Jeroen Eijsink nowym prezesem zarządu Grupy Girteka
Jeroen Eijsink objął 1 sierpnia stanowisko prezesa zarządu Grupy Girteka, zastępując Edvardasa Liachovičiusa, który pełnił funkcję prezesa zarządu Girteki od 2008 roku.
- Z zadowoleniem przyjmuję wyzwanie, jakim jest rozwój działalności Girteki i uczynienie z niej jednej z największych firm logistycznych na świecie. Muszę powiedzieć, że dołączam do bardzo nowoczesnej firmy, która ma już wiele osiągnięć w zakresie digitalizacji, w tym wykorzystania sztucznej inteligencji, a także zrównoważonego rozwoju i w innych obszarach. Osiągnięcie tych wyników nie byłoby możliwe bez tysięcy utalentowanych i zaangażowanych członków zespołu firmy, których darzę najwyższym szacunkiem i wdzięcznością - powiedział Jeroen Eijsink, prezes zarządu Grupy Girteka.
Edvardas Liachovičius pozostanie w Zarządzie Grupy Girteka.
Grupa Girteka obecnie przechodzi fazę transformacji, której celem jest cyfryzacja wszystkich obszarów biznesu za pomocą wdrożenia SAP oraz rozszerzanie zasięgu geograficznego działalności dzięki uruchamianiu nowych oddziałów i biur.
Jeroen Eijsink ma ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe, w tym od 20 lat związany jest z branżą transportową i logistyczną. Pełnił funkcje menadżerskie i zarządcze w międzynarodowych korporacjach, takich jak Siemens oraz Deutsche Post DHL, gdzie jako CEO DHL Freight odpowiadał za rynki niemiecki, begijski, holenderski i Wielkiej Brytanii. Przed dołączeniem do Grupy Girteka, od 2015 roku Jeroen Eijsink był prezesem zarządu na Europę C.H. Robinson, jednej z największych firm logistycznych na świecie. Jeroen Eijsink ma też duże doświadczenie w branży nowych technologii. Nadzorował wdrażanie projektów informatycznych, założył start-up technologiczny, a obecnie zasiada w zarządzie spółki zajmującej się rozwiązaniami cyfrowymi w Niemczech. Jest absolwentem Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie i Uniwersytetu Technicznego w Berlinie, gdzie ukończył studia z zakresu ekonomii biznesu oraz zarządzania łańcuchem dostaw.
Grupa Girteka, w ramach której działa Girteka Europe West, Girteka Nordic, TNDM Trucking i ClassTrucks, jest obecna na rynku usług transportowych od 27 lat. Specjalizuje się w przewozach całopojazdowych (FTL) i chłodniczych, dynamicznie rozwija także usługi intermodalne. Do jej klientów należą światowe marki z branży food&beverage, FMCG, przemysłowej, motoryzacyjnej i farmaceutycznej. Tym, co ją wyróżnia na rynku, jest największa w Europie własna flota nowoczesnych pojazdów ciężarowych, którą tworzy ponad 9,2 tys. ciągników (EURO 6) i 9,8 tys. naczep, w tym 7,4 tys. chłodni. Do zarządzania flotą i procesami transportowymi Girteka wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i cyfrowe

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.