Komunikaty PR

Nowy wymiar współdzielonych przejazdów

2021-10-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

BlaBlaCar, największa światowa platforma współdzielonych przejazdów, licząca już 100 mln użytkowników, poszerzyła ofertę o przejazdy autokarowe. Mieszkańcy Krakowa i Małopolski mogą teraz skorzystać z oferty ponad 130 lokalnych i ogólnopolskich przewoźników. W dobie konieczności ograniczenia emisji CO2, idea zrównoważonego transportu i współdzielenia przejazdów zyskuje coraz większą popularność i nowe możliwości.

Małopolska może pochwalić się jedną z największych w Polsce sieci połączeń autobusowych. W ten sposób krakowianie najchętniej podróżują do Zakopanego i Warszawy. Dużą popularnością cieszą się również połączenia do Lwowa, Wrocławia i Rzeszowa. Nieprzypadkowo Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, gdzie na szerszą skalę informujemy o możliwości zakupu biletów autobusowych przez naszą platformę – mówi Olgierd Szyłejko, country manager w BlablaCar. Po pierwsze, ten sposób podróżowania jest tutaj bardzo popularny, po drugie – w dobie walki ze smogiem, zwłaszcza w Małopolsce, zrównoważony transport jest bardzo ważny w kontekście dbania o środowisko naturalne. Dlatego nasza platforma oferuje nie tylko współdzielenie samochodów osobowych, ale również łatwy zakup biletów autobusowych ponad 130 przewoźników.

Kraków jest jednym z największych w Polsce węzłów komunikacyjnych. Z dalekobieżnego transportu zbiorowego oraz współdzielonych przejazdów chętnie korzystają mieszkańcy Małopolski, studenci, turyści oraz coraz częściej osoby przyjeżdzające lub podróżujące w celach biznesowych. W Krakowie sprzedajemy dwa razy więcej biletów autobusowych niż np. w Katowicach – tłumaczy Olgierd Szyłejko. Obok Warszawy, Kraków jest miastem z największą ich sprzedażą w Polsce – podkreśla. Do końca listopada na krakowian, którzy zamówią bilety w naszej aplikacji czekają specjalne rabaty – dodaje Szyłejko.

Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie transportu zbiorowego oraz tzw. współdzielenia auta. Nasz platforma pozwala wypełnić puste miejsca w przejazdach, zarówno w samochodach osobowych, jak i transportem zbiorowym, co realnie przekłada się na korzyści środowiskowe. Przeciętny autokar ma 49 miejsc i emituje o 13 razy mniej CO2 w  przeliczeniu na osobę niż samochód osobowy - tłumaczy Olgierd Szyłejko z BlablaCar.

Na całym świecie już 100 milionów osób korzysta z możliwości współdzielenia przejazdów przez BlablaCar, co pozwala rocznie zaoszczędzić 1,6 mln ton CO2 – to tyle samo, co przez rok emituje cały transport drogowy w Paryżu. W Polsce ponad 5 milionów korzysta z tej możliwości, co daje nam czołową pozycję w krajach Europy Środkowej.

Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym. Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na intersujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe. Wg wspomnianego badania szansa, że podczas jazdy porozmawiamy o sytuacji, o której nikomu nie wspominaliśmy jest 5 razy większa niż zazwyczaj. Przejazdy takie pozwalają również zawiązać nowe i trwałe znajomości. Ponad 37% użytkowników korzysta ponownie z tych samych wspólnych przejazdów ponad 5 razy w roku. Jak widać korzyści ze współdzielonych przejazdów są wielowymiarowe – nie tylko w wymiarze ekologicznym, ale również społecznym.

 

O firmie

BlaBlaCar to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

 

Więcej informacji udziela:

Olgierd Szyłejko
Country Manager - Poland @BlaBlaCar
Kom: +48 728 491 616
olgierd.szylejko@blablacar.com

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.