ID Logistics w III kwartale: dobra dynamika wzrostu, przychód 468,2 mln euro
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za III kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „ID Logistics zakończył kolejny kwartał intensywnej działalności, zarówno we Francji, jak i na arenie międzynarodowej, gdzie tempo wzrostu utrzymuje się na stałym poziomie. Dodatkowo, oprócz osiągnięcia dobrych wyników finansowych, Grupa nadal korzysta ze swojego doświadczenia w zakresie obsługi e-commerce, co stanowiło podstawę większości nowych projektów rozpoczętych w tym kwartale”.
DOBRA DYNAMIKA W 2021 R. I ZRÓWNOWAŻONY WZROST W III KWARTALE
W III kwartale ID Logistics odnotował znaczący wzrost przychodów o 13,6 proc. w ujęciu sprawozdawczym i like-for-like, do 468,2 mln euro. Dla przypomnienia, w III kw. ub.r. firma odnotowała odbicie i wzrost przychodów o 7,3 proc., po złagodzeniu warunków lockdownu, związanego z Covid-19, odczuwanego w większości krajów, w których prowadzi działalność.
- We Francji, rynku macierzystym, przychody ID Logistics wzrosły o 4 proc. do poziomu 191,1 mln euro.
- Poza Francją, na rynkach międzynarodowych, w III kw. rosnące przychody osiągnęły poziom 277,1 mln euro i zwiększyły się o 21,4 proc., w ujęciu sprawozdawczym i like-for-like.
ID Logistics zakończył pierwsze 9 miesięcy br. z przychodami w wysokości 1,36 mld euro i wzrostem na poziomie 14,5 proc. (16,3 proc. like-for-like). W analogicznym okresie ub.r. wzrost przychodów wyniósł 5,3 proc.
Od początku roku ID Logistics otworzył 20 nowych magazynów (7 we Francji i 13 na świecie), tym samym wyprzedzając założenia planu biznesowego na 2021 r. W samym tylko III kw. Grupa uruchomiła 11 nowych operacji, z których ponad połowa dedykowana jest e-commerce.
NOWE KONTRAKTY
W III kwartale ID Logistics był zapraszany do wzięcia udziału w wielu przetargach. W tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów. Wśród przykładów wymienić można:
- we Francji, ManoMano, lider rynku e-commerce w branży DIY, powierzył ID Logistics zarządzanie nowym, krajowym centrum logistycznym o powierzchni 36 tys. mkw. Docelowo magazyn ma być obsługiwany przez ponad 200 – osobowy zespół,
- w Belgii operator uruchomi nowy magazyn o powierzchni 15 tys. mkw. dla firmy Impermo, jednego z belgijskich liderów w produkcji płytek i parkietów. Docelowo obiekt ma zostać rozbudowany do 50 tys. mkw.,
- w Argentynie ID Logistics, wspierając rozwój firmy Dia, głównego gracza w sektorze handlu detalicznego, otwiera nowy magazyn o powierzchni 11 tys. mkw., który ma centralizować obsługę produktów drogeryjnych i higienicznych,
- w Polsce ID Logistics uruchomił centrum dystrybucyjne dla dużej sieci handlowej i 3 centra logistyki dla jednego z największych globalnych liderów branży e-commerce/B2C. Łączna powierzchnia nowych magazynów wynosi 209 tys. mkw., a za ich obsługę odpowiada zespół ponad 2 tys. pracowników. ID Logistics znacząco rozbudował też powierzchnię i procesy operacyjne w magazynie globalnego lidera e-commerce pod Wrocławiem.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
ID Logistics jest na dobrej ścieżce do kontynuacji rozwoju przynoszącego zyski, będąc jednocześnie czujnym na wpływ sytuacji związanej z Covid-19. Teraz zespoły ID Logistics koncentrują się na obsłudze operacji, które będą realizowane w ostatnim kwartale (Black Friday, końcówka roku), tak aby sprostać wyzwaniom związanym z dynamicznym wzrostem aktywności. Firma nadal sprawdza możliwości rozwoju zewnętrznego, w szczególności w Europie Północnej i USA.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.