Komunikaty PR

Logistyka kontraktowa w dobrym miejscu – DACHSER Polska w Gdańsku

2020-12-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Bardzo dobra kondycja portów bałtyckich napędza rozwój trójmiejskiego rynku logistycznego i magazynowego. Zajmuje on siódmą pozycję w Polsce i cały czas rośnie, a wraz z nim rozwija się usługa logistyki kontraktowej – jedna ze specjalności DACHSER Polska. Firma posiada swój magazyn w okolicach Gdańska, w bliskim sąsiedztwie autostrady A1, około 30 km. od portu i 20 minut drogi od międzynarodowego lotniska w stolicy regionu. Łączy usługi magazynowania z transportem drogowym, morskim i lotniczym, co w kombinacji z atrakcyjną lokalizacją stwarza doskonałą perspektywę eksportową dla klientów DACHSER.

Przeładunki portów trójmiejskich rosną z roku na rok, a Gdański po I półroczu br. awansował do pierwszej dwudziestki największych portów w Europie oraz utrzymał czwarte miejsce wśród portów bałtyckich. Napędza to rozwój i atrakcyjność rynku magazynowego i zwiększa zapotrzebowanie na logistykę kontraktową – jedną z gałęzi DACHSER Polska. Firma regularnie poszerza działalność, dysponując obecnie ponad 26 tys. m kw. powierzchni terminalowej i 29 tys. m kw. magazynów obsługujących logistykę kontraktową. Jeden z obiektów znajduje się 30 km od Portu Gdańskiego, oferując magazynowanie z szeregiem usług dodatkowych i niezbędne doświadczenie, które łączy z globalną siecią transportu.

Jednolite wysokie standardy

Logistyka kontraktowa w DACHSER to inteligentne i kompleksowe połączenie usług dla różnych jednostek biznesowych. Wydajne magazynowanie połączone jest z transportem drogowym – obsługiwanym przez DACHSER European Logistics – oraz morskim i powietrznym – DACHSER Air&Sea Logistics. Ponadto na logistykę kontraktową składa się indywidualne doradztwo oraz szereg usług dodatkowych dopasowanych do klienta, jak kompletacja, etykietowanie, wstępny montaż czy budowanie setów.

Kompleksowość oraz wcześniejsze poznanie działania klienta pozwalają na implementację rozwiązań dopasowanych do potrzeb dużych i średnich przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych, optymalizując ich bilans logistyczny. Ponadto firmy wybierając pełną ofertę logistyki kontraktowej, korzystają z systemów transportowych w pełni zsynchronizowanych z Mikado – unikalnym systemem zarządzania magazynem (WMS) DACHSER.

Dlaczego logistyka kontraktowa?

Firma DACHSER specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla firm eksportujących z takich sektorów i branż jak: przemysł, DIY, motoryzacja oraz magazynujących produkty o wysokiej wartości. Oferta przedsiębiorstwa to doskonałe rozwiązanie optymalizujące wiele procesów – w tym rekrutacji personelu, czy wynajęcia własnego magazynu – a także zmniejszające koszty. Jak mówi Andrzej Waszczuk, Manager Contract Logistics Poland w DACHSER: „Logistyka kontraktowa w DACHSER to postawienie na doświadczenie płynące z setek zleceń oraz sprawdzone systemy, które pozwalają śledzić przesyłki na każdym etapie. To także możliwość zaplanowania całego łańcucha dostaw z jedną firmą”.

Ponadto DACHSER stawia na elastyczność oferując klientom tylko niezbędną ilość miejsc paletowych, jaką potrzebują w danym momencie. To pozwala dużo lepiej zoptymalizować koszty klienta oraz wykorzystać przestrzeń obiektu. System ten umożliwia sprawną obsługę kilku partnerów w ramach jednego budynku.

