Liderki CEVA Logistics nagrodzone tytułem “Women in Supply Chain 2023”
CEVA Logistics z dumą informuje, że Alejandra Lopez Orantes, dyrektorka ds. sprzedaży w Meksyku, oraz Maja Konrad, dyrektorka ds. doskonalenia transportu i operacji, zostały laureatkami nagrody Women in Supply Chain 2023, przyznawanej przez magazyn „Supply & Demand Chain Executive”.
Nagroda „Women in Supply Chain 2023” jest wyrazem uznania dla liderek i menedżerek, których osiągnięcia, zaangażowanie w mentoring i postawa liderska są przykładem rozwoju kariery kobiet na wszystkich poziomach łańcucha dostaw. W tym roku do grona wyróżnionych dołączyły dwie liderki CEVA, które doceniono za talent menedżerski oraz wkład w rozwój branży logistycznej.
Doug Smith, wiceprezes ds. zasobów ludzkich CEVA Logistics, Ameryka Północna, podkreśla: „Jesteśmy dumni, że nie jedna, ale dwie liderki z naszego zespołu zostały uhonorowane tym wyróżnieniem. Kobiety pełnią niezwykle ważne role w naszej organizacji, a Alejandra i Maja udowodniły, jak wiele mogą osiągnąć jeśli tylko są zainteresowane rozwojem swojej kariery w logistyce. Dzięki ich ciężkiej pracy nasza organizacja jest silniejsza”.
ALEJANDRA LOPEZ
Alejandra rozpoczęła pracę w CEVA 10 lat temu jako koordynatorka ds. logistyki. Awansowała na stanowiska menedżerskie, jako menedżerka ds. operacji, menedżerka oddziału i dyrektorka generalna regionu. Następnym krokiem w jej karierze było objęcie funkcji dyrektorki ds. sprzedaży w Meksyku. Pod jej kierownictwem w ciągu ostatnich dwóch lat odnotowano wzrost na poziomie 100%.
Zapytana o to, co było największym wyzwaniem i z czego jest najbardziej dumna w pracy, Alejandra Lopez odpowiedziała: „Podczas pandemii zbudowałam i kierowałam multidyscyplinarnym zespołem, jednocześnie zapewniając doskonałą obsługę klienta i znakomite wyniki biznesowe. Wymagało to koordynacji działań, zarządzania sprzecznymi priorytetami i upewnienia się, że wszyscy są zgodni co do celów rozwoju. Przekraczanie oczekiwań i obserwowanie, jak zespół wspólnie pokonuje przeszkody, wzmocniło znaczenie współpracy, komunikacji oraz wytrwałości w osiąganiu i przekraczaniu naszych celów. To doświadczenie nauczyło mnie, że dzięki zaangażowaniu i silnemu zespołowi można pokonać nawet najtrudniejsze wyzwania”.
MAJA KONRAD
Maja dołączyła do CEVA po przejęciu Ingram Micro CLS na początku 2022 r. W czasie pracy w Ingram Micro odpowiadała za zarządzanie strategiami cenowymi i uruchamiała nowe biznesy, dzięki którym wartość linii produktowej Shipwire wzrosła z 20 mln do 250 mln USD w ciągu ośmiu lat. Maja pracowała też jako wolontariuszka i mentorka organizacji non-profit Girls Inc., a jej talent, zaangażowanie i determinację potwierdza imponująca ścieżka kariery.
Na pytanie, co chciałaby przekazać kobietom pracującym w branży logistycznej i łańcucha dostaw, Maja Konrad podkreśla: „Cytując Sheryl Sandberg - musimy sprawić, aby kobiety zasiadały przy stole”. Ważne jest to, aby kobiety odkrywały możliwości kariery, które tradycyjnie były zdominowane przez mężczyzn. Tylko dzięki różnorodności, nowym perspektywom i różnym doświadczeniom możemy wznieść tę branżę na wyższy poziom".
O NAGRODZIE
Marina Mayer, redaktorka naczelna magazynu „Supply & Demand Chain Executive", wyjaśnia: „W tym roku otrzymaliśmy ponad 400 zgłoszeń, co jest największą liczbą zgłoszeń, nie tylko do tej nagrody, ale też do wszystkich innych, przyznawanych przez nas nagród. Co więcej, 118 z nich zostało przesłanych przez kolegów, którzy nominowali swoje przełożone, współpracowniczki lub partnerki biznesowe. Rok wcześniej było ich zaledwie 75. W tym roku swoje nominacje przysłało nam 39 kobiet, to ogromny wzrost w porównaniu z ubiegłoroczną edycją, gdzie było tylko 12. To pokazuje postęp. To pozwala mieć nadzieję, że pewnego dnia nagroda nie będzie już potrzebna, ponieważ mężczyźni i kobiety w łańcuchu dostaw będą równi".
Pełna lista laureatek jest dostępna na stronie: https://foodl.me/fdx1zi

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.