Komunikaty PR

ID Logistics wdraża nowoczesny system do zarządzania zapasami w magazynach

2021-02-18  |  13:00
Biuro prasowe

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia ofertę usług o wartości dodanej. W centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej operator wdrożył kolejne, nowe rozwiązanie – zarządzanie bezpiecznym stockiem w imieniu klienta, z wykorzystaniem jednego z najnowocześniejszych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi.

Centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej, obsługiwane przez ID Logistics, odpowiada za zaopatrzenie blisko 1800 punktów sprzedaży w całej Polsce w artykuły spożywcze i napoje oraz środki ochrony osobistej, tj. maseczki czy płyny dezynfekujące. Do zadań operatora należy nie tylko kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, ale także, co wciąż nie jest standardem na rynku logistyki kontraktowej, zapasami magazynowymi i zamówieniami w imieniu klienta. W ramach usługi wartości dodanej – zarządzanie bezpiecznym stockiem, zespół ID Logistics koordynuje i kontroluje zamówienia od dostawców, ustala limity dostaw i czas ich realizacji oraz planuje i zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziomu zapasów w magazynie.

- Jako operator logistyczny specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, musimy być otwarci na doskonalenie procesów i ich optymalizacje. Najczęściej w magazynach wykonywane są usługi kompletacji, składowania, rozładunku i załadunku, w oparciu o dane przekazywane przez klienta. Wciąż niewiele firm logistycznych samodzielnie zarządza zapasami i zamówieniami. Rozszerzając zakres naszych zadań o bezpieczne zarządzanie stockiem, nie tylko zwiększyliśmy efektywność, ale też usprawniliśmy realizację zamówień i współpracę z dostawcami, gwarantując ciągłość dostaw towarów do punktów sprzedaży w całej Polsce – mówi Renata Reszka, dyrektor centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej.

Zarządzanie zapasami a ciągłość dostaw 1800 punktów sprzedaży

ID Logistics, aby prawidłowo zarządzać zapasami towarów przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości zaopatrzenia wszystkich punktów dostaw, wdrożył w magazynie w Woli Bykowskiej jeden z najnowocześniejszych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi - EWR firmy Generix. Dzięki szerokiej funkcjonalności i możliwościom elastycznego rozbudowywania o kolejne elementy, zapewnia pełną kontrolę procesów i zabezpiecza zapasy magazynowe przed wyczerpaniem, wynikającym ze wzrostu popytu, nieterminowości dostaw czy brakiem towarów u dostawców.

- Podstawą do planowania i przygotowywania zamówień dla dostawców jest prognoza sprzedaży i bieżące, skonsolidowane zamówienia z punktów sprzedaży, rotacja artykułów, utrzymanie zapasu zgodnie z założeniami klienta oraz śledzenie wypełnienia magazynu. Aby móc prawidłowo zarządzać zapasem artykułów, konieczne było wdrożenie prostego w obsłudze narzędzia, dzięki któremu te założenia mogą być zrealizowane – wyjaśnia Renata Reszka.

EWR, zintegrowany z systemem zarządzania magazynowego WMS, został dostosowany do wymogów całego łańcucha dostaw klienta, m.in. w zakresie zarządzania przepływem towarów od dostawców oraz tworzenia harmonogramu dostaw do punktów sprzedaży. Narzędzie pozwala specjalistom ID Logistics m.in. na tworzenie modeli prognoz dla konkretnej grupy artykułów, tworzenie miejsc wysyłki (wskazanie magazynu, gdzie ma być dostarczony towar) i tzw. grup uzupełnienia (łączenie artykułów z danym dostawcą i fabryką), referencji czy kontrolę rozbieżności między prognozowaną ilością dostaw a ich realizacją. Ułatwia też planowanie wielkości zapasów w określonych ramach czasowych, w zależności od prognozowanych potrzeb klienta, z uwzględnieniem takich czynników jak sezonowość sprzedaży czy akcje promocyjne. System jest rozbudowany o kolejne funkcjonalności, jak wprowadzona w ostatnim czasie możliwość zarządzania datami przydatności i raportowanie. Co więcej, system EWR, wdrożony przez ID Logistics, może był wykorzystywany nie tylko w centrum dystrybucji zarządzanym przez operatora, ale także innych magazynach klienta.

Wdrożenie systemu EWR w centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej i dostosowanie go do potrzeb magazynowych poprzedziły kilkumiesięczne testy pilotażowe, w których uczestniczyli specjaliści ID Logistics z działu realizacji zamówień oraz IT.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Bolt wprowadza do oferty przejazdy zieloną Teslą Biuro prasowe
2024-05-14 | 13:00

Bolt wprowadza do oferty przejazdy zieloną Teslą

Bolt we współpracy z partnerem flotowym Eternis wprowadza do floty taksówek w Warszawie nowe samochody elektryczne marki Tesla. Na stołeczne ulice wyjadą już jutro pierwsze
Transport Girteka podsumowuje pierwsze testy w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
2024-05-14 | 12:00

Girteka podsumowuje pierwsze testy w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą

W odpowiedzi na  wyzwania związane z ochroną środowiska branża logistyczna wciąż poszukuje zrównoważonych rozwiązań. Istotne jest tutaj wykorzystanie elektrycznych
Transport Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki
2024-05-13 | 13:30

Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki

Fundamentem ekologia, filarami komfort i radość Europa bacznie przygląda się zachowaniom konsumenckim dotyczącym mikromobilności. Badanie przeprowadzone przez niemiecki ADAC wskazuje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.