Komunikaty PR

JF Hillebrand obchodzi 175-lecie działalności!

2019-05-14  |  11:00
Biuro prasowe

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, obchodzi w tym roku 175-lecie działalności. Firma rozpoczyna właśnie globalne świętowanie swojego jubileuszu pod hasłem

 „175 years&Beyond” – 175 lat i więcej.

A wszystko zaczęło się od…

Johanna Friedricha Hillebranda w 1844 roku, który (jako 25-latek) założył firmę zajmującą się transportem, załadunkiem i rozładunkiem oraz odprawą celną towarów. Kupił wówczas barki rzeczne, aby podążać za tradycją ojca i dziadka, którzy pływając po Renie łączyli rynek niemiecki z holenderskim. W połowie XIX wieku rozkwitał szybko handel winem, w czym interes dostrzegł JF Hillebrand, kierując już swoje usługi w stronę transportu alkoholi i poszerzając je o dostawy koleją aż do Europy Wschodniej. W roku 1875 roku do biznesu dołączyli jego synowie, którzy wprowadzili firmę na rynek amerykański. Tak rozpoczął się podbój rynku globalnego. JF Hillebrand dostarczał alkohole już nie tylko na terenie Niemiec i Holandii, ale też z / do różnych zakątków Europy i świata. Największy rozkwit nastąpił w połowie XX wieku, kiedy to po okresie niepokojów i wojen, JF Hillebrand tworzył sieć własnych oddziałów na świecie, korzystając już na masową skalę z kontenerów morskich i zwiększając tym samym swoje międzynarodowe możliwości przewozowe. W kolejnych latach, firma nie tylko rozwijała usługi logistyczne i zasięg działalności, tworzyła również własne rozwiązania technologiczne tj. opakowania, wzmocnienia i inne, usprawniające proces transportu alkoholi. W 2002 roku wdrożyła pierwsze autorskie rozwiązanie informatyczne – system IT do zarządzania łańcuchem dostaw napojów.   

Przejęcia i powstanie Grupy JF Hillebrand

W roku 2007 JF Hillebrand przejął Trans Ocean Distribution Limited, wiodącego dostawcę rozwiązań w transporcie płynów luzem. Tak powstała Grupa JF Hillebrand. W tym czasie dział technologiczny firmy wdrożył też kolejne innowacje - wykładzinę izolacyjną do kontenerów i narzędzia do monitorowania temperatury wewnątrz kontenera. W roku 2013 do Grupy dołączyła następna spółka – Satellite Logistics Group, specjalizująca się w obsłudze rynku piwa. Obecnie JF Hillebrand jest wiodącym na świecie dostawcą usług logistycznych dla branży winiarskiej, piwowarskiej i spirytusowej, posiadającym globalną sieć zarówno własnych biur, jak i agentów obecnych na każdym ważnym rynku wina i innych alkoholi. Sieć Grupy obejmuje ponad 90 krajów, a własne biura firma posiada w 65 krajach. JF Hillebrand osiąga roczne przychody powyżej 1,2 mld EUR i należy do nielicznego grona operatorów na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw, będąc liderem tego rynku (firma ma 27 proc. udział w obsłudze logistycznej globalnego przemysłu winiarskiego). Pięć pokoleń jednej rodziny włożyło swoje serce oraz duszę w ten biznes i do dzisiaj firmą zarządzają potomkowie Johanna Friedricha Hillebranda.

- To wspaniała historia, a dzieło jej twórców jest kontynuowane do dzisiaj. JF Hillebrand nadal tworzy „globalną rodzinę”, której filozofią jest i będzie dzielenie się, wspieranie i uczenie się od siebie. Większość pracowników w JF Hillebrand Group na świecie może pochwalić się ponad 20-letnim stażem. Sekretem tak długiej współpracy jest to, że jesteśmy korporacją, dającą duże możliwości rozwoju, ale mentalnie pozostajemy firmą rodzinną – mówi Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland.

JF Hillebrand w Polsce

Polski oddział JF Hillebrand działa od 2013 roku, mając obecnie w portfolio największych graczy rynku alkoholowego i odgrywając strategiczną rolę w globalnej strukturze Grupy JF Hillebrand. Firma ma swoją siedzibę w Gdyni, a do grona jej klientów należą zarówno producenci globalni jak i dostawcy lokalni napojów oraz różnych rodzajów alkoholi od piwa, wina aż po wysokoprocentowe trunki, m.in. takie spółki jak: Diageo (producent Smirnoffa, Baileysa, Guinessa), Bacardi, Beam Santory (producent Jim Beam), Pernod Ricard, Kompania Piwowarska czy Brown-Forman (producent Jack Daniel’s) in.

- Działamy wszędzie tam, gdzie napoje są wytwarzane lub spożywane. Kontenery, palety, butelki, skrzynki – dostarczymy każdą ilość, jakiej potrzebuje klient z każdego miejsca na świecie. Wykonujemy pełen zakres obsługi logistycznej, od magazynowania, transportu i spedycji, aż po obsługę celną i doradczą. Klienci JF Hillebrand korzystają też chętnie z narzędzi informatycznych i rozwiązań technologicznych, które firma tworzy dla usprawniania procesów logistyczno – transportowych – podkreśla Ellina Lolis.