Atrakcyjny partner dla eksportu

DACHSER w Gdańsku dzięki doskonałej lokalizacji jest atrakcyjnym partnerem dla eksporterów, szukających usług magazynowych w regionie trójmiasta. Magazyn firmy położony jest w sąsiedztwie autostrady A1 – leżącej w VI transeuropejskim korytarzu transportowym. To otwiera obiekt na sprawny transport drogowy w stronę południowej granicy i zapewnia połączenia z ważnymi ośrodkami centralnej i zachodniej Europy jak Berlin, Bruksela, Paryż. Ponadto bliskość międzynarodowego lotniska oraz portu w Gdańsku odkrywają potencjał nie tylko dla transportu europejskiego, ale również globalnego.

Logistyka kontraktowa DACHSER jest doceniana przez ekspertów logistyki. W 2020 roku w głosowaniu czytelników magazynu branżowego LOGISTIK HEUTE i członków niemieckiego stowarzyszenia logistycznego (BVL) DACHSER zajął drugie miejsce wśród marek logistycznych w Niemczech w kategorii „logistyka kontraktowa”. Z doświadczenia przedsiębiorstwa na największym rynku logistycznym w Europie korzysta DACHSER Polska, cały czas rozwijając i rozszerzając swoje usługi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA zwiększa widoczność przesyłek w łańcuchach dostaw Biuro prasowe
2021-06-23 | 13:00

CEVA zwiększa widoczność przesyłek w łańcuchach dostaw

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, integrując platformy logistyczne chce zapewnić klientom oraz przewoźnikom jeszcze lepszą widoczność przesyłek w łańcuchach dostaw w
Transport Hillebrand Poland - rekordowy wzrost przychodów i umocnienie pozycji lidera
2021-06-22 | 12:00

Hillebrand Poland - rekordowy wzrost przychodów i umocnienie pozycji lidera

Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zakończył pierwsze półrocze rekordowym wzrostem przychodów o ponad 80 proc. i zysku
Transport Rafał Wit tworzy nowe LSP
2021-06-22 | 11:10

Rafał Wit tworzy nowe LSP

Dziękując swoim współpracownikom za 2,5 roku znakomitej pracy, Rafał Wit poinformował, że postanowił podjąć kolejne wyzwanie rynkowe, tworząc nowe LSP. Firmę będzie dostawcą

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Ochrona środowiska

Realizacja unijnej strategii bioróżnorodności może uderzyć w polski przemysł drzewny. Zagrożonych może być tysiące miejsc pracy

W Polsce chronione obszary Natura 2000 zajmują ok. 20 proc. powierzchni kraju. Zgodnie z unijną Strategią Bioróżnorodności 2030 ochroną trzeba będzie objąć jeszcze ok. 3 mln ha – wynika z szacunków Lasów Państwowych. Opublikowane przez spółkę ekspertyzy pokazują, że realizacja unijnej strategii, która ma się przyczynić do odbudowy różnorodności biologicznej Europy, może się mocno odbić na polskim przemyśle drzewnym, skutkując m.in. ograniczeniem podaży surowca, wzrostem cen i osłabieniem kondycji przedsiębiorstw działających w branży drzewnej i papierniczej.

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Finanse

LED-y pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 80 proc. Dla samorządów mogłoby to oznaczać prawie 1,2 mld zł oszczędności

Przejście na oświetlenie LED w sektorze służby zdrowia, edukacji oraz w oświetleniu dróg i ulic może wygenerować oszczędności w zużyciu energii na poziomie nawet do 80 proc., a co za tym idzie w budżetach polskich samorządów. Analiza potencjału modernizacji oświetlenia przeprowadzona przez firmę Signify wskazuje, że mogą one sięgać 1,2 mld zł rocznie. Koszt takiej inwestycji w skali całego kraju to około 8–10 mld zł, ale w zależności od sektora może ona się zwrócić już po trzech latach. Dużą korzyścią wynikającą ze zmniejszenia zużycia energii elektrycznej będzie także ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Inwestycja w LED-y byłaby w skutkach dla środowiska równoważna z uniknięciem emisji, jakie rocznie wytwarza 770 tys. samochodów na polskich ulicach.