Joint venture CEVA Logistics i Fnac Darty dla logistyki e-commerce
CEVA Logistics i Fnac Darty podpisały umowę o utworzeniu joint-venture, z ambicją zdobycia pozycji głównego gracza na rynku logistyki e-commerce i marketplace SaaS w Europie.
Nowe joint venture, oparte na doświadczeniu Fnac Darty i CEVA Logistics, będzie nosić nazwę Weavenn. Ma oferować unikalną, w pełni zintegrowaną usługę łączącą najlepsze rozwiązania technologiczne dla platform typu marketplace i efektywną obsługę logistyczną dla dystrybucji wielokanałowej. Innowacyjna oferta będzie spełniać wszystkie potrzeby graczy e-commerce, w tym kompleksowe zarządzanie platformami marketplace, bezpośrednią sprzedaż do konsumentów czy dostawy omnichannel.
Dzięki połączeniu tych potencjałów i obu marek klienci odniosą większe korzyści. Grupa Fnac Darty ma sieć niemal 1 000 sklepów, zespół 6 200 pracowników sprzedaży i sprawdzony model omnichannel z 24 mln unikalnych użytkowników odwiedzających miesięcznie jej stronę internetową. Z kolei CEVA Logistics to globalny lider logistyki 3PL, z siecią oddziałów w ponad 170 krajach i uznaną na całym świecie platformą realizacji zamówień, Shipwire.
„Z ponad miliardem zamówień do 2022 roku, e-commerce stał się integralną częścią naszej działalności logistycznej i wiedzy eksperckiej. Przy współpracy z liderem branży takim jak Fnac Darty, cenionym za jakość obsługi konsumentów, możemy stworzyć rozwiązanie fulfillment, które korzysta z najlepszych rozwiązań technologicznych i jest w stanie wspierać rozwój rynku, spełniając wymagania sprzedawców e-commerce w zakresie efektywności, dostępności, przejrzystości i widoczności" - mówi Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics.
Enrique Martinez, dyrektor generalny, Fnac Darty, dodaje: „Ponad 40 milionów Francuzów zaufało już grupie Fnac Darty, a nasze marki od ponad dekady z powodzeniem zmieniają oblicze e-commerce, oferując klientom wielokanałową obsługę, rozpoznawalną w całym świecie handlu detalicznego. Fnac, pionier w tej dziedzinie, uruchomił marketplace przy użyciu własnego rozwiązania technologicznego już w 2009 roku. Podobnie firma Darty słynie z wyjątkowej wiedzy eksperckiej w zakresie obsługi posprzedażowej, ostatnio została doceniona za jakość dostaw last mile, a także obsługę zwrotów i produktów second-hand. Połączenie sił z CEVA, światowym liderem w dziedzinie logistyki, oznacza dążenie do zapewnienia klientom usług o wysokiej wartości dodanej. Jesteśmy przekonani, że wspólnie ustanowimy nowe standardy jakości i efektywności dla naszych partnerów handlowych oraz milionów klientów indywidualnych”.
Nowe partnerstwo pokazuje determinację obu firm w dążeniu do wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim, wycenianym na ok. 80 mld euro i szacowanym wzrostem na poziomie ponad 10% rocznie. W ciągu najbliższych 5 lat wspólne przedsięwzięcie może wygenerować sprzedaż przekraczającą 200 mln euro, przy dwucyfrowej marży operacyjnej. Planowana współpraca będzie miała formę spółki joint venture 50/50 między Fnac Darty i CEVA Logistics. Rozpoczęcie jej działalności operacyjnej zaplanowano na 2024 rok, po zatwierdzeniu przez odpowiednie organy regulacyjne.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.