Komunikaty PR

Na ile ważny jest klient? Customer experience w centrum uwagi Nagel Polska

2022-10-05  |  09:00
Biuro prasowe

Obsługa klienta to obecnie jeden z najistotniejszych obszarów działalności firm. Branża logistyczna nie jest tu wyjątkiem. Żaden produkt, nawet najlepszy i najbardziej potrzebny, nie zadowoli klientów, jeśli firma nie dba o kontakt ze swoimi kontrahentami. Światowy trend dobrze wyczuła Nagel Polska. Firma inwestuje w sprawne działanie customer service: od szkoleń wewnętrznych dla pracowników, przez konsekwentne budowanie zaufania w relacji klient – firma, aż po przemyślane badania satysfakcji klientów i wdrażanie nowych rozwiązań.

 

Klientocentryzm naprawdę działa

Już w 2019 roku w jednym z najważniejszych raportów w świecie biznesu Salesforce: State of Service wyraźnie rysował się  globalny trend: obsługa klienta to obszar, w który należy inwestować. Rok później Bill Patterson z Salesforce potwierdził: „W oparciu o nasze wcześniejsze badania wiedzieliśmy, że firmy nie postrzegają już działań w obrębie customer service jako cost center [miejsce powstawania kosztów], ale jako strategiczne aktywa, które zwiększają przychody i utrzymanie w miarę wzrostu oczekiwań klientów”. Dla 88% klientów doświadczenie, które zapewnia firma, jej środowisko obsługi, jest równie ważne, jak oferowane produkty lub usługi – wynika z tegorocznego raportu Salesforce: State of the Connected Customer, na potrzeby którego przebadano 13 tys. klientów indywidualnych i niemal 4 tys. biznesowych z całego świata. Znaczenie poziomu obsługi klienta osiągnęło rekordowy poziom.
Troska o jak najlepsze doświadczenia klienta w kontakcie z firmą – na różnych etapach kupna – stała się priorytetem nowoczesnych przedsiębiorstw. Warto więc satysfakcję klientów śledzić i mierzyć. Wyniki zawsze dostarczają wniosków niezbędnych dla usprawnienia działalności wielu obszarów.

 

Nagel Polska weszła w buty klienta

Kontakt z klientem powinien przede wszystkim opierać się na zaufaniu. A to zdobywa się ciężko. Żadna akcja promocyjna nie zastąpi pracy nad solidną relacją. Jak ją tworzyć?

Firma Nagel Polska wyznaczyła kilka kroków: szkolenie pracowników z zakresu obsługi klienta (już na etapie onboardingu), stworzenie mapy podróży klienta, badanie satysfakcji klienta z usług oraz wdrażanie nowych standardów obsługi.

Krokiem, który pozwala zrozumieć potrzeby, a tym samym zaprojektować najlepsze dla nich rozwiązanie, jest „mapa podróży klienta”. – To narzędzie wywodzące się z koncepcji dotyczącej projektowania doświadczeń użytkownika (User Experience). Ma na celu zbadanie, co czuje klient na każdym etapie współpracy z naszą firmą. Wprowadziliśmy je w 2019 r. i korzystamy do dziś. Ma to być projekt długofalowy, który pozwala na bieżąco dopracowywać naszą strategię działania – komentuje Anna Pakuła-Duka, Manager Działu Obsługi Klienta Nagel Polska. To właśnie ta mapa była dla firmy Nagel punktem wyjściowym do stworzenia formularza dla badania satysfakcji klienta.

Wyniki badania traktujemy jako drogowskaz, a nie metę – to motywacja do dalszego rozwoju obszarów, z których klienci byli zadowoleni oraz wartościowa informacja, co należy jeszcze poprawić – zwraca uwagę Karolina Sekuła, Head of Business Service Nagel Polska.

 

Jak przebiegało badanie?

