ID LOGISTICS URUCHAMIA CENTRA LOGISTYCZNE DLA DIAGEO I YPÊ
ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, rozszerzył portfolio strategicznych klientów w Brazylii, podpisując nowe umowy z Diageo, światowym liderem branży alkoholowej oraz Ypê, znaną brazylijską marką artykułów higienicznych i środków czystości.
MOCNA POZYCJA NA RYNKU USŁUG LOGISTYCZNYCH
Ceniony za doskonałość operacyjną, technologie i innowacyjność, dostosowane do potrzeb lokalnych rynków, ID Logistics ugruntował swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych w Brazylii dla sektora dóbr konsumpcyjnych (kosmetyki, art. higieniczne, napoje alkoholowe), dystrybucji i e-commerce. Teraz, z zespołem ponad 4 tys. pracowników, zarządzając magazynami o powierzchni 1 mln mkw., operator planuje rozszerzenie zasięgu działalności operacyjnej na cały kraj.
TRZY MAGAZYNY POŁĄCZONE W JEDNO CENTRUM LOGISTYCZNE DLA DIAGEO
Diageo, światowy lider branży alkoholowej, skonsolidował trzy magazyny w jedno centrum logistyczne dedykowane obsłudze rynku brazylijskiego. W działającym od początku 2023 r. obiekcie o powierzchni 18 tys mkw. obsługiwanych jest blisko 200 referencji produktowych i 27 mln przesyłek rocznie. ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi.
Operator, aby sprostać oczekiwaniom Diageo co do wydajności i monitorowania procesów, wdrożył różne rozwiązania technologiczne. Należą do nich: system WMS gwarantujący optymalne i precyzyjne zarządzanie zapasami, elektroniczne listy kontrolne zapewniające widoczność wolumenów przychodzących i wychodzących, cyfrowy monitoring aktywności z udostępnieniem informacji w czasie rzeczywistym czy drony do przeprowadzania inwentaryzacji. W magazynie stosowane są też baterie litowo-jonowe, co dodatkowo ogranicza emisję CO2.
NOWY MAGAZYN Ypê O POWIERZCHNI 12 TYS. MKW.
O wyborze ID Logistics przez Ypê zadecydowała przede wszystkim doskonała znajomość regionu Extrema i możliwość uruchomienia nowego magazynu w bardzo krótkim czasie.
Obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. ma być otwarty do kwietnia 2023 r. Odpowiadać będzie za obsługę 320 referencji i dystrybucję 650 tys. przesyłek rocznie. Wśród wdrożonych tu rozwiązań wymienić można system WMS, opracowany przez ID Logistics dla Ypê oraz technologie do monitorowania aktywności magazynu w czasie rzeczywistym i zwiększające niezawodność zarządzania zapasami.
LOKALNIE NA RZECZ CSR I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Kluczowe znaczenie dla wyboru ID Logistics przez dwóch nowych partnerów miał niski poziom rotacji zespołów, wykwalifikowana kadra specjalistów oraz możliwość zrekrutowania w krótkim czasie ponad 200 pracowników, odpowiedzialnych za obsługę nowych kontraktów.
Brazylijski oddział ID Logistics wprowadza różne inicjatywy, które wspierają pracowników. Wśród nich wymienić można pomoc w zakupie artykułów pierwszej potrzeby czy wdrożenie specjalnego systemu transportu publicznego, umożliwiającego pracownikom ID Logistics łatwy i szybki dojazd do miejsca pracy.
Tym, co wyróżnia ID Logistics na tym rynku, jest dążenie do zwiększenia w zespole udziału kobiet i pracowników należących do mniejszości etnicznych. Firma skupia się na realizacji programów dedykowanych edukacji i integracji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji, szczególnie w ramach projektu IDEBRA, rozpoczętego w 2006 r. (organizacja pozarządowa wspierająca edukację młodzieży w fawelach).
Zgodnie z celami globalnej strategii CRS Grupy ID Logistics, zespół w Brazylii przykłada też dużą wagę do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoim partnerom oferuje wdrożenie rozwiązań mających na celu oszczędność wody, recykling odpadów oraz preferowanie odnawialnych źródeł energii w zarządzanych centrach logistycznych.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.