ID LOGISTICS URUCHAMIA CENTRA LOGISTYCZNE DLA DIAGEO I YPÊ
ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, rozszerzył portfolio strategicznych klientów w Brazylii, podpisując nowe umowy z Diageo, światowym liderem branży alkoholowej oraz Ypê, znaną brazylijską marką artykułów higienicznych i środków czystości.
MOCNA POZYCJA NA RYNKU USŁUG LOGISTYCZNYCH
Ceniony za doskonałość operacyjną, technologie i innowacyjność, dostosowane do potrzeb lokalnych rynków, ID Logistics ugruntował swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych w Brazylii dla sektora dóbr konsumpcyjnych (kosmetyki, art. higieniczne, napoje alkoholowe), dystrybucji i e-commerce. Teraz, z zespołem ponad 4 tys. pracowników, zarządzając magazynami o powierzchni 1 mln mkw., operator planuje rozszerzenie zasięgu działalności operacyjnej na cały kraj.
TRZY MAGAZYNY POŁĄCZONE W JEDNO CENTRUM LOGISTYCZNE DLA DIAGEO
Diageo, światowy lider branży alkoholowej, skonsolidował trzy magazyny w jedno centrum logistyczne dedykowane obsłudze rynku brazylijskiego. W działającym od początku 2023 r. obiekcie o powierzchni 18 tys mkw. obsługiwanych jest blisko 200 referencji produktowych i 27 mln przesyłek rocznie. ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi.
Operator, aby sprostać oczekiwaniom Diageo co do wydajności i monitorowania procesów, wdrożył różne rozwiązania technologiczne. Należą do nich: system WMS gwarantujący optymalne i precyzyjne zarządzanie zapasami, elektroniczne listy kontrolne zapewniające widoczność wolumenów przychodzących i wychodzących, cyfrowy monitoring aktywności z udostępnieniem informacji w czasie rzeczywistym czy drony do przeprowadzania inwentaryzacji. W magazynie stosowane są też baterie litowo-jonowe, co dodatkowo ogranicza emisję CO2.
NOWY MAGAZYN Ypê O POWIERZCHNI 12 TYS. MKW.
O wyborze ID Logistics przez Ypê zadecydowała przede wszystkim doskonała znajomość regionu Extrema i możliwość uruchomienia nowego magazynu w bardzo krótkim czasie.
Obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. ma być otwarty do kwietnia 2023 r. Odpowiadać będzie za obsługę 320 referencji i dystrybucję 650 tys. przesyłek rocznie. Wśród wdrożonych tu rozwiązań wymienić można system WMS, opracowany przez ID Logistics dla Ypê oraz technologie do monitorowania aktywności magazynu w czasie rzeczywistym i zwiększające niezawodność zarządzania zapasami.
LOKALNIE NA RZECZ CSR I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Kluczowe znaczenie dla wyboru ID Logistics przez dwóch nowych partnerów miał niski poziom rotacji zespołów, wykwalifikowana kadra specjalistów oraz możliwość zrekrutowania w krótkim czasie ponad 200 pracowników, odpowiedzialnych za obsługę nowych kontraktów.
Brazylijski oddział ID Logistics wprowadza różne inicjatywy, które wspierają pracowników. Wśród nich wymienić można pomoc w zakupie artykułów pierwszej potrzeby czy wdrożenie specjalnego systemu transportu publicznego, umożliwiającego pracownikom ID Logistics łatwy i szybki dojazd do miejsca pracy.
Tym, co wyróżnia ID Logistics na tym rynku, jest dążenie do zwiększenia w zespole udziału kobiet i pracowników należących do mniejszości etnicznych. Firma skupia się na realizacji programów dedykowanych edukacji i integracji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji, szczególnie w ramach projektu IDEBRA, rozpoczętego w 2006 r. (organizacja pozarządowa wspierająca edukację młodzieży w fawelach).
Zgodnie z celami globalnej strategii CRS Grupy ID Logistics, zespół w Brazylii przykłada też dużą wagę do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoim partnerom oferuje wdrożenie rozwiązań mających na celu oszczędność wody, recykling odpadów oraz preferowanie odnawialnych źródeł energii w zarządzanych centrach logistycznych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.