ID Logistics uruchamia 4 magazyny e-commerce i rozpoczyna rekrutację
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, do października otworzy 3 nowe centra logistyki dla jednego z największych globalnych liderów branży e-commerce/B2C. ID Logistics rozbuduje też powierzchnię i procesy operacyjne w podwrocławskim Krajkowie. Łączna powierzchnia tych wszystkich 4 magazynów ID Logistics wyniesie ponad 250 tys. mkw. Firma zatrudni także ponad 3 tys. nowych pracowników.
Rok od uruchomienia magazynu w Krajkowie dla jednego z największych światowych liderów branży e-commerce, ID Logistics właśnie rozpoczyna realizację kolejnego kontraktu i to w znacznie szerszym zakresie. W tym celu uruchomi 3 nowe centra logistyki w południowo-zachodniej Polsce: Zgorzelcu, Gorzowie Wlkp. i okolicach Wrocławia. We wszystkich centrach zespół ID Logistics odpowiadać będzie za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi e-commerce, tj. przyjęcie towarów, składowanie, przygotowywanie zamówień, dystrybucję, a także zarządzanie zapasami i pakowanie.
„Bardzo cieszymy się, że nasz klient, po kilku miesiącach udanej współpracy, rozszerzył umowę i powierzył nam zarządzanie trzema kolejnymi Fulfillment Centers. Zespół ID Logistics jest mocno zaangażowany w realizację tych projektów, a naszym celem jest zapewnienie konsumentom kupującym na stronie naszego klienta jak najwyższego poziomu obsługi zamówień. Wielkość operacji, które będziemy realizować, jest nie tylko prawdziwym wyzwaniem, ale przede wszystkim znakomitą szansą rozwoju dla nas wszystkich" mówi Yann Belgy dyrektor zarządzający, ID Logistics Polska.
3 + 1 nowe centra logistyczne do października
Centra logistyczne ID Logistics w Zgorzelcu, Gorzowie Wlkp. i pod Wrocławiem mają być uruchomione operacyjnie do października br. Tak jak w przypadku Krajkowa, realizowane będą tu zamówienia składane online na platformie sprzedażowej przez klientów w Polsce i na całym świecie (głównie z Europy). W Zgorzelcu składowane mają być kosmetyki i chemia gospodarcza, w dwóch pozostałych magazynach szeroki i zróżnicowany asortyment tzw. artykułów niesortowalnych.
Obecnie trwają również prace nad rozbudową centrum logistyki w Krajkowie. Jego powierzchnia ma się zwiększyć z 42 do 52 tys. mkw., wdrożone zostaną też różne rozwiązania z zakresu automatyzacji i optymalizacji procesów magazynowych. ID Logistics wzmocni zespół, zwiększając zatrudnienie o 50 proc. do 850 pracowników.
Automatyzacja i innowacyjne technologie dla e-commerce
We wszystkich nowych centrach logistyki wykorzystane mają być najnowocześniejsze i innowacyjne rozwiązania z zakresu obsługi magazynowej oraz automatyzacji procesów obsługi zamówień internetowych. Wśród nich wymienić można systemy do automatycznego sortowania paczek, zapewniające wzrost przepustowości magazynowej oraz tzw. PickTowers (antresole do składowania i preparowania towarów), które zwiększą pojemność i powierzchnię składowania.
3 tys. nowych pracowników - już trwa rekrutacja
We miastach i regionach, gdzie zlokalizowane są magazyny tj. Wrocławiu (2 magazyny), Gorzowie Wlkp. i Zgorzelcu, ID Logistics rozpoczął proces rekrutacji. Łącznie pracę znajdzie tu ponad 3 tys. osób. Firma poszukuje specjalistów i menadżerów oraz pracowników magazynowych. A już w sierpniu ID Logistics planuje rozpoczęcie szkoleń dla nowozatrudnionych.
- Oferty pracy kierujemy nie tylko do osób, które mają już doświadczenie w logistyce, ale także tych, które dopiero chciałyby spróbować. Jako odpowiedzialny pracodawca stawiamy przede wszystkim na szkolenia, systemy motywacyjne i wsparcie rozwoju pracowników – podkreśla Małgorzata Hornig, dyrektor HR, ID Logistics Polska.
Ogłoszenia o pracę w poszczególnych magazynach na bieżąco są publikowane m.in. na stronie internetowej w zakładce Kariera https://www.id-logistics.com/pl/kariera/oferty-pracy-2/.
Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.