Komunikaty PR

Jak zwiększyć bezpieczeństwo transportu?

2021-01-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Zapewnienie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw to jedno z głównych wyzwań, z którymi mierzą się firmy logistyczne i transportowe. Międzynarodowy i krajowy transport towarów narażony jest na kradzieże, co potwierdzają dane z najnowszego raportu stowarzyszenia TAPA (region EMEA), które wskazują na wzrost ich liczby o 10,3% rok do roku. Elementem, który podniesie bezpieczeństwo, jest elektroniczna plomba TrackLock 2.0 firmy Silny&Salamon, o której skuteczności przekonała się m.in. skandynawska firma kurierska PostNord. W najbliższych dniach będzie można bezpłatnie przetestować to zabezpieczenie wraz z dostępem do platformy online.

Cyfryzacja zwiększa wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w transporcie towarowym i logistyce. Jak się okazuje, standardowe zabezpieczenia nie są wystarczające, by ochronić się przed kradzieżą produktów, często o wysokiej wartości, a zarazem łatwych do sprzedaży na rynku wtórnym. Jak wynika z raportu TAPA, aż do 70,1% strat dochodzi na terenie niestrzeżonych placów parkingowych, więc dzięki zabezpieczeniom nowego typu, zarządzający firmami transportowymi i kierowcy, mogą być spokojni o bezpieczeństwo ładunku. Dodatkową korzyścią stosowania inteligentnych rozwiązań do zabezpieczania transportu jest także zmniejszenie emisji spalin poprzez możliwość optymalizacji tras na podstawie zbieranych danych.

Inteligentne zabezpieczenia

Do kontroli łańcucha dostaw na każdym etapie przydatne są plomby elektroniczne z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID, BT, które zapewniają dokładny monitoring transportu. Naszym klientom oferujemy plombę elektroniczną TrackLock 2.0, która gwarantuje najwyższy poziom zabezpieczania. Firmom, które najpierw chciałyby sprawdzić to rozwiązanie, proponujemy jego przetestowanie – mówi Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju w firmie Silny&Salamon.

System TrackLock 2.0 (plomba elektroniczna wraz z platformą) działa w koncepcji IoT, dostarczając natychmiastowo informacji o położeniu, przebiegu trasy i statusie w każdym punkcie drogi, tj. plomba otwarta, zamknięta, naruszona. Umożliwia przyznanie dostępu do towarów tylko osobom upoważnionym, dzięki uzbrajaniu plomby na kilka sposobów: przy użyciu kart RFID, platformy web, aplikacji mobilnej, SMS, BT lub kodu PIN. Co ważne, rozwiązanie można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, co stanowi doskonałą bazę do optymalizacji procesów, dzięki łatwemu dostępowi do statystyk i analiz w czasie rzeczywistym.

Sprawdzone w skandynawskich warunkach

Firma kurierska PostNord, która zastosowała w swojej flocie plomby TrackLock 2.0 zredukowała liczbę kradzieży na placu kontenerowym, a w razie próby włamania jest w stanie szybko reagować. Poza tym, posiada dokładną informację o lokalizacji pojedynczego kontenera pośród setek innych. Doświadczenie pokazuje, że elektroniczne plomby świetnie sprawdziły się w trudnych warunkach atmosferycznych.

Zabezpieczenia dobrane do potrzeb

Nowoczesne systemy oparte na rozwiązaniach IoT, pozwalające na skuteczne zabezpieczenie naczep i ładunków, usprawniają procesy firm logistycznych. Ich uzupełnieniem są plomby tradycyjne, wyposażone w mechanizmy zabezpieczające. Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju w firmie Silny&Salamon, rekomenduje bezpłatną analizę przedwdrożeniową u klienta, która pozwala dobrać właściwe zabezpieczenia i zwiększyć stopień bezpieczeństwa towarów i miejsc.

Choć dysponujemy szeroką ofertą, niejednokrotnie projektujemy i wdrażamy indywidualne rozwiązania po to, by spełnić specyficzne potrzeby klientów. Możemy to robić, dzięki 30-letniemu doświadczeniu, wieloletniej współpracy z renomowanymi producentami, własnej drukarni i dostępowi do światowych innowacji – podkreśla.

Kategorią plomb z oferty, które bardzo dobrze zabezpieczają środki transportu, magazyny, pojemniki, beczki czy szafy, są metalowe plomby linkowe typu LINK SAL G. Pozwalają one wprowadzić dodatkowe elementy, które zwiększają poziom bezpieczeństwa i usprawniają procesy logistyczne, takie jak trwałe nadruki laserowe z numeracją, logotypami czy kodami kreskowymi.   

Natomiast solidne plomby Plastic SIL 12G, sprawdzą się wszędzie tam, gdzie konieczne jest zabezpieczenie transportu produktów, umieszczonych w workach. Zwiększona liczba kolców zapobiega zsunięciu się z worka, a duża flaga umożliwi naniesienie dodatkowych informacji lub naklejanie etykiet.

Rozwiązania cyfrowe oparte o najnowocześniejsze technologie to najwyższy poziom zabezpieczeń, który dostarcza też informacji służących optymalizacji procesów w firmach. Ich dopełnieniem są też fizyczne zabezpieczenia, które dają klientom poczucie pewności, że towary i miejsca są zabezpieczone przed manipulacją, nieuprawnionym wejściem czy kradzieżą. By skutecznie podnieść bezpieczeństwo w transporcie, warto zapoznać się z szerokim wachlarzem rozwiązań, skorzystać z wiedzy i doświadczenia sprawdzonego partnera.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.