Komunikaty PR

Nawet co druga szczepionka na świecie marnuje się

2021-04-14  |  11:30
Biuro prasowe

W ubiegłym roku wartość światowej sprzedaży w przemyśle farmaceutycznym przekroczyła bilion dolarów [1]. Do końca przyszłego roku wydatki na produkty medyczne na świecie wzrosną aż o 30 proc., jak wynika z danych DHL Express [2]. Złe warunki przechowywania i logistyki to najczęstsze powody psucia się wyrobów medycznych. Branża medyczna potrzebuje wsparcia w szybkim, bezpiecznym i terminowym dostarczeniu przesyłek na całym świecie.

 

– Międzynarodowa logistyka próbek do badań laboratoryjnych, testów, materiałów genetycznych, produktów farmaceutycznych czy weterynaryjnych z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W pierwszej połowie 2020 roku światowy import i eksport produktów tego typu wzrósł aż o 16 proc., osiągając wartość 1,14 bln USD [3]. Na tę sytuację ma wpływ między innymi pandemia koronawirusa czy wzrost liczby schorzeń przewlekłych [4]. To pokazuje, że szpitale, dystrybutorzy, producenci medyczni czy laboratoria, potrzebują szybkiego i bezpiecznego transportu specjalistycznych produktów – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu DHL Express Polska, firmy świadczącej usługi międzynarodowych przesyłek ekspresowych drogą lotniczą.

 

Bezpieczny transport w kontrolowanej temperaturze

Międzynarodowy transport w branży medycznej wymaga zastosowania specjalistycznych rozwiązań. Właściwe zabezpieczenia, restrykcje na granicach, bezwzględna konieczność dostosowania się do lokalnych przepisów prawnych, krótki termin ważności produktów oraz reżim temperaturowy – to tylko niektóre aspekty wpływające na specyfikę przewozu przesyłek w tym sektorze.

Warto wspomnieć, że co druga szczepionka na świecie marnuje się z powodu przechowywania w niewłaściwych warunkach. Najczęściej ma to związek z nieodpowiednią temperaturą w czasie transportu lub przerwaną logistyką warunków chłodniczych [5], dlatego jest to jedno z największych wyzwań w logistyce.

– Przewóz produktów medycznych drogą lotniczą bywa dużym wyzwaniem. Rozpiętość temperatur przechowywania wynosi od 25°C aż do -80°C. Wielokrotnie w takich sytuacjach wykorzystujemy m.in. suchy lód, aby zapewnić bezpieczeństwo przewożonemu produktowi. Dodatkowo możemy go non stop monitorować dzięki inteligentnym opakowaniom wyposażonym w czujniki współpracujące z technologią NFC (komunikacja bliskiego zasięgu). Zastosowanie najnowszych rozwiązań cyfrowych pozwala na sprawdzanie stanu przesyłki oraz prowadzenie specjalistycznej dokumentacji. Dzięki temu transport spełnia wszelkie wymogi regulacyjne i tym samym jest bezpieczny – wyjaśnia Edwin Osiecki z DHL Express Polska.

 

Szybkość i gwarancja terminowej dostawy

Dobra Praktyka Dystrybucji, sprecyzowana m.in. w rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia, zakłada, że sam transport wyrobów medycznych nie jest wystarczający, aby po dotarciu na miejsce docelowe zostały one dopuszczone do dystrybucji i dalszego obrotu. Wcześniej muszą uzyskać dodatkową autoryzację. Wymogi udzielenia takiego pozwolenia są ściśle określone. Przykładowo, produkty przez cały czas trwania transportu powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach, nie mogą wchodzić w interakcję z innymi substancjami i muszą dotrzeć pod właściwy adres w konkretnym, uprzednio ustalonym terminie. Jeśli którykolwiek z tych warunków zostanie naruszony, istnieje ryzyko, że produkt nie będzie dopuszczony do dalszego obrotu.

Szybkość i gwarancja dostawy na czas, w tym również w weekendy to także istotny element w międzynarodowym transporcie produktów dla branży medycznej. Podczas procesu logistycznego, takie produkty zawsze mają najwyższy priorytet. W samolotach są umieszczane jako ostatnie i w pierwszej kolejności są wypakowywane, a ich odprawa celna rozpoczyna się już w trakcie lotu – zanim przesyłka przekroczy granicę kraju docelowego – opowiada Edwin Osiecki.

Mimo potrzeby sprostania specyficznym wyzwaniom związanym z międzynarodową logistyką w branży medycznej, stawka jest tego warta – chodzi przecież o poprawę zdrowia i jakości życia ludzi.

 


[1] Dane DHL Express

[2] Dane DHL Express

[3] Światowa Organizacja Handlu, WTO updates report on trade in medical goods in the context of COVID-19, 2021

[4] Deloitte, Wpływ koronawirusa na medycynę nie skończy się wraz z pandemią, 2021

[5] Światowa Organizacja Zdrowia, Monitoring vaccine wastage at country level: guidelines for programme managers

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.