Komunikaty PR

ID Logistics w III kwartale 2022

2022-11-29  |  12:00
Biuro prasowe

Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowała wyniki za III kwartał i 9 miesięcy 2022 roku.

Eric Hémar, prezes zarządu i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „ID Logistics odnotował solidne wyniki finansowe w minionym kwartale, wykorzystując zarówno dobry wzrost organiczny jak i udaną integrację niedawnych przejęć. Ostatni kwartał, który, ze względu na akcje promocyjne, zazwyczaj jest bardzo dynamiczny, powinien pozwolić nam na zakończenie kolejnego roku z dobrym wynikiem”.

KOLEJNY DYNAMICZNY KWARTAŁ Z WZROSTEM O 37,1%

W III kwartale ID Logistics po raz kolejny odnotował silny wzrost przychodów do 641,8 mln euro, większym o 37,1% i 11,1% w ujęciu like-for-like w porównaniu z III kwartałem ub.r.

  • We Francji, rynku macierzystym Grupy, przychody zwiększyły się o 13% do 215,9 mln euro. Uwzględniając konsolidację Colisweb (przejętej w styczniu 2022 r.), wzrost wyniósł 6,8%.
  • Na rynkach  międzynarodowych Grupa utrzymała silny wzrost przychodów, o 53,7% do 425,9 mln euro. Wzrost uwzględnia przychody z GVT, przejętej w krajach Beneluksu w grudniu ub.r. i Kane Logistics, przejętej w USA w marcu 2022 r. Z wyłączeniem zmian w zakresie konsolidacji i ogólnie pozytywnego efektu kursowego, wzrost w ujęciu like-for-like wyniósł 14,1% w porównaniu z III kwartałem ub.r., kiedy to odnotowano znaczący wzrost o 21,4%.

Ogólnie, ID Logistics zakończył pierwsze dziewięć miesięcy 2022 r. z przychodami na poziomie ponad 1,82 mld euro, co oznacza wzrost o 33,9% (+13,9% like-for-like). W III kwartale Grupa uruchomiła 5 nowych centrów logistycznych, a 13 od początku roku, zgodnie z planem biznesowym.

 

NOWE PROJEKTY NA ŚWIECIE

W III kwartale liczba przetargów, do których został zaproszony ID Logistics, utrzymała się na wysokim poziomie. Wśród przykładów nowych kontraktów, które w tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację, wymienić można:          

  • We Francji, ID Logistics rozpoczął współpracę z brytyjską firmą DIY Kingfisher, wspierając jej rozwój na rynku francuskim. Operator uruchomił nowy magazyn w Nanteuil-le-Haudoin i zarządza operacjami e-commerce oraz dystrybucją.
  • W Holandii Grupa, wykorzystując potencjał związany z przejęciem GVT, rozpoczęła współpracę z PVO International, dostawcą paneli słonecznych. ID Logistics odpowiada za rozładunek kontenerów przyjmowanych w porcie w Tilburgu, magazynowanie (obecna powierzchnia 15 tys. mkw. ma się zwiększyć do 30 tys. mkw. w 2024 r.) , a następnie dystrybucję towarów na terenie całej Europy.
  • W Brazylii Ypê, wiodący producent artykułów higienicznych i środków czyszczących, powierzy ID Logistics zarządzanie oddziałem w Extrema City.

 

NOWE PROJEKTY W POLSCE

W III kwartale w Polsce Grupa ID Logistics, podobnie jak na innych rynkach na świecie, utrzymała dynamiczne tempo rozwoju. Firma wzmocniła współpracę z klientami (branże: retail, FMCG, e-commerce i kosmetyczna), rozszerzając zakres obsługi magazynowej i rozpoczęła realizację nowych projektów. Wśród tych najważniejszych wymienić można:

  • Uruchomienie w Psarach (woj. śląskie) nowego centrum dystrybucyjnego sieci handlowej Carrefour o powierzchni 48 tys. mkw., odpowiadającego za zaopatrzenie supermarketów, hipermarketów, sklepów typu convenience i stacji benzynowych w południowej części kraju.
  • Rozpoczęcie prac związanych z uruchomieniem nowego centrum dystrybucji e-commerce o powierzchni 26 tys. mkw. w Nadarzynie k/Warszawy.
  • Otwarcie nowej spółki IDEO by ID Logistics, która pełni rolę Control Tower dla przepływów towarów w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym dla Danone i firm z branży FMCG.

 

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

ID Logistics dąży do utrzymania szybkiego tempa rozwoju biznesu, ze szczególnym skupieniem na wykorzystaniu możliwości synergii i potencjału ostatnich akwizycji. Grupa koncentruje się na wzroście produktywności już rozpoczętych projektów i zarządzaniu nowymi, które mają być uruchomione jeszcze w roku 2022. Uważnie monitoruje też zmiany w sytuacji makroekonomicznej i reaguje na wynikające z nich potrzeby swoich klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech
Transport Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
2024-04-22 | 14:00

Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport

Dzień Ziemi, obchodzony corocznie 22 kwietnia, jest czasem refleksji nad naszym wpływem na środowisko naturalne oraz okazją do podjęcia działań na rzecz jego ochrony. W tym kontekście,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.