Komunikaty PR

Nowoczesny spedytor. Jakie narzędzia powinien znać?

2020-11-27  |  10:11
Biuro prasowe

 

Tak jak w każdej dziedzinie życia, coraz ważniejszą rolę odgrywa cyfryzacja, sprzyjająca usprawnianiu nawet najbardziej złożonych procesów opartych na przetwarzaniu danych. Spedytorzy to już nie pośrednicy i „opiekuni” klientów, ale sprawni project managerowie, poruszający się w cyfrowym środowisku i mający pełną kontrolę nad całym procesem transportu.

Planery ładunku

Jednym z coraz popularniejszych narzędzi są planery ładunków. To narzędzia, które pozwalają sporządzić wizualizację wykorzystania przestrzeni ładunkowej i zapisanie jej w formie dokumentu, który można przesłać do klienta lub kierowcy. Wykorzystanie do maksimum dostępnego miejsca na ładunek pozwala na zwiększenie wydajności zaplanowanych przejazdów, a co za tym idzie, pozwala na zapobieganie tzw. pustych przebiegów, które sprawiają, że proces transportu, nadzorowany przez spedytora traci na rentowności.

Giełdy transportowe

Do niedawna giełdy transportowe stanowiły o sile digitalizacji w sektorze TSL. Giełdy, czyli platformy informacyjne, służące do kojarzenia przewoźników ze spedytorami i spedytorów z klientami, pozwalające na pozyskiwanie zleceń na doładunki w trakcie pokonywania trasy.  - Giełdy transportowe pozwalają na realizację transakcji przez internet, co niweluje konieczność całej zbędnej „papierologii”, która zwłaszcza przy przewozach międzynarodowych mocno się piętrzy – mówi Katarzyna Syta, Prezes Zarządu KAES Logistics. Transakcje z użyciem giełd transportowych są dziś bezpieczne, bo skupiają dziesiątki tysięcy zweryfikowanych użytkowników, a same platformy były i pozostają świetnym miejscem do nawiązywania nowych kontaktów, a co za tym idzie – pozyskiwania nowych partnerów biznesowych i poszerzania ich katalogu. Dziś giełdy transportowe nadal cieszą się ogromną popularnością, ale zamiast jedynym narzędziem pracy są często… jednym z wielu.

Zarządzanie flotą i kontakt z kierowcą

Tak jak do niedawna pracę spedytora często utożsamiano z dziesiątkami – albo i setkami – maili przypadającymi na jedno zlecenie i nieustającymi rozmowami telefonicznymi to z klientem, to z przewoźnikiem, to z samym kierowcą, tak dziś technologia sprawia, że wszystko zmierza w kierunku ograniczenia często zbędnych rozmów i wiadomości wysyłanych pocztą elektroniczną. - Ułatwiają to coraz inteligentniejsze systemy monitoringu – na przykład GPS, który pozwala analizować styl prowadzenia kierowcy, wpływ jazdy na zużycie paliwa, sprawdzać, czy kierowca nie dokonuje gwałtownych i ryzykownych ruchów… I wreszcie – skontaktować się z nim w czasie rzeczywistym. To ważne również dla samego kierowcy, by mógł w każdej chwili skontaktować się ze spedytorem, który „opiekuje się” transportem – podkreśla Katarzyna Syta z KAES Logistics.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2024-04-19 | 13:30

DSV – Global Transport and Logistics i Tchibo Polska kontynuują współpracę

Tchibo Polska i DSV – Global Transport and Logistics podjęły decyzję o kontynuacji współpracy. Firmy porozumiały się w zakresie przedłużenia realizacji wspólnych działań w zakresie logistyki o kolejne lata. Ponad
Transport Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów
2024-04-19 | 13:15

Gruba Logistics: Lider w Zrównoważonym Transporcie Odpadów

Gruba Logistics, ceniona firma logistyczna z siedzibą w Gdyni, nie tylko spełnia najwyższe standardy jakościowe w branży transportowej, ale również odgrywa istotną rolę w
Transport Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy
2024-04-18 | 15:00

Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy

Dążenie do dekarbonizacji stawia dziś branżę logistyczną przed nowymi wyzwaniami. Brak infrastruktury, ograniczona przepustowości sieci i zasięg samochodów z napędem elektrycznym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.