Kobiety rosną w siłę w polskiej logistyce
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Lubią jazdę samochodem, kontakt z ludźmi i brak monotonii w pracy. Logistyka w Polsce zyskuje kobiece oblicze. Ten trend wspiera GLS, jeden z liderów na polskim rynku logistycznym.
Blisko 40 proc. pracowników branży logistycznej na całym świecie stanowią kobiety (badanie Gartnera „The Women in Supply Chain Survey 2021”). Pokazuje to, że logistyka, jeszcze do niedawna uważana za branżę zdominowaną przez mężczyzn, zmienia się. Kobiety nie tylko pracują na stanowiskach biurowych, ale również bezpośrednio uczestniczą w łańcuchu dostaw – jako partnerki transportowe lub zatrudniane przez partnerów kurierki. GLS wspiera pozytywną zmianę w branży, wskazując na atuty kobiet – kurierek. – W naszej firmie stawiamy na równość w zespole – bez względu na wiek, wyznanie, pochodzenie czy płeć, dlatego cieszy nas, że coraz więcej naszych przewoźników zatrudnia kobiety jako kurierki. To ważna zmiana, która z pewnością pozytywnie wpłynie na transformację naszej branży – mówi Małgorzata Markowska, promotion & communication manager w GLS Poland. Jak dodaje, największymi atutami kurierek są systematyczność, doskonała organizacja i planowanie, a także pozytywne podejście do klientów i bardzo dobre umiejętności kierowania busami dostawczymi i.
Kobiety kurierki
Pracują w branży od kilkunastu lat, są kurierkami, a czasem także przewoźniczkami. Kurierki dostarczają paczki GLS w całej Polsce.
Jolanta Kopiczko z filii GLS w Ełku w logistyce pracuje już prawie 12 lat. Jak sama mówi, w swojej pracy najbardziej ceni kontakt z ludźmi i jazdę samochodem. Wcześniej dostarczała paczki w Węgorzewie, teraz jeździ po Grajewie. – Wszyscy mnie tu znają, a ja znam ich. Jeżeli ktoś nie może odebrać paczki, to wiem gdzie pracuje i przywożę mu ją do biura czy firmy – zaznacza Jola.
Karolina Majkowska z filii w Bydgoszczy pracuje w logistyce od lat. W 2018 roku założyła swoją działalność i świadczy usługi jako przewoźnik. W tym momencie zatrudnia dwóch mężczyzn, ale szefową jest ona. - W tej pracy każdy dzień jest inny, a ja uwielbiam, gdy coś się dzieje. Jestem zadaniowa, a w pracy kuriera bardzo szybko widać efekty, co bardzo mnie cieszy. Wyjeżdżając rano z oddziału, mój bus jest pełen paczek, a już po kilku godzinach robi się zupełnie pusty - przyznaje. Jak dodaje, mimo długiego stażu w branży mężczyźni nadal dziwią się, że kobieta może być kurierką: - Najbardziej zaskakuje ich, jak dobrze radzę sobie z jazdą tak dużym busem i daję radę dźwigać paczki. Moja odpowiedź jest prosta - kobieta poradzi sobie ze wszystkim!
Paulina Szybowska z filii w Gdańsku od ponad roku rozwozi przesyłki GLS po Kaszubach. Jak zauważa, była pierwszą kurierką na tym terenie. – Ta praca to dla mnie nowe wyzwanie. Pracowałam jako ratownik wodny, trener personalny, a teraz jako kurierka. Lubię kontakt z ludźmi. To mnie motywuje – zaznacza. Paulina wie też, że może liczyć zawsze na swoich klientów: – Kiedyś mnie panowie ciągnikiem musieli wyciągać, bo pogoda zaskoczyła wszystkich i nie mogłam przejechać z paczkami.
Jazda samochodem to podstawa, a wszystkie kurierki podkreślają, że auto to ich żywioł. Kamila Stadnicka z filii w Czeladzi samochodem jeździ od 10 lat – odkąd uzyskała prawo jazdy. – Ta praca pozwala na własne tempo pracy – mówi. Kamila jeździ po Mikołowie, skąd pochodzi. Tu znają ją wszyscy i bardzo często nie brakuje jej wyrazów wdzięczności ze strony klientów.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.