Komunikaty PR

Nowoczesny magazyn w Tarnowie Podgórnym oraz kompleksowa obsługa łańcucha dostaw

2023-10-19  |  12:30
Biuro prasowe

Nasz kraj jest atrakcyjnym rynkiem dla firm z Niemiec, Francji czy Beneluksu, z kolei polskie przedsiębiorstwa odgrywają coraz większą rolę we wspominanym regionie. Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny wspiera w tych działaniach swoich klientów, oferując m.in. kompleksowe usługi magazynowe w nowoczesnym oddziale w Tarnowie Podgórnym, transport międzynarodowy, dystrybucję krajową czy usługi celne.

Najważniejszym partner handlowym naszego kraju są Niemcy. Zarówno w polskim imporcie, jak i eksporcie udział zachodniego sąsiada przekracza 20%. Duże znaczenie mają także Francja, Wielka Brytania, Belgia czy Holandia. Położenie geograficzne, infrastruktura, zaplecze naukowo-akademickie czy wsparcie nowoczesnych usług dla biznesu sprawiają, że zachodnie firmy lokują swoje centra logistyczne w Poznaniu, a region jest naturalnym hubem pomiędzy Polską a krajami Europy Zachodniej.

– W Poznaniu jesteśmy już obecni ponad 20 lat (najpierw w samej stolicy Wielkopolski, a teraz w położonym nieopodal Tarnowie Podgórnym) i cały czas dostrzegamy rosnące znaczenie regionu jako hubu logistycznego zarówno dla firm z Zachodu oferujących produkty na polskim rynku, a także dalej do krajów CEE czy Ukrainy, jaki i dla naszych przedsiębiorców, rozwijających swój biznes w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii czy krajach Beneluksu – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig SUUS Logistics. – Co wpływa na atrakcyjność Poznania? Odpowiednia infrastruktura drogowa – miasto leży na przecięciu dwóch transeuropejskich korytarzy transportowych sieci TEN-T: Morze Północne-Bałtyk oraz Bałtyk-Adriatyk, rozwinięta infrastruktura intermodalna, która zyskuje na znaczeniu, ponieważ nasi klienci z przyczyn środowiskowych coraz częściej stawiają na transport intermodalny, a także zaplecze naukowo-badawcze i dostęp do wykwalifikowanej kadry – dodaje.

Z poznańskiego oddziału firma oferuje stałe połączenie w drobnicowym transporcie drogowym do Niemiec (gdzie transit time wynosi 24 godziny), Francji, Belgii czy Holandii (w tym przypadku czas przewozu to 1-2 dni), a także transport całopojazdowy czy sieć dystrybucji krajowej, gdzie towar na terenie Polski dostarczany jest w 24 godziny. Z kolei, z terminali intermodalnych zlokalizowanych w regionie Poznania (w Gądkach, Swarzędzu oraz Poznań Franowo) SUUS organizuje stałe połączenia m.in. do Wielkiej Brytanii, Niemiec czy krajów Beneluksu, a także odwozy kontenerowe do portów w Europie Zachodniej oraz w Polsce.

W łańcuchu dostaw zarządzanym dla klientów z Zachodu dużą rolę odgrywa oddział w Tarnowie Podgórnym. Obiekt o powierzchni operacyjnej ponad 40 tys. mkw. łączy funkcję magazynu logistycznego (ponad 32 tys. mkw.) oraz nowoczesnego terminala przeładunkowego (ponad 8 tys. mkw.). Nowy magazyn to także ponad 77 tys. miejsc paletowych, składowanie regałowe i blokowe, a także rozbudowana instalacja tryskaczowa na regałach, pozwalająca na wertykalne przechowywanie towarów ADR (towarów niebezpiecznych). Jest to także jeden z nielicznych magazynów w Wielkopolsce spełniających wymogi Inspekcji Sanitarnej pod kątem kontroli celnej towarów (TRACES-NT).

W oddziale SUUS świadczy również szereg usług dodanych (takich jak kompletacja zamówień, banderolowanie czy tworzenie zestawów produktowych), obsługę celną – która ma duże znaczenie dla klientów o zasięgu globalnym – czy usługę VMI (Vendor Managed Inventory), zapewniającą firmom produkcyjnym efektywne zarządzanie zapasami komponentów.

Nasz oddział to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi logistyczne w regionie. Połączenie magazynu wysokiego składowania typu multi customer oraz terminala przeładunkowego znacznie przyspiesza procesy logistycznie. Każdego dnia w naszym oddziale obsługujemy 20-25 linii drobnicowych w transporcie międzynarodowym i ok. 100 w dystrybucji krajowej – mówi Justyna Stróżyk, dyrektorka oddziału Poznań w Rohlig SUUS Logistics. Nowoczesny, wielofunkcyjny magazyn wpisuję się także w strategię rozwoju firmy w obszarze dostaw paletowych na tzw. ostatniej mili. Polski operator w styczniu tego roku dokonał akwizycji spółki EXPERT specjalizującej się w tego typu serwisie, a także zapewniającej usługi dodatkowe, takie jak wniesienie i montaż mebli czy sprzętu RTV i AGD. Zakupiona firma posiada także oddział w Poznaniu.

Nowy oddział SUUSa to również wiele rozwiązań ekologicznych. Obiekt jest w trakcie certyfikacji BREEAM Excellent, świadczącej o tym, że projekt powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a budynek jest przyjazny dla pracowników i środowiska naturalnego. Szeroko rozbudowana sieć świetlików dachowych sprawia, że w ciągu dnia nie ma potrzeby korzystania z sztucznego światła.
W obiekcie znajduje się również m.in. instalacja fotowoltaiczna, strefy ładowania elektrycznych samochodów osobowych oraz oświetlenie LED z inteligentnym systemem sterowania (DALI). Nowoczesne biuro w stylu Office of the future zapewnia komfort w wykonywaniu codziennych obowiązków pracownikom, a strefa odpoczynku dla kierowców możliwość odprężania kluczowym partnerom biznesowym SUUSa. Strefa jest czynna całą dobę przez siedem dni w tygodniu. Znajdują się w niej m.in. kuchnia czy prysznice.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.