Kolejny niebieski tramwaj już we Wrocławiu. Jechał do nas 200 kilometrów

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Jest to po Feniksie drugi pojazd o nowej barwie, a pierwszy wyremontowany w ramach dużej umowy z poznańską firmą Modertrans. Już w tym tygodniu tramwaj zacznie wozić pasażerów.
MPK wyremontuje 17 Skód 16T oraz 25 WrAs’ów205 – łącznie 42 tramwaje. Do Wrocławia przyjechał pierwszy z dwudziestu pięciu nowych wagonów 205. Jest on właśnie odbierany i przygotowywany do ruchu, a do stolicy Wielkopolski odjechał kolejny z tramwajów czekających na gruntowny remont.
- Nasz tramwaj nie tylko wygląda jak nowy, ale przede wszystkim zostało wyremontowane jego wnętrze – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. – Pojazd otrzymał m.in. nowe elementy podwozia, wzmocnioną konstrukcję dachu, system informacyjny i, oczywiście, klimatyzację, której wcześniej brakowało. Wszystko to, aby tramwaj był bardziej komfortowy i bezpieczniejszy.
Odnowiony tramwaj na specjalnej lawecie przejechał do Wrocławia niemal dwieście kilometrów. Niedługo po wyładowaniu go w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich odbyła się pierwsza, krótka jazda testowa. Obecnie pracownicy zajmują się programowaniem i uruchamianiem systemów, które nie mogły być dokładnie sprawdzone w poznańskiej fabryce. Mowa tu choćby o monitoringu, informacji pasażerskiej czy urządzeniach komunikujących się z wrocławskim ITS-em. Potem wagon zostanie przebadany przez jednostkę, która wystawi mu dopuszczenie do ruchu – po dokładnym sprawdzeniu, że pojazd odpowiada wszystkim warunkom określonym w przepisach. To będzie ostatnia czynność przed podpisaniem protokołu odbioru wagonu przez MPK.
- MPK Wrocław wyda łącznie na remonty 42 tramwajów aż 135 milionów złotych – mówi rzecznik MPK, Bartosz Naskręski – Nie tylko tramwaje 205WrAs wrócą do tradycyjnego koloru. Niebieskie będą także Skody16T, które także przejdą modernizację.
Siedemnastoma wagonami tego typu ma zająć się firma SAATZ. Do jej grudziądzkich zakładów trafiły już dwie sztuki Skód.
Modernizacja wszystkich protramów ma zakończyć się w połowie 2022 roku.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.