Komunikaty PR

Joint venture CEVA Logistics i Fnac Darty dla logistyki e-commerce

2023-10-10  |  09:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics i Fnac Darty podpisały umowę o utworzeniu joint-venture, z ambicją zdobycia pozycji głównego gracza na rynku logistyki e-commerce i marketplace SaaS w Europie.

Nowe joint venture, oparte na doświadczeniu Fnac Darty i CEVA Logistics, będzie nosić nazwę Weavenn. Ma oferować unikalną, w pełni zintegrowaną usługę łączącą najlepsze rozwiązania technologiczne dla platform typu marketplace i efektywną obsługę logistyczną dla dystrybucji wielokanałowej. Innowacyjna oferta będzie spełniać wszystkie potrzeby graczy e-commerce, w tym kompleksowe zarządzanie platformami marketplace, bezpośrednią sprzedaż do konsumentów czy dostawy omnichannel.

Dzięki połączeniu tych potencjałów i obu marek klienci odniosą większe korzyści. Grupa Fnac Darty ma sieć niemal 1 000 sklepów, zespół 6 200 pracowników sprzedaży i sprawdzony model omnichannel z 24 mln unikalnych użytkowników odwiedzających miesięcznie jej stronę internetową. Z kolei CEVA Logistics to globalny lider logistyki 3PL,  z siecią oddziałów w ponad 170 krajach i uznaną na całym świecie platformą realizacji zamówień, Shipwire.

Z ponad  miliardem zamówień do 2022 roku, e-commerce stał się integralną częścią naszej działalności logistycznej i wiedzy eksperckiej. Przy współpracy z liderem branży takim jak Fnac Darty, cenionym za jakość obsługi konsumentów, możemy stworzyć rozwiązanie fulfillment, które korzysta z najlepszych rozwiązań technologicznych i jest w stanie wspierać rozwój rynku, spełniając wymagania sprzedawców e-commerce w zakresie efektywności, dostępności, przejrzystości i widoczności" - mówi Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics.

Enrique Martinez, dyrektor generalny, Fnac Darty, dodaje: „Ponad 40 milionów Francuzów zaufało już grupie Fnac Darty, a nasze marki od ponad dekady z powodzeniem zmieniają oblicze e-commerce, oferując klientom wielokanałową obsługę, rozpoznawalną w całym świecie handlu detalicznego. Fnac, pionier w tej dziedzinie, uruchomił marketplace przy użyciu własnego rozwiązania technologicznego już w 2009 roku. Podobnie firma Darty słynie z wyjątkowej wiedzy eksperckiej w zakresie obsługi posprzedażowej, ostatnio została doceniona za jakość dostaw last mile, a także obsługę zwrotów i produktów second-hand. Połączenie sił z CEVA, światowym liderem w dziedzinie logistyki, oznacza dążenie do zapewnienia klientom usług o wysokiej wartości dodanej. Jesteśmy przekonani, że wspólnie ustanowimy nowe standardy jakości i efektywności dla naszych partnerów handlowych oraz milionów klientów indywidualnych”.

Nowe partnerstwo pokazuje determinację obu firm w dążeniu do wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim, wycenianym na ok. 80 mld euro i szacowanym wzrostem na poziomie ponad 10% rocznie. W ciągu najbliższych 5 lat wspólne przedsięwzięcie może wygenerować sprzedaż przekraczającą 200 mln euro, przy dwucyfrowej marży operacyjnej. Planowana współpraca będzie miała formę spółki joint venture 50/50 między Fnac Darty i CEVA Logistics. Rozpoczęcie jej działalności operacyjnej zaplanowano na 2024 rok, po zatwierdzeniu przez odpowiednie organy regulacyjne.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.