Kolejny niebieski tramwaj już we Wrocławiu. Jechał do nas 200 kilometrów
Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Jest to po Feniksie drugi pojazd o nowej barwie, a pierwszy wyremontowany w ramach dużej umowy z poznańską firmą Modertrans. Już w tym tygodniu tramwaj zacznie wozić pasażerów.
MPK wyremontuje 17 Skód 16T oraz 25 WrAs’ów205 – łącznie 42 tramwaje. Do Wrocławia przyjechał pierwszy z dwudziestu pięciu nowych wagonów 205. Jest on właśnie odbierany i przygotowywany do ruchu, a do stolicy Wielkopolski odjechał kolejny z tramwajów czekających na gruntowny remont.
- Nasz tramwaj nie tylko wygląda jak nowy, ale przede wszystkim zostało wyremontowane jego wnętrze – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. – Pojazd otrzymał m.in. nowe elementy podwozia, wzmocnioną konstrukcję dachu, system informacyjny i, oczywiście, klimatyzację, której wcześniej brakowało. Wszystko to, aby tramwaj był bardziej komfortowy i bezpieczniejszy.
Odnowiony tramwaj na specjalnej lawecie przejechał do Wrocławia niemal dwieście kilometrów. Niedługo po wyładowaniu go w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich odbyła się pierwsza, krótka jazda testowa. Obecnie pracownicy zajmują się programowaniem i uruchamianiem systemów, które nie mogły być dokładnie sprawdzone w poznańskiej fabryce. Mowa tu choćby o monitoringu, informacji pasażerskiej czy urządzeniach komunikujących się z wrocławskim ITS-em. Potem wagon zostanie przebadany przez jednostkę, która wystawi mu dopuszczenie do ruchu – po dokładnym sprawdzeniu, że pojazd odpowiada wszystkim warunkom określonym w przepisach. To będzie ostatnia czynność przed podpisaniem protokołu odbioru wagonu przez MPK.
- MPK Wrocław wyda łącznie na remonty 42 tramwajów aż 135 milionów złotych – mówi rzecznik MPK, Bartosz Naskręski – Nie tylko tramwaje 205WrAs wrócą do tradycyjnego koloru. Niebieskie będą także Skody16T, które także przejdą modernizację.
Siedemnastoma wagonami tego typu ma zająć się firma SAATZ. Do jej grudziądzkich zakładów trafiły już dwie sztuki Skód.
Modernizacja wszystkich protramów ma zakończyć się w połowie 2022 roku.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.