Nagel Polska postawił na indywidualne wywiady z klientami i formularz stworzony na podstawie mapowania klienta. Całkowicie zrezygnowano z anonimowych ankiet. – Wybrani pracownicy firmy uczestniczyli w naszych szkoleniach i webinarach. Edukowali się na temat customer experience, na temat tego, jak dobrze słuchać i rozumieć głos klienta. Wszystko po to, aby profesjonalnie przeprowadzić badania – mówi Tomasz Kras, CEO ProOptima. Do badań wytypowano 81 klientów (pracowników operacyjnych, korzystających z usług Nagel Polska), a cały proces trwał ponad 2 miesiące.

Zebrano kluczowe informacje na temat interakcji z firmą w różnych punktach styku. Przez punkty styku rozumiemy m.in. rozmowy telefoniczne, kontakt zdalny (strony www, chaty, maile), spotkania bezpośrednie z pracownikami firmy, ale też otrzymywanie faktur, czy dostęp do potwierdzonych dokumentów po realizacji usługi – komentuje Kras.

 

Co jest najważniejsze dla klienta w logistyce?

Badania prowadzone przez Nagel Polska pokazują, że usługodawca godny polecenia musi być: elastyczny, dostępny, profesjonalny, aktywny i mieć partnerskie podejście w relacji z klientem. Bez względu na dział, liczą się komunikatywność i czas reakcji na wiadomości otrzymane drogą mailową i telefoniczną. Klienci zawsze cenią gotowość firmy do szukania indywidualnych rozwiązań.

W przypadku branży logistycznej, klienci zwracają szczególną uwagę na kontakt z kierowcami. Tutaj liczą się: wysoka kultura osobista, chęć pomocy, ale też stosowanie się kierowców do przepisów obowiązujących w magazynie (np. noszenie butów ochronnych, kamizelek).

Nagel Polska wypadł w badaniach bardzo dobrze. – 95,2% naszych klientów jest skłonnych polecić skorzystanie z naszych usług swoim znajomym lub parterom biznesowym, a nieco ponad 87% jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych ze współpracy z naszym zespołem. Nie spoczywamy jednak na laurach – podsumowuje Anna Pakuła-Duka.

 

Osobisty kontakt przede wszystkim  

Pracownicy Nagel Polska lubią mówić o sobie, że są długodystansowcami. Przekłada się to nie tylko na niską rotację w firmie, ale też na sposób budowania relacji z klientami. Nagel stawia na wieloletnie relacje, których stara się nie ograniczać do rozmów o realizowanych usługach. – Przed pandemią, co najmniej raz w roku, organizowaliśmy event dla ok. 80 klientów. Była to dla nas świetna okazja, aby bliżej się poznać. Myślę, że nasza prokliencka filozofia zaważyła na wynikach ostatnich badań – ankietowani zwrócili uwagę na poczucie bezpieczeństwa w kontakcie z naszym zespołem – mówi Karolina Sekuła.

Nagel dąży oczywiście do automatyzacji procesów, ale tylko tych back office’owych. Nie chcą zastąpić kontaktu z klientem sztuczną inteligencją. – Nowoczesne technologie mają poprawić jakość i szybkość przesyłania danych, ale nie mogą oddalić nas od klienta – zwraca uwagę Anna Pakuła-Duka.

 

To dopiero początek

Pozytywne wyniki badania customer experience były w przypadku Nagel Polska efektem zintegrowanych działań (szkolenia, mapowanie ścieżki klienta) oraz przyjętego wiele lat temu stylu pracy z usługobiorcą. Kolejnym krokiem jest wdrożenie nowych rozwiązań. Nagel chce bowiem utrzymać wypracowaną pozycję usługodawcy, eksperta i konsultanta, któremu można zaufać.

Badanie satysfakcji klienta to doskonały test dla wszystkich firm logistycznych. Realizacja usług w tym segmencie oznacza miliony interakcji firmy z klientem. Odczucia klienta nabierają więc szczególnego znaczenia. – Świadome firmy inwestują w sprawne działanie customer service. To właśnie lepsze doświadczenia przekładają się na lojalność wobec marki. A ta jest niezwykle cenna w naszych czasach – podsumowuje Kras.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.