Komunikaty PR

Logistyka branży beverage w obliczu koronawirusa – komentarz Hillebrand

2020-03-02  |  15:00
Biuro prasowe

Zagrożenie koronawirusem (znanym jako Covid-19), które pojawiło się pod koniec stycznia w Wuhan w Chinach (prowincja Hubei), dotarło już do wielu krajów, w tym również do Włoch, kraju istotnego dla rynku beverage. Restrykcje i ograniczenia, które się z tym wiążą, odczuła branża logistyczna, jako jedna z pierwszych, i dostawcy globalnych łańcuchów dostaw. Czy koronawirus ma także wpływ na usługi transportowe dla branży alkoholi i beverage? Komentuje Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów.

Obecnie koronawirus w największym stopniu wpłynął na branżę transportową w Chinach. Działalność w różnych chińskich portach morskich została ograniczona i wciąż nie wiadomo, kiedy się unormuje.  Niektóre linie lotnicze czasowo odwołały swoje loty do/z Chin. W związku z wdrożeniem różnych środków i procedur bezpieczeństwa, firmy logistyczne musiały być przygotowane na opóźnienia w portach i operacjach celnych.  Linie lotnicze, które ograniczyły lub anulowały loty, dokonują przeglądu planów operacyjnych, co może przełożyć się na zmiany w rozkładach lotów i przepustowość. Natomiast epidemia koronawirusa w znaczący sposób nie dotknęła globalnego rynku alkoholi i beverage. Pojawiają się jednak pierwsze opinie ekspertów rynku, wskazujące na to, że wpływ koronawirusa może być odczuwalny w perspektywie długoterminowej, zwłaszcza przez producentów i dystrybutorów alkoholi, dla których Chiny są ważnym rynkiem zbytu. Na sytuację na tym rynku może także wpłynąć  pojawienie się koronawirusa we Włoszech, największym światowym producencie i eksporterze wina, choć trudno jest obecnie ocenić skalę.

Hillebrand od początku stara się monitorować sytuację na rynku logistyki beverage w związku z koronawirusem. Firma posiada oddziały w 90 krajach na świecie i współpracuje z największymi producentami i dystrybutorami. Dla Hillebrand zachowanie odpowiednich procedur bezpieczeństwa i ciągłości procesów operacyjnych ma kluczowe znacznie. Lokalne zespoły Hillebrand w Chinach, także w innych krajach, gdzie odnotowano przypadki zachorowań na koronowirusa, na bieżąco monitorują komunikaty wydawane przez lokalne władze i służby sanitarne. W zależności od wpływu na operacje i procesy transportowe, firma wdraża też odpowiednie procedury.

- Hillebrand, przy współpracy z klientami, dokłada starań, aby złagodzić wpływ koronawirusa na bieżącą działalność operacyjną, jednocześnie dbając o zachowanie odpowiednich warunków pracy. Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników mają dla nas zawsze priorytetowe znaczenie. W krajach, gdzie pojawiły się przypadki zarażenia, monitorujemy komunikaty wydawane przez władze lokalne i służby sanitarne, dopasowujemy do nich nasze procedury. Międzynarodowa sieć Hillebrand, wraz z operatorami portowymi i naszymi partnerami, będzie też wspierać klientów w znalezieniu i zapewnieniu najlepszych możliwych rozwiązań – mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Taksówki a Strefa Czystego transportu – komentarze Biuro prasowe
2024-08-13 | 01:00

Taksówki a Strefa Czystego transportu – komentarze

Zmiany, jakie przyniosła funkcjonująca od lipca br. pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu, przysparza problemów zarówno mieszkańcom Warszawy, jak i osobom
Transport BlaBlaCar: samochody elektryczne to nie jedyne rozwiązanie
2024-08-08 | 14:00

BlaBlaCar: samochody elektryczne to nie jedyne rozwiązanie

Średnie emisje z nowych samochodów osobowych w 2023 roku wynosiły 122,4 g/km, co oznacza minimalny spadek o 1,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Według Komisji Europejskiej to
Transport CEVA Logistics rozwija przewozy intermodalne na trasie Polska-Czechy-Francja
2024-08-08 | 09:00

CEVA Logistics rozwija przewozy intermodalne na trasie Polska-Czechy-Francja

CEVA Logistics, angażując się w działania na rzecz CSR, inwestuje w innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji efektywności operacyjnej i redukcji śladu węglowego. Jako część Grupy CMA

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.