Plany na przyszłość
Zgodnie z przyjętą strategią do 2023 roku, JF Hillebrand zamierza zwiększyć przychody ze sprzedaży usług logistycznych o 22 proc., a volumen obsłużonych towarów o 33 proc.

Operator planuje też kilka przejęć (od 3 do 5 firm), które pozwolą poszerzyć wachlarz usług i portfolio klientów. Celem firmy pozostanie, tak jak i było do tej pory, doskonalenie procesów logistyki napojów oraz dostarczanie produktów w niezawodny sposób, z najwyższą starannością i w możliwie najkrótszym czasie. W związku z tym, JF Hillebrand poszerza zakres swoich usług, m.in. o dostawy komponentów do produkcji alkoholi tj. słód czy chmiel. Stale też rozwija usługi premium tj. White Glove Delivery - dostawy luksusowych win (z udziałem sommeliera) i innych alkoholi do klientów indywidualnych (np. na jachty, VIP-eventy, itp.). Operator jest również znaczącym partnerem logistycznym dla branży turystycznej w zakresie enoturystyki. JF Hillebrand nie zapomina też o ekologii, stale monitorując redukcję emisji CO2 poprzez rozwój systemów do jej wyliczeń (np. aplikacja myHillebrand), kontroling recyclingu folii termoizolacyjnych VinLinerów oraz FlexiTanków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2 Biuro prasowe
2019-05-17 | 12:30

Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i
Transport O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?
2019-05-17 | 11:00

O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?

Czy przerwę śniadaniową możesz wliczyć w czas pracy? Czy dopuszczalne są dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Czy na pewno wiesz, jak ustalić porę nocną? Między innymi o
Transport DB Schenker inwestuje w sieć krajową
2019-05-15 | 14:30

DB Schenker inwestuje w sieć krajową

Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego DB Schenker w tym roku. - Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi

Kalendarium

Infrastruktura

Pomorskie stawia na innowacyjną branżę stoczniową. Region chce przyciągać kolejne firmy z tego sektora

Potencjał sektora stoczniowego w Polsce dynamicznie się rozwija, a firmy działające w tej branży dostają zamówienia na coraz bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Na gdańskiej Wyspie Ostrów – dzięki rewitalizacji terenów postoczniowych prowadzonej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną – powstaje nowoczesna infrastruktura, która ma zachęcać do inwestycji kolejne firmy z sektora morskiego. Powstawanie innowacji w branży napędzane jest także przez programy wsparcia dla start-upów i kształcenie kadr z zakresu automatyzacji i programowania.

Przemysł

4,5 mld zł może w tym roku trafić z NCBR do polskich spółek. Firmy muszą spełnić tylko jeden warunek – muszą być innowacyjne

Wsparcie w wysokości 50 mld zł i ponad 10 tys. umów zawartych z beneficjentami – to bilans 10 lat działalności Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Tylko w tym roku NCBR ma do rozdysponowania kolejne 4,5 mld zł, z czego blisko połowę w ramach konkursu Szybka Ścieżka, która cieszy się największym zainteresowaniem przedsiębiorstw. O granty może się starać w zasadzie każda firma, głównym warunkiem jest jednak innowacyjność projektu i komponent badawczo-rozwojowy.

Transport

Przybywa zielonych autobusów w Polsce. W 2018 roku na ulice miast wyjechało 317 autobusów z alternatywnymi napędami

Sprzedaż ekologicznych autobusów miejskich dynamicznie rośnie. W ubiegłym roku na drogi polskich aglomeracji wyjechało 317 ekoautobusów, w tym 63 elektryki i 200 hybryd. – w połączeniach między miastami udział tych pojazdów jest niewielki, bo trudno je wykorzystywać na dalekich trasach – mówi Bogdan Kurys, wiceprezes firmy Sindbad. Jednak flota autokarów także staje się coraz bardziej ekologiczna. – Potrzeba wymiany sprzętu jest wymuszona, inaczej nie moglibyśmy realizować połączeń międzynarodowych – ocenia Kurys.

Konsument

Od lipca program Rodzina 500+ będzie obejmował 6,8 mln dzieci. Nie wpłynął na dzietność, ale ma pozytywny wpływ na gospodarkę

Statystyki GUS pokazują, że program Rodzina 500+ nie jest skutecznym narzędziem kształtowania polityki demograficznej, ale – jak podkreśla były minister finansów Stanisław Kluza – należy go pozytywnie oceniać w kontekście jego długoterminowego oddziaływania na gospodarkę i kształtowania polityki prorodzinnej państwa. Rodzina 500+ jest programem o charakterze sprawiedliwościowym, redystrybucyjnym i istotnie przekłada się na stabilny i zrównoważony rozwój gospodarczy – uważa ekonomista.