Komunikaty PR

ID Logistics utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu w III kwartale 2020 roku

2020-11-23  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował wyniki sprzedaży za III kwartał 2020 roku.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Tuż po tym jak w drugim kwartale stawialiśmy opór wpływom kryzysu pandemicznego Covid-19, w trzecim kwartale ID Logistics powrócił do stałego tempa wzrostu. W największym stopniu przyczyniła się do tego jakość portfela klientów, szczególnie w e-commerce oraz uruchomienie w pierwszej połowie roku nowych magazynów, zwłaszcza za granicą. Grupa nadal dostosowuje się do sytuacji związanej z rozwojem pandemii, przede wszystkim koncentrując się na obsłudze klientów oraz bezpieczeństwie zespołów pracowników”.

OŻYWIENIE W III KWARTALE 2020 ROKU

Po wykazanej odporności w II kwartale (utrzymanie stabilnej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.), Grupa ID Logistics w III kwartale odnotowała wzrost sprzedaży o 7,3 proc. (5,9 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 412,1 mln EUR.

We Francji, rynku macierzystym, sprzedaż ID Logistics zwiększyła się o 2,1 proc. i wyniosła 183,8 mln EUR.  

Operator odnotował dynamiczny wzrost przychodów z działalności na rynkach międzynarodowych, o 11,8 proc. do 228,3 mln EUR, przy przyspieszeniu w całym kwartale. Wynik ten uwzględnia takie czynniki jak: ogólnie niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, odczuwany zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w RPA we wrześniu 2019 r. oraz Chinach w czerwcu 2020 r. a także konsolidację przejętej w grudniu ub.r. amerykańskiej firmy Jagged Peak. Po wyłączeniu tych pozycji sprzedaż netto w III kwartale wzrosła o 9,5 proc.

Dzięki ożywieniu gospodarczemu w III kwartale, po utrzymującym się wzroście w I kwartale oraz odporności biznesu na skutki pandemii w II, po pierwszych dziewięciu miesiącach Grupa ID Logistics odnotowała sprzedaż na poziomie 1,188 mld EUR, o 5,3 proc. (3,4 proc. like-for-like) więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W tym okresie operator uruchomił 15 nowych magazynów (5 we Francji i 10 na rynkach zagranicznych).

NOWE UMOWY I MAGAZYNY

Mimo kryzysu pandemicznego, w III kwartale działania ID Logistics ukierunkowane były na dalszy rozwój biznesu. Operator wygrał kilka przetargów i rozpoczął realizację nowych umów.  Wśród tych najważniejszych wymienić można:

• We Francji Leroy Merlin powierzył ID Logistics zarządzanie nowym magazynem o powierzchni 24 tys. mkw., z którego od 2021 roku zaopatrywanych będzie 12 sklepów w regionie Lyonu.

• We Francji operator wzmocnił współpracę z Grupą Nestlé, obejmując zarządzanie magazynem w regionie paryskim, który ma odpowiadać za obsługę marek Nespresso i Dolce Gusto w ramach dystrybucji wielokanałowej.

• W Brazylii ID Logistics wzmocnił swoją pozycję jako operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze FMCG, dzięki rozpoczęciu obsługi magazynu o powierzchni 17 tys. mkw. dla Johnson&Johnson w regionie São Paulo.

•  Po Niemczech i Francji, Grupa ID Logistics wzmocniła współpracę z jednym ze światowych liderów rynku e-commerce, dla którego w Polsce uruchomiony został w rekordowo krótkim czasie magazyn o powierzchni 42 tys. mkw. w Krajkowie k/Wrocławia. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, w tym usługi o wartości dodanej oraz realizację zamówień składanych online na platformie sprzedażowej przez klientów w Polsce i całej Europie.

Warto podkreślić, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku ID Logistics Polska uruchomił łącznie 6 nowych magazynów (w Rawie Mazowieckiej, Mszczonowie, Piotrkowie Trybunalskim, Teresinie, Grodzisku Mazowieckim i Krajkowie k/Wrocławia), o całkowitej powierzchni ponad 190 tys. mkw., w których zatrudniono ok. 1500 osób.  

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

Dzięki wciąż bardzo zdywersyfikowanemu portfelowi klientów (40 proc. produkcja i dystrybucja żywności, 20 proc. handel elektroniczny) oraz zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu, mimo pandemicznego kryzysu, ID Logistics utrzymuje stabilny poziom rozwoju biznesu. Tempo uruchamiania nowych magazynów nadal jest dynamiczne, a Grupa na bieżąco otrzymuje liczne zaproszenia do składania ofert, szczególnie w zakresie obsługi e-commerce. Pod koniec 2002 roku ID Logistics zamierza wciąż rozwijać swoją działalność, jednocześnie zachowując dużą ostrożność ze względu na rozwój kryzysu pandemicznego Covid-19. W tym kontekście priorytetami Grupy pozostaje ochrona pracowników, wsparcie klientów, tak aby w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na ich potrzeby oraz racjonalne zarządzanie środkami pieniężnymi. Operator wciąż będzie też poszukiwać nowych możliwości ekspansji, szczególnie w Europie Północnej oraz Stanach Zjednoczonych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.