Logistyka branży beverage w obliczu koronawirusa – komentarz Hillebrand
Zagrożenie koronawirusem (znanym jako Covid-19), które pojawiło się pod koniec stycznia w Wuhan w Chinach (prowincja Hubei), dotarło już do wielu krajów, w tym również do Włoch, kraju istotnego dla rynku beverage. Restrykcje i ograniczenia, które się z tym wiążą, odczuła branża logistyczna, jako jedna z pierwszych, i dostawcy globalnych łańcuchów dostaw. Czy koronawirus ma także wpływ na usługi transportowe dla branży alkoholi i beverage? Komentuje Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów.
Obecnie koronawirus w największym stopniu wpłynął na branżę transportową w Chinach. Działalność w różnych chińskich portach morskich została ograniczona i wciąż nie wiadomo, kiedy się unormuje. Niektóre linie lotnicze czasowo odwołały swoje loty do/z Chin. W związku z wdrożeniem różnych środków i procedur bezpieczeństwa, firmy logistyczne musiały być przygotowane na opóźnienia w portach i operacjach celnych. Linie lotnicze, które ograniczyły lub anulowały loty, dokonują przeglądu planów operacyjnych, co może przełożyć się na zmiany w rozkładach lotów i przepustowość. Natomiast epidemia koronawirusa w znaczący sposób nie dotknęła globalnego rynku alkoholi i beverage. Pojawiają się jednak pierwsze opinie ekspertów rynku, wskazujące na to, że wpływ koronawirusa może być odczuwalny w perspektywie długoterminowej, zwłaszcza przez producentów i dystrybutorów alkoholi, dla których Chiny są ważnym rynkiem zbytu. Na sytuację na tym rynku może także wpłynąć pojawienie się koronawirusa we Włoszech, największym światowym producencie i eksporterze wina, choć trudno jest obecnie ocenić skalę.
Hillebrand od początku stara się monitorować sytuację na rynku logistyki beverage w związku z koronawirusem. Firma posiada oddziały w 90 krajach na świecie i współpracuje z największymi producentami i dystrybutorami. Dla Hillebrand zachowanie odpowiednich procedur bezpieczeństwa i ciągłości procesów operacyjnych ma kluczowe znacznie. Lokalne zespoły Hillebrand w Chinach, także w innych krajach, gdzie odnotowano przypadki zachorowań na koronowirusa, na bieżąco monitorują komunikaty wydawane przez lokalne władze i służby sanitarne. W zależności od wpływu na operacje i procesy transportowe, firma wdraża też odpowiednie procedury.
- Hillebrand, przy współpracy z klientami, dokłada starań, aby złagodzić wpływ koronawirusa na bieżącą działalność operacyjną, jednocześnie dbając o zachowanie odpowiednich warunków pracy. Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników mają dla nas zawsze priorytetowe znaczenie. W krajach, gdzie pojawiły się przypadki zarażenia, monitorujemy komunikaty wydawane przez władze lokalne i służby sanitarne, dopasowujemy do nich nasze procedury. Międzynarodowa sieć Hillebrand, wraz z operatorami portowymi i naszymi partnerami, będzie też wspierać klientów w znalezieniu i zapewnieniu najlepszych możliwych rozwiązań – mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.