KajTeroz: ponad 860 tys. kilometrów w dwa lata!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Minęły dwa lata od startu chorzowskiego systemu rowerowego KajTeroz. Od uruchomienia systemu w 2018 operator odnotował 391,1 tys. wypożyczeń. Użytkownicy przejechali łącznie ponad 860,6 tys. kilometrów.
Mieszkańcy Chorzowa rozpoczęli korzystanie z własnego systemu rowerowego 11 października 2018 roku. Użytkownicy mieli do dyspozycji 150 rowerów, które można było wypożyczać na 15 stacjach. Już w marcu kolejnego roku system zyskał nową, o wiele większą skalę. Od tego czasu w mieście dostępnych jest 46 stacji i 460 rowerów, w tym tandemy, rowery familijne typu cargo, rowery z fotelikami dziecięcymi i rowerki dziecięce.
W drugim pełnym już sezonie funkcjonowania chorzowskiego systemu liczba wypożyczeń wzrosła kilkunastokrotnie i rok zakończył się wynikiem ponad 276,4 tys. wynajmów podczas których użytkownicy pokonali ponad 608 tys. kilometrów i spalili ponad 64,5 mln kalorii.
— Mieszkańcy Chorzowa polubili rowery publiczne. Wskazują na to statystyki, które zgromadziliśmy — mówi Tomasz Wojtkiewicz prezes Nextbike Polska. — Z pewnością są osoby, które wypożyczają rowery tylko do celów rekreacyjnych, ale obserwujemy też, że bardzo wielu chorzowian korzysta z nich regularnie dojeżdżając na przykład do szkoły lub do pracy. Użytkownicy przez dwa lata pokonali na rowerach miejskich ponad 860 tys. kilometrów. To tak, jakby 21 razy okrążyli Ziemię.
— Popularność rowerów wynika z łatwego dostępu do nich. Niemal na każdym osiedlu w Chorzowie znajduje się stacja KajTeroz. Dzięki temu chorzowianie w wygodny i ekologiczny sposób mogą przemieszczać się po mieście. Widać, że najpopularniejszą stacją jest ta przy rynku – zaraz obok centrum przesiadkowego, parkingów i ścieżek rowerowych. To pokazuje, że rower miejski w Chorzowie to nie tylko rekreacja, ale też zróżnicowanie transportu do pracy, szkoły czy na zakupy — mówi Andrzej Kotala, Prezydent Chorzowa.
Mimo trudnego okresu pandemii w tym roku rowery wypożyczono już ponad 108 tysięcy razy. Największą przeszkodą w korzystaniu z publicznej wypożyczalni był utrzymująca się pandemia koronawirusa i zakaz korzystania z rowerów wpływające na codzienne zachowania i wybory mieszkańców miasta: nie działały szkoły, uczelnie, wiele zakładów pracy, a z powodu ograniczeń związanych z pandemią mieszkańcy rzadziej podróżowali, unikali przemieszczania się, wiele osób zdecydowała się na pracę zdalną. Wciąż jednak wśród miłośników miejskich dwóch kółek największą grupą są osoby w wieku 18-25 lat – uczniowie i studenci. Stanowią oni prawie 29 procent wszystkich użytkowników. Równie aktywni są mieszkańcy w wieku 30-39, jest ich ponad 27 proc. Statystyczny użytkownik najczęściej podróżuje rowerem miejskim między 17.00 a 19.00 (ok. 20% wszystkich wynajmów), a średni czas jednego wypożyczenia wynosi 27 minut i 29 sekund.
W systemie zarejestrowało się prawie 31 tys. użytkowników, z czego 5,7 w bieżącym sezonie. Najbardziej aktywni tegoroczni użytkownicy systemu mają na swoich kontach: lider – 222 przejazdy, kolejni 205 i 201 wypożyczeń.
Najpopularniejsze stacje wynajmów to:
– Rynek: 6,05%,
– Park Śląski ZOO: 5,77%,
– Park Śląski – Pelikany: 5,57%.
Najczęściej pokonywane trasy to przejazdy pomiędzy stacjami:
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Elka: 5,9 % przejazdów,
– Park Śląski – Elka do Park Śląski ZOO: 5,8%,
– Park Śląski ZOO do Park Śląski – Pelikany:5,5 %.
Na jednośladach KajTeroz można swobodnie przemieszczać się pomiędzy pięcioma miastami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Stacje rowerowe Chorzowskiego Roweru Miejskiego zostały zintegrowane z katowickim City by bike, Siemianowickim Rowerem Miejskim, Sosnowieckim Rowerem Miejskim i Tyskim Rowerem i pojazdy standardowe można wymieniać między nimi.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Budowa centrum przesiadkowego chorzowskiego Rynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Za zarządzanie i obsługę KajTeroz do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów Nextbike Polska. Bieżący sezon rowerów publicznych w Chorzowie potrwa do końca listopada.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.