Międzynarodowa logistyka przesyłek w czasie epidemii koronawirusa
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Sieć GLS funkcjonuje sprawnie i stabilnie
- Sieć GLS nieprzerwanie funkcjonuje zarówno w Europie jak i w Ameryce Północnej
- Międzynarodowy transport liniowy nadal łączy Europę
- Wprowadzone zostały nowe procedury umożliwiające bezkontaktowe doręczenia paczek
Amsterdam, 20 kwietnia 2020. Dostawcy usług kurierskich mają do odegrania kluczową rolę podczas epidemii koronawirusa, zapewniając niezbędne usługi logistyczne umożliwiające przepływ towarów. GLS nieprzerwanie świadczy usługi transportu paczek we wszystkich krajach, w których działa Grupa, wspierając lokalne społeczności w całej Europie i Ameryce Północnej w tym krytycznym czasie.
“Jako dostawca usług kurierskich w dalszym ciągu dostarczamy towary pomiędzy społecznościami w Europie i Ameryce Północnej. Obecnie zamknięcia granic w Europie mają zastosowanie jedynie do przepływu osób w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii. Nie ma to wpływu na swobodny transport towarów w Europie, chociaż zwiększone kontrole na przejściach granicznych mogą powodować opóźnienia i dłuższy czas tranzytu ”, wyjaśnia Saadi Al-Soudani, Group International MD w GLS.
Wszystkie spółki GLS niezawodnie doręczają przesyłki – nawet w krajach poważnie dotkniętych pandemią. Niektóre regiony mogą być jednak objęte ograniczeniami wynikającymi z lokalnych rozporządzeń. Najnowsze aktualne informacje na ten temat można znaleźć na stronach internetowych GLS.
„Utworzyliśmy grupy zadaniowe na szczeblu krajowym i międzynarodowym. Grupa zajmująca się transportem międzynarodowym nieustannie dostosowuje trasy do najnowszych okoliczności na granicach i w poszczególnych krajach - mówi Al-Soudani. „Usługi transgraniczne są dostępne w całej europejskiej sieci, a nasze międzynarodowe połączenia dalekobieżne są stabilne”, dodaje.
W związku z tym, że wiele firm pozostaje obecnie zamkniętych, GLS prosi nadawców o weryfikowanie z wyprzedzeniem czy adres doręczenia ich paczki będzie dostępny. Jeśli dostawa nie będzie możliwa, GLS zwróci przesyłkę.
Bezpieczne doręczenia bezkontaktowe
Krajowe spółki GLS wdrożyły procedury mające na celu ochronę zdrowia swoich klientów, pracowników, partnerów i odbiorców. Obejmują one oferowanie odbiorcom opcji bezpiecznej dostawy we wszystkich krajach. Więcej informacji na temat opcji dostępnych w GLS Poland można znaleźć tutaj.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.