ID Logistics w III kwartale: dobra dynamika wzrostu, przychód 468,2 mln euro
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki za III kwartał 2021 r.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „ID Logistics zakończył kolejny kwartał intensywnej działalności, zarówno we Francji, jak i na arenie międzynarodowej, gdzie tempo wzrostu utrzymuje się na stałym poziomie. Dodatkowo, oprócz osiągnięcia dobrych wyników finansowych, Grupa nadal korzysta ze swojego doświadczenia w zakresie obsługi e-commerce, co stanowiło podstawę większości nowych projektów rozpoczętych w tym kwartale”.
DOBRA DYNAMIKA W 2021 R. I ZRÓWNOWAŻONY WZROST W III KWARTALE
W III kwartale ID Logistics odnotował znaczący wzrost przychodów o 13,6 proc. w ujęciu sprawozdawczym i like-for-like, do 468,2 mln euro. Dla przypomnienia, w III kw. ub.r. firma odnotowała odbicie i wzrost przychodów o 7,3 proc., po złagodzeniu warunków lockdownu, związanego z Covid-19, odczuwanego w większości krajów, w których prowadzi działalność.
- We Francji, rynku macierzystym, przychody ID Logistics wzrosły o 4 proc. do poziomu 191,1 mln euro.
- Poza Francją, na rynkach międzynarodowych, w III kw. rosnące przychody osiągnęły poziom 277,1 mln euro i zwiększyły się o 21,4 proc., w ujęciu sprawozdawczym i like-for-like.
ID Logistics zakończył pierwsze 9 miesięcy br. z przychodami w wysokości 1,36 mld euro i wzrostem na poziomie 14,5 proc. (16,3 proc. like-for-like). W analogicznym okresie ub.r. wzrost przychodów wyniósł 5,3 proc.
Od początku roku ID Logistics otworzył 20 nowych magazynów (7 we Francji i 13 na świecie), tym samym wyprzedzając założenia planu biznesowego na 2021 r. W samym tylko III kw. Grupa uruchomiła 11 nowych operacji, z których ponad połowa dedykowana jest e-commerce.
NOWE KONTRAKTY
W III kwartale ID Logistics był zapraszany do wzięcia udziału w wielu przetargach. W tym czasie Grupa wygrała lub rozpoczęła realizację nowych kontraktów. Wśród przykładów wymienić można:
- we Francji, ManoMano, lider rynku e-commerce w branży DIY, powierzył ID Logistics zarządzanie nowym, krajowym centrum logistycznym o powierzchni 36 tys. mkw. Docelowo magazyn ma być obsługiwany przez ponad 200 – osobowy zespół,
- w Belgii operator uruchomi nowy magazyn o powierzchni 15 tys. mkw. dla firmy Impermo, jednego z belgijskich liderów w produkcji płytek i parkietów. Docelowo obiekt ma zostać rozbudowany do 50 tys. mkw.,
- w Argentynie ID Logistics, wspierając rozwój firmy Dia, głównego gracza w sektorze handlu detalicznego, otwiera nowy magazyn o powierzchni 11 tys. mkw., który ma centralizować obsługę produktów drogeryjnych i higienicznych,
- w Polsce ID Logistics uruchomił centrum dystrybucyjne dla dużej sieci handlowej i 3 centra logistyki dla jednego z największych globalnych liderów branży e-commerce/B2C. Łączna powierzchnia nowych magazynów wynosi 209 tys. mkw., a za ich obsługę odpowiada zespół ponad 2 tys. pracowników. ID Logistics znacząco rozbudował też powierzchnię i procesy operacyjne w magazynie globalnego lidera e-commerce pod Wrocławiem.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
ID Logistics jest na dobrej ścieżce do kontynuacji rozwoju przynoszącego zyski, będąc jednocześnie czujnym na wpływ sytuacji związanej z Covid-19. Teraz zespoły ID Logistics koncentrują się na obsłudze operacji, które będą realizowane w ostatnim kwartale (Black Friday, końcówka roku), tak aby sprostać wyzwaniom związanym z dynamicznym wzrostem aktywności. Firma nadal sprawdza możliwości rozwoju zewnętrznego, w szczególności w Europie Północnej i USA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.