Komunikaty PR

Kobiety rosną w siłę w polskiej logistyce

2023-03-08  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Lubią jazdę samochodem, kontakt z ludźmi i brak monotonii w pracy. Logistyka w Polsce zyskuje kobiece oblicze. Ten trend wspiera GLS, jeden z liderów na polskim rynku logistycznym.

 

Blisko 40 proc. pracowników branży logistycznej na całym świecie stanowią kobiety (badanie Gartnera „The Women in Supply Chain Survey 2021”). Pokazuje to, że logistyka, jeszcze do niedawna uważana za branżę zdominowaną przez mężczyzn, zmienia się. Kobiety nie tylko pracują na stanowiskach biurowych, ale również bezpośrednio uczestniczą w łańcuchu dostaw – jako partnerki transportowe lub zatrudniane przez partnerów kurierki. GLS wspiera pozytywną zmianę w branży, wskazując na atuty kobiet – kurierek. – W naszej firmie stawiamy na równość w zespole – bez względu na wiek, wyznanie, pochodzenie czy płeć, dlatego cieszy nas, że coraz więcej naszych przewoźników zatrudnia kobiety jako kurierki. To ważna zmiana, która z pewnością pozytywnie wpłynie na transformację naszej branży – mówi  Małgorzata Markowska, promotion & communication manager w GLS Poland. Jak dodaje, największymi atutami kurierek są systematyczność, doskonała organizacja i planowanie, a także pozytywne podejście do klientów i bardzo dobre umiejętności kierowania busami dostawczymi i.

 

Kobiety kurierki

Pracują w branży od kilkunastu lat, są kurierkami, a czasem także przewoźniczkami. Kurierki dostarczają paczki GLS w całej Polsce.

 

Jolanta Kopiczko z filii GLS w Ełku w logistyce pracuje już prawie 12 lat. Jak sama mówi, w swojej pracy najbardziej ceni kontakt z ludźmi i jazdę samochodem. Wcześniej dostarczała paczki w Węgorzewie, teraz jeździ po Grajewie. – Wszyscy mnie tu znają, a ja znam ich. Jeżeli ktoś nie może odebrać paczki, to wiem gdzie pracuje i przywożę mu ją do biura czy firmy – zaznacza Jola.

 

Karolina Majkowska z filii w Bydgoszczy pracuje w logistyce od lat. W 2018 roku założyła swoją działalność i świadczy usługi jako przewoźnik. W tym momencie zatrudnia dwóch mężczyzn, ale szefową jest ona. - W tej pracy każdy dzień jest inny, a ja uwielbiam, gdy coś się dzieje. Jestem zadaniowa, a w pracy kuriera bardzo szybko widać efekty, co bardzo mnie cieszy. Wyjeżdżając rano z oddziału, mój bus jest pełen paczek, a już po kilku godzinach robi się zupełnie pusty - przyznaje. Jak dodaje, mimo długiego stażu w branży mężczyźni nadal dziwią się, że kobieta może być kurierką: - Najbardziej zaskakuje ich, jak dobrze radzę sobie z jazdą tak dużym busem i daję radę dźwigać paczki. Moja odpowiedź jest prosta - kobieta poradzi sobie ze wszystkim!

 

Paulina Szybowska z filii w Gdańsku od ponad roku rozwozi przesyłki GLS po Kaszubach. Jak zauważa, była pierwszą kurierką na tym terenie. – Ta praca to dla mnie nowe wyzwanie. Pracowałam jako ratownik wodny, trener personalny, a teraz jako kurierka. Lubię kontakt z ludźmi. To mnie motywuje – zaznacza. Paulina wie też, że może liczyć zawsze na swoich klientów: – Kiedyś mnie panowie ciągnikiem musieli wyciągać, bo pogoda zaskoczyła wszystkich i nie mogłam przejechać z paczkami.

 

Jazda samochodem to podstawa, a wszystkie kurierki podkreślają, że auto to ich żywioł. Kamila Stadnicka z filii w Czeladzi samochodem jeździ od 10 lat – odkąd uzyskała prawo jazdy. – Ta praca pozwala na własne tempo pracy – mówi. Kamila jeździ po Mikołowie, skąd pochodzi. Tu znają ją wszyscy i bardzo często nie brakuje jej wyrazów wdzięczności ze strony klientów.



O Grupie GLS

 

Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.