ID Logistics rozbudowuje procesy e-commerce w Krajkowie
ID Logistics, partner logistyczny specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, rozszerza zakres współpracy z jednym z największych światowych liderów branży e-commerce/B2C. Przygotowując się do zwiększonej obsługi zamówień składanych online przez klientów z Polski i Europy, operator rekrutuje nowych pracowników i rozbudowuje powierzchnię magazynu, stawiając na innowacje i automatyzację procesów.
Wzrost zatrudnienia o ponad 50 proc.
Obecnie w Centrum Logistyki E-commerce w Krajkowie pracuje blisko 500 osób. Po wprowadzeniu zmian, wynikających z rozszerzenia współpracy i zwiększenia możliwości obsługi operacji magazynowych, liczba zatrudnionych osób ma wzrosnąć do ok. 850. Firma rozpoczęła już proces rekrutacji na różne stanowiska, kierując oferty pracy przede wszystkim do mieszkańców Wrocławia i okolic.
Małgorzata Hornig, dyrektor HR, ID Logistics, podkreśla: „Wzmacniając zespół odpowiedzialny za obsługę magazynu w Krajkowie, stawiamy nie tylko na rekrutację zewnętrzną, ale także wewnętrzną, dając naszym pracownikom nowe możliwości i duże szanse rozwoju zawodowego. Promocja wewnętrzna wyróżnia nas jako odpowiedzialnego pracodawcę”.
Automatyzacja i innowacje a wydajność obsługi magazynowej
Firmy w znaczący sposób rozszerzą też zakres współpracy w ramach obsługi magazynowej zamówień składanych online na platformie sprzedażowej. Centrum Logistyki E-Commerce w Krajkowie ma powiększyć się o kolejne 10 tys. mkw. do poziomu 52 tys. mkw. Dodatkowa powierzchnia zostanie wykorzystana m.in. do budowy tzw. Pick Tower (antresola do składowania towarów), która zwiększy pojemność magazynu i powierzchni składowania aż o ponad 47 tys. m3. Wśród największych planowanych inwestycji wymienić można instalację w pełni zautomatyzowanej sortowni, co z kolei umożliwi podwojenie przepustowości magazynowej.
Marek Kaniera, dyrektor magazynu e-commerce w Krajkowie, uzupełnia: „W najbliższych miesiącach planujemy też wdrożenie innowacyjnego, dedykowanego rozwiązania tzw. wizualizacji składowania, które ma zwiększyć produktywność obecnych procesów magazynowych”.
Potencjał Centrum Logistyki E-commerce w Krajkowie
ID Logistics zarządza Centrum Logistyki E-commerce w Krajkowie k/Wrocławia od 2020 roku. Warto podkreślić bardzo szybkie tempo otwarcia obiektu. Operator uruchomił, przeprowadził rekrutacje zespołu i rozpoczął obsługę skomplikowanych logistycznie operacji w ciągu niespełna dwóch miesięcy. W magazynie realizowanych jest dziennie ponad 40 tys. zamówień a do dystrybucji w Polsce i Europie przygotowywanych jest milion referencji (SKU). Zespół ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi e-commerce, w tym przyjęcie towaru, składowanie, przygotowywanie zamówień, dystrybucję, zarządzanie zapasami i pakowanie. W magazynie obsługiwany jest szeroki i zróżnicowany asortyment artykułów, dostępnych na platformie sprzedażowej e-commerce.
Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics, podsumowuje: „Ten projekt ma dla nas bardzo duże znaczenie, zarówno z punktu widzenia dalszego rozwoju jak i specjalizacji w obszarze obsługi skomplikowanych procesów e-commerce, tak jak ma to miejsce w tym przypadku. Dynamika wdrażania zmian operacyjnych przy jednoczesnym wprowadzaniu ogromnych zmian optymalizujących procesy i zwiększaniu wolumenów, stawia przed nami kolejne wyzwania, z którymi z pewnością damy sobie radę. To fantastyczny a zarazem bardzo wymagający projekt. Jesteśmy więc dumni, że spełniliśmy oczekiwania i zdobyliśmy zaufanie naszego klienta, który po rocznej współpracy, zadecydował o przedłużeniu umowy”.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.