MPK w walce z pandemią. Darmowy transport na szczepienia

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
#WrocławSięSzczepi – Solidarnie przeciw COVID-19. MPK dowiezie do punktów szczepień osoby z niepełnosprawnościami w stopniu znacznym oraz seniorów mających problem w dotarciu tam we własnym zakresie. Usługa będzie bezpłatna.
Chciałbym i myślę, że wszyscy chcielibyśmy, by nasze życie wróciło wreszcie do normy. Byśmy mogli bezpiecznie pracować, odpoczywać, spotykać się. Dlatego proszę naszych seniorów, aby zaszczepili się, a do młodszych mieszkańców także ma prośbę: umożliwcie zaszczepienie się waszym rodzicom, dziadkom, bliskim. Ich zdrowie jest dla Was i dla nas najważniejsze. Pomóżcie w zapisaniu się do przychodni i w transporcie – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Szczepienia wrocławskich seniorów mają się rozpocząć 25 stycznia, a ich tempo będzie zależało od rządowych dostaw szczepionek. Sukces programu – a więc to, jak szybko zapewnimy bezpieczeństwo osobom szczególnie narażonym na ciężki przebieg choroby – zależy od liczby wyszczepionych osób. Dlatego wrocławski przewoźnik wspiera Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i włącza się w akcję, mającą na celu ułatwianie mieszkańcom z ograniczoną mobilnością w dotarciu do odpowiedniego punktu. Aby skorzystać z dojazdu trzeba, podczas rejestracji na szczepienie, zgłosić potrzebę skorzystania z transportu organizowanego przez Miasto.
– Z naszej pomocy w dowiezieniu do punktów szczepień mogą skorzystać zarówno osoby z niepełnosprawnościami w stopniu znacznym, jak i seniorzy od 70. roku życia, którzy nie są w stanie we własnym zakresie dotrzeć w te miejsca – wyjaśnia prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Pomoc seniorom i innym mieszkańcom z ograniczoną mobilnością to jedna z naszych najważniejszych misji podczas tej pandemii.
Miejski przewoźnik ma już doświadczenie w dowozie osób z ograniczoną mobilnością. Rok i dwa lata temu zapewnił on transport m.in. seniorom do punktów wyborczych podczas wyborów do Europarlamentu oraz wyborów prezydenckich.
Ponad milion złotych na walkę z Covid
Pomoc w dowozie do punktów szczepień to jedno z wielu działań, które wrocławski przewoźnik podejmuje w odpowiedzi na panującą pandemię. Gdy tylko koronawirus pojawił się w Polsce kontrolerzy MPK zostali pomagali w dostarczaniu paczek żywnościowych seniorom. Później spółka, w porozumieniu z Uniwersytetem Medycznym, uruchomiła regularny przewóz białego personelu pomiędzy kampusem uczelni a Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym przy ul. Borowskiej. Spółka wydłużyła też czas czyszczenia taboru, wprowadziła częstsze ozonowanie i dezynfekcję metodą elektrostatyczną swoich pojazdów. Na trasach pojawiły się też dodatkowe pojazdy (tzw. bisy), których zadaniem jest zmniejszenie zapełnienia na najbardziej uczęszczanych liniach. Na wszystkie działania związane z przeciwdziałaniem rozwojowi epidemii przewoźnik wydał do końca listopada 2020 roku ponad milion złotych.
Do przejazdów organizowanych przez Miasto uprawnione są osoby spełniające następujące kryteria:
• osoby niepełnosprawne, posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym, o kodzie 05-R lub 10-N, albo odpowiednio I grupę w związku z w/w schorzeniami,
• osoby w wieku 70 lat i więcej (70+), mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień najbliższego miejscu zamieszkania - nie mające możliwości dotarcia do punktu szczepień bez udziału transportu gminnego, a posiadające możliwość samodzielnego poruszania się po powierzchniach płaskich oraz wchodzenia i schodzenia po schodach, którym rodzina lub bliscy z przyczyn losowych nie mogą zapewnić pomocy w dotarciu do punktu szczepień.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.