Komunikaty PR

Jak epidemia zmieniła wymagania względem serwisu wózków widłowych?

2022-08-09  |  11:35
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Pandemia zmieniła oblicze logistyki, wpływając na podejście do automatyzacji oraz organizacji zapasów i myśleniu o łańcuchach dostaw. Nie pozostała bez znaczenia także dla oczekiwań klientów względem dostawców usług serwisowych dla flot transportu wewnętrznego.

Dynamiczny rozwój e-commerce i potrzebnej do jego obsługi infrastruktury, zakwestionowanie skuteczności podejścia just-in-time w niestabilnym otoczeniu, poszukiwanie alternatywnych dostawców i rozwiązań, które zapewnią ciągłość pracy zakładu mimo absencji pracowników – to najbardziej oczywiste efekty pandemii dla branży TSL. Jak się okazuje, pod jej wpływem zmieniło się jednak także podejście do kwestii serwisowania wózków widłowych i urządzeń transportu wewnętrznego. O swojej perspektywie na ten temat opowiedział Maik Hennies, Senior Director Product Services w niemieckim oddziale firmy STILL.

W jaki sposób w branży wózków widłowych serwis wiąże się ze sprzedażą?

Maik Hennies, STILL: Obie te dziedziny powinny iść ręka w rękę. Staram się umawiać spotkania sprzedażowe z klientami razem z regionalnym przedstawicielem serwisu. Postępowanie to pokazuje, że doceniamy serwis jako kluczowy element budowania partnerskiej relacji. Takie podejście do sprawy ma uzasadnienie w danych liczbowych. Klienci znacznie częściej kontaktują się z nami w sprawach związanych z serwisem niż ze sprzedażą. Stąd wniosek, że z punktu widzenia naszych partnerów biznesowych to właśnie serwis jest kluczowym obszarem budowania przewagi konkurencyjnej przez dostawcę środków transportu wewnętrznego.

Czy to w związku z tym trwają dynamiczne prace nad cyfryzacją działań serwisowych?

Głównym czynnikiem wpływającym na przyspieszenie procesu cyfryzacji była pandemia. W związku z nią powstało wiele ekscytujących rozwiązań – w tym na przykład procedury i narzędzia umożliwiające zdalne szkolenie techników i klientów, także w oparciu o wysokiej jakości trójwymiarowe symulacje i technologię VR. Dzięki możliwości uniezależnienia skutecznego szkolenia od konieczności bycia w jednym miejscu, zyskaliśmy dużą elastyczność działania. Co więcej, nowe metody pozwalają angażować osoby o zróżnicowanych stylach uczenia się.

Pandemia była więc okazją do rozwoju?

W jej trakcie wiele firm zdało sobie sprawę z potencjału wynikającego z integracji i szerokiego wykorzystania nowoczesnych środków przekazu. My również zaczęliśmy na szeroką skalę korzystać z power appsów, dashboardów i narzędzi integracji raportów Power BI i przekonaliśmy się, jak bardzo mogą one ułatwiać codzienną pracę. Z ich użyciem jesteśmy w stanie na bieżąco zapewniać regionalnym menadżerom serwisu dostęp do dokumentów, raportów i certyfikatów. Wewnątrzorganizacyjna transparentność sprawia, że możemy się od siebie uczyć i tworzyć nowe synergie. Dzięki tej nowej sytuacji udało się zidentyfikować mocne strony w kilku obszarach i zbudować na ich podstawie dobre praktyki dla całej organizacji. Nowe raporty umożliwiły identyfikacje potencjału rozwojowego techników i stworzenie ukierunkowanych ścieżek pozwalających na jego realizację. Wiemy, że ostatecznie na tych usprawnieniach skorzystają klienci.

Czy wcześniej nie było to możliwe?

Teoretycznie dało się uzyskać te dane z systemu i zestawić w ogromnym arkuszu kalkulacyjnym. Z punktu widzenia nakładów pracy i ochrony danych było to jednak trudne i nieopłacalne. Nowy system pozwala wykonywać operacje automatycznie w sposób zapewniający bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Czy zmieniły się również oczekiwania klientów względem serwisu?

Znacznie większą rolę niż dawniej odgrywa obecnie dostępność pojazdów i optymalizacja floty. W przeszłości wózek widłowy, który nie był intensywnie eksploatowany, stał w kącie jako pojazd zastępczy. Dziś trudno to sobie wyobrazić.

Czy to oznacza, że technicy serwisu muszą reagować szybciej niż dotąd?

Przy napiętym harmonogramie pracy zakładu każdy przestój pojazdu może wywołać zakłócenia łańcucha dostaw na ogromną skalę. Dlatego kluczowy jest zwiększanie wskaźnika napraw przy pierwszej wizycie. Żeby go maksymalizować, wyposażamy samochody serwisowe w niezbędne narzędzia i oferujemy dostawy części zamiennych z dnia na dzień. Dostępność komponentów, szczególnie w obecnym czasie, jest niezwykle ważna. W efekcie tych zmian technicy serwisu to dziś znacznie więcej niż mechanicy. Nowoczesna technologia pozwala im na szybką i dogłębną diagnozę i analizę problemu. Dowiadując się przy jej wsparciu, z jakiej przyczyny wystąpiła usterka, są w stanie zapobiegać podobnym zdarzeniom w przyszłości i stale usprawniać procesy klienta.

Żeby być w stania sprostać nowym wymaganiom technicy muszą się chyba ciągle szkolić?

Wraz z technologicznym zaawansowaniem wózków widłowych, rośnie liczba obszarów, w których trzeba się orientować. Żeby być dobrym technikiem serwisu, trzeba dziś nie tylko znać się na wózkach, ale także: IT, bezpieczeństwie i automatyzacji. Rzeczywiście duże znaczenie ma tu ciągłe szkolenie. Wprowadzamy jednocześnie także rozwiązania dające stały dostęp do wiedzy.

Czy to nie jest równoznaczne ze szkoleniem?

Nie, niekoniecznie: Jeśli przeszkolisz kilkunastu pracowników w zakresie nowoczesnych technologii lub urządzeń, ale produkty te nie są używane w ich regionie, wiedza ulatuje. Dlatego o wiele ważniejsze jest trenowanie w razie potrzeby. Szukamy dziś odpowiedzi na pytanie, jak zapewnić technikowi dokładnie takie szkolenie, jakiego potrzebuje, we właściwym czasie, a do tego dopasowane do jego stylu uczenia się. Jak wspomniałem wcześniej, stawiamy dziś na nowoczesne formy szkolenia, wykorzystujące wszystkie współczesne możliwości: od webinarów po moduły 3D i wirtualną rzeczywistość.

Czy technicy mają wpływ również na rozwój nowych produktów?

Tak. Jako osoby pozostające w stałym kontakcie z klientami, z pierwszej ręki wiedzą, co najbardziej przeszkadza klientom i jakie są ich potrzeby. Generalnie jestem wielkim fanem wypróbowywania rzeczy, które wcześniej nie istniały. Nawet jeśli czasem okazuje się, że rynek nie jest jeszcze na nie gotowy, dzięki takiemu podejściu stosunkowo często tworzymy dla naszych klientów innowacyjne rozwiązania.

Bycie blisko klientów to zresztą według mnie jedna z najmocniejszych stron marki STILL. Każdy region ma własną strukturę serwisu, zapewniającą możliwość skupienia się na potrzebach klientów i budowania z nimi długoterminowych relacji. Dzięki temu partnerzy biznesowi są wobec nas lojalni nawet w trudnych czasach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.