ID Logistics utrzymuje dobrą dynamikę wzrostu w III kwartale 2020 roku
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował wyniki sprzedaży za III kwartał 2020 roku.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Tuż po tym jak w drugim kwartale stawialiśmy opór wpływom kryzysu pandemicznego Covid-19, w trzecim kwartale ID Logistics powrócił do stałego tempa wzrostu. W największym stopniu przyczyniła się do tego jakość portfela klientów, szczególnie w e-commerce oraz uruchomienie w pierwszej połowie roku nowych magazynów, zwłaszcza za granicą. Grupa nadal dostosowuje się do sytuacji związanej z rozwojem pandemii, przede wszystkim koncentrując się na obsłudze klientów oraz bezpieczeństwie zespołów pracowników”.
OŻYWIENIE W III KWARTALE 2020 ROKU
Po wykazanej odporności w II kwartale (utrzymanie stabilnej sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.), Grupa ID Logistics w III kwartale odnotowała wzrost sprzedaży o 7,3 proc. (5,9 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 412,1 mln EUR.
We Francji, rynku macierzystym, sprzedaż ID Logistics zwiększyła się o 2,1 proc. i wyniosła 183,8 mln EUR.
Operator odnotował dynamiczny wzrost przychodów z działalności na rynkach międzynarodowych, o 11,8 proc. do 228,3 mln EUR, przy przyspieszeniu w całym kwartale. Wynik ten uwzględnia takie czynniki jak: ogólnie niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, odczuwany zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w RPA we wrześniu 2019 r. oraz Chinach w czerwcu 2020 r. a także konsolidację przejętej w grudniu ub.r. amerykańskiej firmy Jagged Peak. Po wyłączeniu tych pozycji sprzedaż netto w III kwartale wzrosła o 9,5 proc.
Dzięki ożywieniu gospodarczemu w III kwartale, po utrzymującym się wzroście w I kwartale oraz odporności biznesu na skutki pandemii w II, po pierwszych dziewięciu miesiącach Grupa ID Logistics odnotowała sprzedaż na poziomie 1,188 mld EUR, o 5,3 proc. (3,4 proc. like-for-like) więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W tym okresie operator uruchomił 15 nowych magazynów (5 we Francji i 10 na rynkach zagranicznych).
NOWE UMOWY I MAGAZYNY
Mimo kryzysu pandemicznego, w III kwartale działania ID Logistics ukierunkowane były na dalszy rozwój biznesu. Operator wygrał kilka przetargów i rozpoczął realizację nowych umów. Wśród tych najważniejszych wymienić można:
• We Francji Leroy Merlin powierzył ID Logistics zarządzanie nowym magazynem o powierzchni 24 tys. mkw., z którego od 2021 roku zaopatrywanych będzie 12 sklepów w regionie Lyonu.
• We Francji operator wzmocnił współpracę z Grupą Nestlé, obejmując zarządzanie magazynem w regionie paryskim, który ma odpowiadać za obsługę marek Nespresso i Dolce Gusto w ramach dystrybucji wielokanałowej.
• W Brazylii ID Logistics wzmocnił swoją pozycję jako operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze FMCG, dzięki rozpoczęciu obsługi magazynu o powierzchni 17 tys. mkw. dla Johnson&Johnson w regionie São Paulo.
• Po Niemczech i Francji, Grupa ID Logistics wzmocniła współpracę z jednym ze światowych liderów rynku e-commerce, dla którego w Polsce uruchomiony został w rekordowo krótkim czasie magazyn o powierzchni 42 tys. mkw. w Krajkowie k/Wrocławia. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, w tym usługi o wartości dodanej oraz realizację zamówień składanych online na platformie sprzedażowej przez klientów w Polsce i całej Europie.
Warto podkreślić, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy tego roku ID Logistics Polska uruchomił łącznie 6 nowych magazynów (w Rawie Mazowieckiej, Mszczonowie, Piotrkowie Trybunalskim, Teresinie, Grodzisku Mazowieckim i Krajkowie k/Wrocławia), o całkowitej powierzchni ponad 190 tys. mkw., w których zatrudniono ok. 1500 osób.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Dzięki wciąż bardzo zdywersyfikowanemu portfelowi klientów (40 proc. produkcja i dystrybucja żywności, 20 proc. handel elektroniczny) oraz zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu, mimo pandemicznego kryzysu, ID Logistics utrzymuje stabilny poziom rozwoju biznesu. Tempo uruchamiania nowych magazynów nadal jest dynamiczne, a Grupa na bieżąco otrzymuje liczne zaproszenia do składania ofert, szczególnie w zakresie obsługi e-commerce. Pod koniec 2002 roku ID Logistics zamierza wciąż rozwijać swoją działalność, jednocześnie zachowując dużą ostrożność ze względu na rozwój kryzysu pandemicznego Covid-19. W tym kontekście priorytetami Grupy pozostaje ochrona pracowników, wsparcie klientów, tak aby w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na ich potrzeby oraz racjonalne zarządzanie środkami pieniężnymi. Operator wciąż będzie też poszukiwać nowych możliwości ekspansji, szczególnie w Europie Północnej oraz Stanach Zjednoczonych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.