King of Innovation – międzynarodowy sukces polskiego oddziału ID Logistics
Grupa ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, ogłosiła wyniki konkursu „Kings of Innovation” na najbardziej innowacyjny projekt wspierający zarządzanie magazynami. Pierwsze miejsce na podium i tytuł „King of Innovation” zdobył ID Logistics Polska. Opracowane przez polski zespół autorskie rozwiązanie ID SMART okazało się najlepsze wśród 117 projektów, które do konkursu zgłosiło 13 oddziałów Grupy ID Logistics z całego świata.
Pierwsza edycja konkursu „Kings of Innovation” została zorganizowana w ramach wewnętrznego programu Grupy ID Logistics - Booster 2020. W głosowaniu, przeprowadzonym za pomocą dedykowanej platformy internetowej, wzięło udział ponad 700 menedżerów firmy. Największą ilość głosów zdobył projekt ID SMART polskiego oddziału ID Logistics, drugie miejsce zajął zespół z Beneluksu za „Pick Trolley 2.0” a trzecie ID Logistics Iberia za „Smart Glasses”.
„Jesteśmy bardzo dumni ze zwycięstwa i tytułu „King of Innovation”. ID SMART jest naszym autorskim pomysłem i pierwszym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku. Projekt zdobył już nagrodę główną w konkursie „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji 2019”, teraz jego innowacyjność została doceniona przez wymagające grono menedżerów i ekspertów Grupy ID Logistics, specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach. To duże wyróżnienie i sukces, a zarazem motywacja dla naszego zespołu” podkreśla Piotr Krasoń, project manager, ID Logistics Polska.
Celem konkursu jest promowanie wśród pracowników Grupy ID Logistics innowacyjnego podejścia przy realizacji projektów z obszaru logistyki kontraktowej oraz poszukiwanie narzędzi i nowych rozwiązań, które podniosą jakość, ergonomię i bezpieczeństwo pracy. Dzięki zaangażowaniu wszystkich oddziałów, ma też ułatwić wymianę dobrych praktyk. Konkurs składał się z kilku etapów. Pierwszym z nich były eliminacje lokalne. W Polsce pracownicy zgłosili łącznie 31 projektów, z których do międzynarodowego konkursu został wybrany ID SMART.
I miejsce - ID SMART, ID Logistics Polska
Zwycięski projekt, ID SMART, to zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, opracowany przy współpracy z partnerem biznesowym DCLOG. Wspiera zarządzanie, zwiększa produktywność i wydajność oraz zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych, związanych z kompletowaniem zamówień (multikompletacji), przygotowaniem towarów do dystrybucji z magazynu do sklepów i obsługą reklamacji. Tworzą go trzy moduły, wykorzystujące urządzenia zamontowane na wózku widłowym, w tym system put-to-light i kamery wysokiej rozdzielczości rejestrujące proces przygotowania zamówienia. Integralną część stanowi dedykowane oprogramowanie, połączone z systemem zarządzania magazynem WMS, gwarantujące pełną wymianę danych on-line. Obecnie ID SMART, zamontowany na 90 wózkach widłowych, stosowany jest w 5 magazynach ID Logistics w Polsce, planowane są już kolejne wdrożenia. Za opracowanie jego koncepcji i realizację odpowiadał zespół kierowany przez Piotra Krasonia z działu project management oraz Piotra Chojnackiego, dyrektora magazynu ID Logistics.
II miejsce – „Pick Trolley 2.0”, ID Logistics Benelux
Projekt „Pick Trolley 2.0” ma wspierać proces kompletacji zamówień pojedynczych sztuk artykułów. Opiera się na wykorzystaniu specjalnego wózka wyposażonego w monitor, na którym umieszczane są pojemniki wykorzystywane do kompletacji produktów. Zastosowanie systemów pick-to-graphic i put-to-light pozwala na przekazywanie pracownikowi magazynowemu szczegółowych informacji, niezbędnych do przygotowania zamówienia. Są to takie dane jak m.in. wygląd produktów, ilość sztuk, miejsce na regale oraz wybór pojemnika, umieszczonego na wózku, do którego mają być włożone.
III miejsce - „Smart Glasses”, ID Logistics Iberia
Projekt „Smart Glasses” (Inteligentne Okulary) opiera się na wykorzystaniu technologii rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki temu, zamiast klasycznych terminali do preparacji i komunikatów głosowych, pracownicy magazynowych mogą wykorzystać inteligentne okulary. Nakładają one na obraz otoczenia informacje niezbędne do przygotowania zamówienia, m.in. ilość towaru i miejsce na regale. To bardzo innowacyjne rozwiązanie wymaga dalszych badań nad technologią i jej wykorzystaniem w warunkach logistyki magazynowej.
Innowacje wpisane w DNA Grupy ID Logistics
Innowacyjność wpisana jest w DNA i strategię rozwoju Grupy ID Logistics już od początku jej działalności. Operator stawia na przygotowanie nowatorskich i autorskich rozwiązań, które wspierają efektywność i wydajność procesów magazynowych. Za koordynację projektów opartych na wykorzystaniu nowoczesnych technologii odpowiada dedykowany Dział ds. Innowacji, tworzony przez menedżerów z działów operacyjnych, IT i rozwoju. Grupa ID Logistics jako pierwsza firma logistyczna we Francji, otworzyła Innovation Campus. Aby ułatwić wymianę informacji, operator uruchomił także wewnętrzny portal dedykowany innowacyjności. Tu pracownicy firmy mogą znaleźć informacje o prowadzonych projektach, także tych, które są jeszcze w fazie badań lub opracowania koncepcji.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.