Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni dębowe beczki przed TCA w transporcie
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, opracował kolejne innowacyjne rozwiązanie, które ma zapewnić bezpieczny transport wrażliwych ładunków. To zintegrowana powłoka izolacyjna wykorzystywana do przewozu dębowych beczek i innych produktów wymagających ochrony przed zanieczyszczeniami lotnymi. Autorskie i opatentowane rozwiązanie Hillebrand powstało w odpowiedzi na nowe wyzwania związane z dostawami tego typu ładunków, które wystąpiły w czasie pandemii Covid-19.
Hillebrand, światowy lider w stosowaniu nowoczesnych i zintegrowanych systemów w transporcie masowym, znany jest z innowacyjnych rozwiązań i umiejętności szybkiego dopasowywania się do potrzeb klientów oraz wyzwań rynkowych. Operator współpracuje z producentami beczek dębowych, wysyłanych do winnic na całym świecie, w tym do USA. W przypadku transportu tego typu ładunków kluczowe znaczenie mają bezpieczne warunki dostawy, bez ryzyka zanieczyszczeń krzyżowych. W ostatnim czasie, w związku z pandemią Covid-19, spedytorzy musieli stawić czoła wyzwaniom związanym z niedoborem odpowiedniego sprzętu, brakiem czasu umożliwiającego spełnienie nowych standardów higieny i kontroli jakości, a także opóźnieniom w portach.
Dębowe beczki i TCA
Największym wrogiem winiarzy są fluoroanizole, lotne związki chemiczne (najpopularniejszy w winie jest TCA). Zanieczyszczone nimi wino ma stęchły lub pleśniowy zapach, najczęściej kojarzony z wadliwymi korkami (tzw. wino korkowe). Ale TCA może powstawać także podczas kontaktu z produktami drzewnymi stosowanymi w procesie produkcji wina, taki jak dębowe beczki lub wióry. Każda winnica chce uniknąć skażenia beczek TCA. Stąd tak dużą wagę producenci wyrobów bednarskich przywiązują do ich produkcji. Beczki są wytwarzane ręcznie, a sam proces może trwać od 2 do 4 lat przy zachowaniu odpowiedniej temperatury, wilgotności i warunków higienicznych. Kolejnym etapem jest ich transport do winnic. Bednarze chcą mieć pewność, że beczki dębowe dotrą do miejsca przeznaczenia w takim samym stanie, w jakim opuściły miejsce produkcji.
Opatentowane rozwiązanie Hillebrand - zintegrowana powłoka izolacyjna
Transport beczek wymaga zachowania właściwych warunków. Aby mogły zachować swoje właściwości, konieczne jest utrzymanie niskiego poziomu wilgotności, trzeba również mieć na uwadze, iż drewno umieszczone w kontenerze może się bardzo łatwo zabrudzić. W wyjątkowych sytuacjach, takich jak kryzys związany z pandemią Covid-19, znacznie trudniej jest znaleźć odpowiednie kontenery czy też wygospodarować czas na dodatkowe analizy, tak aby zapewnić czystość i właściwe warunki higieniczne. Eksperci Hillebrand opracowali więc optymalne rozwiązanie - zintegrowaną powłokę izolacyjną, która tworzy barierę ochronną przed zanieczyszczeniem TCA i innymi związkami chemicznymi, chroni kontener przed deszczem oraz zmniejsza wahania temperatury i wilgotności powietrza w czasie transportu. Folia powłoki izolacyjnej Hillebrand ma współczynnik przenikania pary wodnej nie większy niż
2 g/m²/dzień, co oznacza bardzo niski poziom przepuszczalności wilgoci (metoda badania ASTM F 1249). Opatentowana technologia gwarantuje stały poziom stopnia wilgotności, zapewniając bezpieczny transport dębowych beczek i innych wrażliwych ładunków.
Testy i badania
Nowe rozwiązanie zostało już przetestowane przez Australian Wine Research Institute (AWRI) pod nadzorem Scorpex Wine Services. Badania wykazały, że zintegrowana powłoka izolacyjna Hillebrand, wykonana z materiału w pełni podlegającego recyklingowi, stanowi skuteczną barierę ochronną przeciwko fluorofenolom, naftalenom i związkom węglowodorowym. Zazwyczaj jako ochronę przed tego typu zanieczyszczeniami stosuje się 1 mm folię polietylenową, która umożliwia przenikanie substancji zanieczyszczających. Badania wykazały, że rozwiązanie Hillebrand pozwala na zachowanie poziomu migracji poniżej 4,6 proc. standardowej normy stosowanej w przypadku TCA. To oznacza, że rozwiązanie Hillebrand jest znacznie bardziej skuteczne w ochronie wrażliwych ładunków przed zanieczyszczeniem.
Zintegrowana powłoka izolacyjna, opracowana przez specjalistów Hillebrand, może być wykorzystywana nie tylko do transportu dębowych beczek, ale także innych produktów wymagających dodatkowej ochrony przed zanieczyszczeniami typu fluoroanizole, fluorofenole, naftalen lub węglowodory. Przygotowana została także specjalna wersja zintegrowanej powłoki izolacyjnej dla kontenera 40' High Cube.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.