ID Logistics utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu w III kwartale 2020 roku
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował wyniki sprzedaży za III kwartał 2020 roku.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Tuż po tym jak w drugim kwartale stawialiśmy opór wpływom kryzysu pandemicznego Covid-19, w trzecim kwartale ID Logistics powrócił do stałego tempa wzrostu. W największym stopniu przyczyniła się do tego jakość portfela klientów, szczególnie w e-commerce oraz uruchomienie w pierwszej połowie roku nowych magazynów, zwłaszcza za granicą. Grupa nadal dostosowuje się do sytuacji związanej z rozwojem pandemii, przede wszystkim koncentrując się na obsłudze klientów oraz bezpieczeństwie zespołów pracowników”.
OŻYWIENIE W III KWARTALE 2020 ROKU
Po wykazanej odporności w II kwartale (utrzymanie stabilnej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.), Grupa ID Logistics w III kwartale odnotowała wzrost sprzedaży o 7,3 proc. (5,9 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 412,1 mln EUR.
We Francji, rynku macierzystym, sprzedaż ID Logistics zwiększyła się o 2,1 proc. i wyniosła 183,8 mln EUR.
Operator odnotował dynamiczny wzrost przychodów z działalności na rynkach międzynarodowych, o 11,8 proc. do 228,3 mln EUR, przy przyspieszeniu w całym kwartale. Wynik ten uwzględnia takie czynniki jak: ogólnie niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, odczuwany zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w RPA we wrześniu 2019 r. oraz Chinach w czerwcu 2020 r. a także konsolidację przejętej w grudniu ub.r. amerykańskiej firmy Jagged Peak. Po wyłączeniu tych pozycji sprzedaż netto w III kwartale wzrosła o 9,5 proc.
Dzięki ożywieniu gospodarczemu w III kwartale, po utrzymującym się wzroście w I kwartale oraz odporności biznesu na skutki pandemii w II, po pierwszych dziewięciu miesiącach Grupa ID Logistics odnotowała sprzedaż na poziomie 1,188 mld EUR, o 5,3 proc. (3,4 proc. like-for-like) więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W tym okresie operator uruchomił 15 nowych magazynów (5 we Francji i 10 na rynkach zagranicznych).
NOWE UMOWY I MAGAZYNY
Mimo kryzysu pandemicznego, w III kwartale działania ID Logistics ukierunkowane były na dalszy rozwój biznesu. Operator wygrał kilka przetargów i rozpoczął realizację nowych umów. Wśród tych najważniejszych wymienić można:
• We Francji Leroy Merlin powierzył ID Logistics zarządzanie nowym magazynem o powierzchni 24 tys. mkw., z którego od 2021 roku zaopatrywanych będzie 12 sklepów w regionie Lyonu.
• We Francji operator wzmocnił współpracę z Grupą Nestlé, obejmując zarządzanie magazynem w regionie paryskim, który ma odpowiadać za obsługę marek Nespresso i Dolce Gusto w ramach dystrybucji wielokanałowej.
• W Brazylii ID Logistics wzmocnił swoją pozycję jako operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze FMCG, dzięki rozpoczęciu obsługi magazynu o powierzchni 17 tys. mkw. dla Johnson&Johnson w regionie São Paulo.
• Po Niemczech i Francji, Grupa ID Logistics wzmocniła współpracę z jednym ze światowych liderów rynku e-commerce, dla którego w Polsce uruchomiony został w rekordowo krótkim czasie magazyn o powierzchni 42 tys. mkw. w Krajkowie k/Wrocławia. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, w tym usługi o wartości dodanej oraz realizację zamówień składanych online na platformie sprzedażowej przez klientów w Polsce i całej Europie.
Warto podkreślić, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku ID Logistics Polska uruchomił łącznie 6 nowych magazynów (w Rawie Mazowieckiej, Mszczonowie, Piotrkowie Trybunalskim, Teresinie, Grodzisku Mazowieckim i Krajkowie k/Wrocławia), o całkowitej powierzchni ponad 190 tys. mkw., w których zatrudniono ok. 1500 osób.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Dzięki wciąż bardzo zdywersyfikowanemu portfelowi klientów (40 proc. produkcja i dystrybucja żywności, 20 proc. handel elektroniczny) oraz zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu, mimo pandemicznego kryzysu, ID Logistics utrzymuje stabilny poziom rozwoju biznesu. Tempo uruchamiania nowych magazynów nadal jest dynamiczne, a Grupa na bieżąco otrzymuje liczne zaproszenia do składania ofert, szczególnie w zakresie obsługi e-commerce. Pod koniec 2002 roku ID Logistics zamierza wciąż rozwijać swoją działalność, jednocześnie zachowując dużą ostrożność ze względu na rozwój kryzysu pandemicznego Covid-19. W tym kontekście priorytetami Grupy pozostaje ochrona pracowników, wsparcie klientów, tak aby w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na ich potrzeby oraz racjonalne zarządzanie środkami pieniężnymi. Operator wciąż będzie też poszukiwać nowych możliwości ekspansji, szczególnie w Europie Północnej oraz Stanach Zjednoczonych.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.