Kobiety rosną w siłę w polskiej logistyce
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Lubią jazdę samochodem, kontakt z ludźmi i brak monotonii w pracy. Logistyka w Polsce zyskuje kobiece oblicze. Ten trend wspiera GLS, jeden z liderów na polskim rynku logistycznym.
Blisko 40 proc. pracowników branży logistycznej na całym świecie stanowią kobiety (badanie Gartnera „The Women in Supply Chain Survey 2021”). Pokazuje to, że logistyka, jeszcze do niedawna uważana za branżę zdominowaną przez mężczyzn, zmienia się. Kobiety nie tylko pracują na stanowiskach biurowych, ale również bezpośrednio uczestniczą w łańcuchu dostaw – jako partnerki transportowe lub zatrudniane przez partnerów kurierki. GLS wspiera pozytywną zmianę w branży, wskazując na atuty kobiet – kurierek. – W naszej firmie stawiamy na równość w zespole – bez względu na wiek, wyznanie, pochodzenie czy płeć, dlatego cieszy nas, że coraz więcej naszych przewoźników zatrudnia kobiety jako kurierki. To ważna zmiana, która z pewnością pozytywnie wpłynie na transformację naszej branży – mówi Małgorzata Markowska, promotion & communication manager w GLS Poland. Jak dodaje, największymi atutami kurierek są systematyczność, doskonała organizacja i planowanie, a także pozytywne podejście do klientów i bardzo dobre umiejętności kierowania busami dostawczymi i.
Kobiety kurierki
Pracują w branży od kilkunastu lat, są kurierkami, a czasem także przewoźniczkami. Kurierki dostarczają paczki GLS w całej Polsce.
Jolanta Kopiczko z filii GLS w Ełku w logistyce pracuje już prawie 12 lat. Jak sama mówi, w swojej pracy najbardziej ceni kontakt z ludźmi i jazdę samochodem. Wcześniej dostarczała paczki w Węgorzewie, teraz jeździ po Grajewie. – Wszyscy mnie tu znają, a ja znam ich. Jeżeli ktoś nie może odebrać paczki, to wiem gdzie pracuje i przywożę mu ją do biura czy firmy – zaznacza Jola.
Karolina Majkowska z filii w Bydgoszczy pracuje w logistyce od lat. W 2018 roku założyła swoją działalność i świadczy usługi jako przewoźnik. W tym momencie zatrudnia dwóch mężczyzn, ale szefową jest ona. - W tej pracy każdy dzień jest inny, a ja uwielbiam, gdy coś się dzieje. Jestem zadaniowa, a w pracy kuriera bardzo szybko widać efekty, co bardzo mnie cieszy. Wyjeżdżając rano z oddziału, mój bus jest pełen paczek, a już po kilku godzinach robi się zupełnie pusty - przyznaje. Jak dodaje, mimo długiego stażu w branży mężczyźni nadal dziwią się, że kobieta może być kurierką: - Najbardziej zaskakuje ich, jak dobrze radzę sobie z jazdą tak dużym busem i daję radę dźwigać paczki. Moja odpowiedź jest prosta - kobieta poradzi sobie ze wszystkim!
Paulina Szybowska z filii w Gdańsku od ponad roku rozwozi przesyłki GLS po Kaszubach. Jak zauważa, była pierwszą kurierką na tym terenie. – Ta praca to dla mnie nowe wyzwanie. Pracowałam jako ratownik wodny, trener personalny, a teraz jako kurierka. Lubię kontakt z ludźmi. To mnie motywuje – zaznacza. Paulina wie też, że może liczyć zawsze na swoich klientów: – Kiedyś mnie panowie ciągnikiem musieli wyciągać, bo pogoda zaskoczyła wszystkich i nie mogłam przejechać z paczkami.
Jazda samochodem to podstawa, a wszystkie kurierki podkreślają, że auto to ich żywioł. Kamila Stadnicka z filii w Czeladzi samochodem jeździ od 10 lat – odkąd uzyskała prawo jazdy. – Ta praca pozwala na własne tempo pracy – mówi. Kamila jeździ po Mikołowie, skąd pochodzi. Tu znają ją wszyscy i bardzo często nie brakuje jej wyrazów wdzięczności ze strony klientów.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.