Komunikaty PR

Nagel-Group z nowymi liniami weekendowymi

2020-11-16  |  16:20
Biuro prasowe

Niemcy, Czechy, Słowacja – klienci z tych krajów mogą liczyć na dostarczanie transportu drobnicowego przez Nagel-Group już w poniedziałek. To z kolei sprawia, że świeży towar dotrze do klientów końcowych jeszcze szybciej niż dotychczas.

 

Wspomniane wyżej kraje od lat należą do kluczowych rynków dla przedsiębiorstw wysyłających produkty spożywcze z Polski. Nawet w trudnym okresie pierwszego półrocza 2020 r., kiedy wiele firm zostało dotkniętych ograniczeniami w funkcjonowaniu, polski eksport produktów rolno-spożywczych pozostał w dobrej kondycji i urósł o 7 proc., osiągając wartość 16,4 mld zł. Niezmiennie wśród krajów, do których polskie firmy najchętniej eksportują, są Niemcy, a we wspomnianym okresie zanotowano wzrost o 11 proc. eksportu do tego kraju. Firmy znajdujące się w łańcuchu dostaw, by wykorzystać pozytywny trend, starają się wykazać jeszcze większą elastycznością, nawet w tak wymagającym obszarze, jak transport drobnicowy.

 

Transport drobnicowy a deficyt czasu

Transport drobnicowy, czyli wysyłka towarów różnych klientów (często nawet kilkunastu, spośród których mogą oni wysyłać nawet zaledwie kilka palet) to wyzwanie wymagające bardzo dobrej organizacji i synchronizacji w czasie. Dlatego też wiele firm jest w stanie zagwarantować dotarcie towaru odbieranego od polskich dostawców w piątek do centrów logistycznych partnerów z krajów ościennych (Niemcy, Czechy, Słowacja) najwcześniej na wtorek, co nie jest korzystne dla świeżości produktów.

- Dotychczas nasz serwis zakładał wyjazd samochodów do magazynów centralnych klientów z wymienionych krajów w każdy dzień roboczy, co jest w branży raczej standardem. To z kolei oznaczało, że transporty trafiające do oddziału w piątek, były ładowane w poniedziałek i tego dnia wyjeżdżały w trasę. Tym samym do centrów logistycznych naszych klientów docierały najwcześniej we wtorek, a zatem odbiorcy mieli mniej czasu, niż mogliby na dystrybucję do mniejszych punktów, a zatem towar później trafiał do klienta końcowego – mówi Joanna Potocka, Dyrektor ds. Spedycji Międzynarodowej w Nagel Polska.

 

Skrócić transit time

Dlatego też zapadła decyzja o uruchomieniu nowej linii weekendowej w systemie drobnicowym dla Niemiec, Czech i Słowacji, które stanowią istotną część działalności Nagel-Group.

- To niesamowicie istotna zmiana. Jej założeniem było skrócenie tzw. transit time’u w przypadku tych linii z 48 do 24 godzin. Pod względem terminu realizacji naszą usługę weekendową można wręcz porównać do usług kurierskich. Obecnie przeładunek następuje w weekend, co pozwala sprawniej ruszyć w trasę i dowieźć towar na poniedziałek. To duża innowacyjność, ale jednocześnie odpowiedź na coraz częstsze zapytania klientów. Cieszymy się, że możemy skuteczniej pomóc klientom w realizacji ich planów – dodaje Joanna Potocka.

Odbiorcy w wymienionych krajach produkty ultra-świeże, jak mięso stanowiące większość wysyłanego towaru, otrzymają już w poniedziałek, co nie tylko pozwoli szybciej dostarczyć produkt do klienta finalnego, lecz także ograniczyć ewentualne straty.

Niemcy, Czechy i Słowacja dołączają tym samym m. in. do Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch czy Beneluksu, dla których Nagel-Group już prowadzi linie weekendowe w systemie drobnicowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.