech
Na początku 2021 roku ID Logistics Niemcy otworzył nową siedzibę główną w Griesheim k/Darmstadt (Hesja), w której mieszczą się wszystkie kluczowe działy odpowiadające za m.in. zarządzanie i wyspecjalizowane usługi. Docelowo będzie tu pracować ponad 100 osób, jeszcze w tym roku ID Logistics planuje zatrudnienie 30 pracowników, którzy wzmocnią działy zarządzania projektami, automatyzacji i inżynierii, IT oraz zasobów ludzkich. Także w tym roku ID Logistics uruchomił swój 9. magazyn w Niemczech o powierzchni 50 tys. mkw., zlokalizowany w Kaiserlautern, gdzie zatrudnionych jest 500 pracowników.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.