Komunikaty PR

Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali

2020-06-03  |  13:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.37 MB )

Koleje Dolnośląskie planują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych. Nowa infrastruktura umożliwi spółce samodzielne wykonywanie przeglądów i napraw taboru.

Postępowanie na dokumentację projektową to pierwszy etap zaplanowanej rozbudowy zaplecza technicznego dolnośląskiego przewoźnika, które znajduje się w Legnicy. Działająca od stycznia 2018 roku przy ul. Pątnowskiej hala przeglądowo-naprawcza pozwala na serwisowanie i wykonywanie przeglądów wykorzystywanego taboru elektrycznego i spalinowego do poziomu P3.

Rozbudowując kompleks Koleje Dolnośląskie chcą w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawy i przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4. Przyczyni się to do zmniejszenia wydatków na serwisowanie pojazdów kupowanych kilka lat temu.

– Wobec stale rosnących na rynku stawek za przeglądy okresowe, inwestycja we własne zaplecze pozwoli nam na znaczne ograniczenie tych kosztów – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Dzięki nowej hali serwisowej Koleje Dolnośląskie będą praktycznie samowystarczalne w zakresie serwisowania taboru. Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnie istniejącej realizować poziomy P1 i P2 – wyjaśnił.

Projekt do końca roku

Plany spółki zakładają rozbudowę istniejącej bazy serwisowo-remontowej o kompleks hal wraz z ich wyposażeniem, zapewniającym swobodę napraw i przeglądów okresowych posiadanego taboru. Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw.

Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego. Wykonawca będzie odpowiedzialny także za przygotowanie wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych przez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełni funkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszym kwartale 2023 roku.

Duże inwestycje na Dolnym Śląsku

Spółka równocześnie jest w trakcie trzech przetargów na zakup nowych pociągów. W toczących się postępowaniach Koleje Dolnośląskie chcą zamówić pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych, dwa spalinowe oraz dwa hybrydowe z dwusystemowym napędem elektryczno-spalinowym. Otwarcie ofert w dwóch ostatnich odbędzie się 5 czerwca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę na kolejne dwa lata Biuro prasowe
2020-07-02 | 12:00

CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę na kolejne dwa lata

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia we Włoszech współpracę z Miele, producentem najwyższej klasy urządzeń gospodarstwa domowego i AGD. Firmy
Transport Koleje Dolnośląskie kupują nowe pociągi
2020-07-01 | 10:25

Koleje Dolnośląskie kupują nowe pociągi

Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę nowych pociągów. Spółka zdecydowała się na zakup pięciu nowych składów elektrycznych za ponad 145 mln
Transport ID Logistics już zarządza nowym centrum dystrybucyjnym Lindt&Sprüngli
2020-06-30 | 12:00

ID Logistics już zarządza nowym centrum dystrybucyjnym Lindt&Sprüngli

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Nastroje klientów na rynku motoryzacyjnym stopniowo się poprawiają. Powrót do normalności może potrwać nawet dwa lata

Sprzedaż samochodów zaczyna odbijać od dna. W czerwcu, jak wynika z najnowszych danych PZPM, była o 20,5 proc. niższa niż przed rokiem, podczas gdy majowa o 55 proc. gorsza w porównaniu do sytuacji z 2019 roku. W czasie pandemii znacząco spadł popyt na samochody premium. Z drugiej jednak strony była ona bodźcem do rozwoju przedsiębiorstw z określonych branż, w efekcie czego wzrosło zapotrzebowanie na samochody dostawcze i chłodnie. – Nastroje zakupowe w całej branży powinny wrócić do poziomu sprzed pandemii na przełomie sierpnia i września – ocenia Dariusz Olejnik, wiceprezes Kingsman Personal Finance.

Transport

Turystyka na skraju zapaści. Branża, by przetrwać, potrzebuje rządowego wsparcia przez najbliższy rok

Hotele i obiekty noclegowe mają minimalne obłożenie, wciąż sparaliżowana jest też turystyka przyjazdowa, przewoźnicy autokarowi, duże wydarzenia i targi. – Istnieje niebezpieczeństwo, że wiele firm i obiektów turystycznych zbankrutuje, bo jeżeli nie ma popytu, to nie będą w stanie pokryć kosztów – mówi Andrzej Hulewicz, wiceprezes Mazurkas Travel, i podkreśla, że za rok obraz branży może wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Jego zdaniem będzie ona potrzebować programów pomocowych jeszcze przez następny rok, żeby podnieść się z zapaści spowodowanej pandemią. Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiedziała, że jeszcze w lipcu zostanie przedstawiona ustawa z rozwiązaniami dla branży.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

IT i technologie

Pracodawcy w IT mają większy wybór kandydatów. Większość rekrutuje zdalnie

Aż 90 proc. firm z branży IT oferuje możliwość rekrutacji zdalnej z uwagi na pandemię koronawirusa. Wcześniej tylko 10 proc. pracodawców było gotowych przeprowadzić cały ten proces przez internet. Zmiana podejścia to odpowiedź na preferencje kandydatów. W obecnej sytuacji oczekują oni, że wśród dostępnych opcji będzie rekrutacja online.  Jednak – jak wynika z badań No Fluff Jobs – to niejedyne skutki pandemii dla rynku pracy w IT. Zmieniły się także priorytety poszukujących pracy i oczekiwania pracodawców.

Farmacja

8 proc. mieszkańców Europy ma alergię na jad owadów. Jedynym sposobem leczenia jest odczulanie

Lekarze podkreślają, że chociaż w dobie pandemii ogranicza się procedury medyczne do minimum, to zabiegi odczulania na jad owadów są  wykonywane nadal, zgodnie ze schematem leczenia. Wynika to z tego, że traktowane są jako terapia ratująca życie. Zwykle reakcja na jad owadów żądlących, typu osy, szerszenie czy pszczoły, oznacza miejscowy obrzęk i świąd w miejscu użądlenia, jednak dla niektórych osób może skończyć się wstrząsem anafilaktycznym, który zagraża życiu. Jedynym sposobem leczenia alergii na jad owadów jest odczulanie, czyli immunoterapia alergenowa. Jej skuteczność sięga 80–90 proc.