ID Logistics w 2020 r. - wzrost sprzedaży o 7,1 proc. do 1,64 mld euro
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumował działalność w IV kwartale i przychody za 2020 rok.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Mocna pozycja ID Logistics w szybko rozwijających się branżach (e-commerce, żywność), zrównoważony zasięg geograficzny oraz umiejętność adaptacji po raz kolejny okazały się mieć decydujące znaczenie dla osiągnięcia wzrostu sprzedaży, mimo bezprecedensowych okoliczności. Chciałbym podziękować naszym zespołom za niezawodne zaangażowanie, a klientom za zaufanie i lojalność”.
DYNAMICZNY WZROST W IV KWARTALE
W IV kwartale, podobnie jak w III, Grupa ID Logistics odnotowała dobre wyniki. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. sprzedaż wzrosła o 12 proc. (9,1 proc. w ujęciu like-for-like) do poziomu 454,1 mln euro.
We Francji, rynku macierzystym, firma odnotowała wzrost sprzedaży o 4 proc. do 193,1 mln euro i był to wynik lepszy od osiągniętego w I kwartale, przed kryzysem wywołanym pandemią Covid-19. W IV kw. zwiększyła się też sprzedaż na rynkach międzynarodowych – o 18,7 proc. do 261 mln euro. Wynik ten uwzględnia niekorzystny wpływ kursów wymiany walut, szczególnie odczuwany w Ameryce Łacińskiej, zmiany związane z zakończeniem działalności w Chinach w czerwcu ub.r. oraz konsolidację amerykańskiej firmy Jagged Peak, przejętej w grudniu 2019. Po wyłączeniu tych pozycji sprzedaż netto wzrosła o 13,7 proc.
2020 ROK - WZROST PRZYCHODÓW O 7,1 PROC.
Dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi klientów (40 proc. produkcja i dystrybucja żywności, 25 proc. e-commerce) oraz zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu, Grupa ID Logistics osiągała wzrosty przychodów przez prawie cały rok, z wyjątkiem II kwartału, kiedy odnotowano spadek aktywności do -0,6 proc. Ożywienie w III kw. i przyspieszenie w IV pozwoliło firmie osiągnąć przychody na poziomie ponad 1,64 mld euro, o 7,1 proc. (4,9 proc. like-for-like) więcej niż w ubiegłym roku. W tym czasie Grupa uruchomiła 18 nowych centrów dystrybucji (6 we Francji i 12 na rynkach międzynarodowych), więcej niż planowano. Tylko w IV kw. obsługa e-commerce wzrosła o ponad 30 proc. i stanowi obecnie blisko 25 proc. przychodów ID Logistics.
NOWE KONTRAKTY I CENTRA DYSTRYBUCYJNE
Mimo kryzysu pandemicznego, firma otrzymywała bardzo dużo zaproszeń do udziału w przetargach, blisko połowa z nich dotyczyła obsługi e-commerce. W IV kw. Grupa ID Logistics rozwijała swoją działalność i podpisała kolejne kontrakty. Wśród tych najważniejszych można wymienić:
- We Francji operator, wzmacniając współpracę z Leroy Merlin, uruchomił trzeci już magazyn tej sieci handlowej, o powierzchni 41 tys. mkw., który odpowiada za dostawy do 17 sklepów.
- W Niemczech ID Logistics umocniło pozycję na rynku dedykowanym obsłudze łańcuchów dostaw dla e-commerce. Firma oferuje nie tylko usługi typu pick & pack, ale też sortowania i dystrybucji. ID Logistics uruchomił swoje pierwsze centrum sortowania i dystrybucji o powierzchni 16 tys. mkw. w Ginsheim-Gustavsburg k/Frankfurtu, które w okresach największej aktywności zatrudnia ok. 300 pracowników.
- W Hiszpanii ID Logistics kontynuuje współpracę z grupą Auchan i należącą do niej siecią supermarketów Simply. ID Logistics będzie zarządzać obsługą magazynową ponad 350 sklepów Simply z 3 platform zlokalizowanych w środkowo-wschodniej części Hiszpanii w Saragossie.
ID LOGISTICS W POLSCE
W 2020 roku bardzo dobre wyniki odnotował także polski oddział ID Logistics. Dzięki uruchomieniu 6 nowych centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni ponad 190 tys. mkw. operator wzmocnił pozycję na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej w obsłudze branż retail, spożywczej i e-commerce. Firma zatrudniła 1500 nowych pracowników. ID Logistics rozszerzył też zakres współpracy z klientami, elastycznie odpowiadając na ich potrzeby, związane m.in. z obecną sytuacją rynkową. W zarządzanych magazynach operator wdrożył kolejne innowacyjne rozwiązania, pozwalające na dalszą optymalizację procesów operacyjnych. Obecnie ID Logistics przygotowuje się do uruchomienia kolejnych centrów dystrybucyjnych, co wiąże się też z realizacją nowych kontraktów.
„Pierwszy oraz drugi kwartał 2021 to czas finalizacji planowania kolejnych naszych projektów, tak abyśmy mogli już w drugiej połowie tego roku przystąpić do ich wdrażania, także w nowych lokalizacjach na terenie Polski. To będzie kolejny rok, w którym nowe przedsięwzięcia logistyczne pozwolą nam umocnić naszą pozycję na polskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej jako specjalisty w obszarze obsługi projektów e-commerce” mówi Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
W 2021 roku Grupa Logistics zamierza rozwijać swoją działalność, przy jednoczesnym zachowaniu ostrożności w związku z kryzysem pandemicznym wywołanym Covid-19. W tym kontekście priorytetem Grupy będzie: wspieranie potrzeb klientów, ochrona pracowników i zarządzanie przepływami pieniężnymi. Operator będzie też zwracać uwagę na nowe możliwości rozwoju zewnętrznego, zwłaszcza w Europie Północnej i Stanach Zjednoczonych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.