ONZ dostarczy pomoc w Ukrainie dzięki platformie Uber
Inżynierowie na co dzień udoskonalający rozwiązania Uber, stworzyli i udostępnili specjalną wersję platformy, która posłuży do dostarczania pomocy humanitarnej w Ukrainie. Technologia jest obecnie wdrażana w Dnieprze, z planami rozszerzenia na Lwów, Winnicę, Kijów i Czerniowce.
Światowy Program Żywnościowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (WFP) rozpoczął współpracę z Uberem w celu koordynacji transportów humanitarnych do najbardziej dotkniętych wojną obszarów w Ukrainie. Służyć do tego ma specjalnie przygotowana wersja platformy, bazująca na rozwiązaniu Uber Direct.
Ponieważ duże samochody ciężarowe mają problemy z dotarciem do osób potrzebujących na terenach gęsto zabudowanych, współpraca z Uber pozwala WFP lepiej koordynować, wysyłać i śledzić flotę mniejszych pojazdów dostarczających artykuły pomocowe z magazynów do osób potrzebujących.
Dzięki temu WFP może w czasie rzeczywistym monitorować postęp wysyłki do miejsca docelowego i potwierdzić, że dostawa została bezpiecznie wykonana.
Pierwsze dostawy zostały już wykonane w Dnieprze, a kolejne realizowane są również w innych częściach Ukrainy, m.in. we Lwowie, Winnicy, Kijowie i Czerniowcach.
"WFP odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu żywności i pomocy materialnej osobom najbardziej dotkniętym wojną w Ukrainie. Technologia Uber pomaga WFP reagować na bieżąco i służyć społecznościom w Ukrainie, które na nas polegają"- mówi Matthew Hollingworth, koordynator ds. Sytuacji nadzwyczajnych WFP w Ukrainie. "Jednocześnie wspiera to naszą współpracę z ukraińskimi firmami dostępnymi na platformie Uber, dzięki czemu nasze operacje są bardziej wydajne, wykorzystując lokalne zasoby".
„Cieszymy się, że możemy wesprzeć WFP w dostarczaniu pomocy humanitarnej na terytorium całej Ukrainy, poprzez zapewnienie bezpłatnego dostępu do spersonalizowanej wersji platformy Uber"- powiedział Dara Khosrowshahi, dyrektor generalny Uber. "Korzystając z naszej technologii, WFP może teraz planować, wysyłać, śledzić i zarządzać dostawami przez sieć samochodów osobowych i małych samochodów dostawczych, do końcowych punktów dystrybucji, w promieniu 100 km od magazynów WFP w całym kraju."
Oprócz udostępnienia technologii, Uber przekazał darowiznę w wysokości 250 000 USD na rzecz Światowego Programu Żywnościowego USA w ramach wsparcia dla Ukrainy.
"Dziękujemy firmie Uber za pomoc w dostarczeniu niezbędnej pomocy humanitarnej w Ukrainie. Taka współpraca z sektorem prywatnym ma kluczowe znaczenie dla wdrażania innowacyjnych, niestandardowych rozwiązań w celu sprostania złożonym wyzwaniom"- powiedział Barron Segar, prezes i dyrektor generalny World Food Program USA.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy WFP dynamicznie zwiększył skalę swojej działalności w Ukrainie i przylegających regionach. Do końca czerwca WFP będzie dostarczać żywność i wsparcie finansowe ponad 3 milionom ludzi miesięcznie w kraju.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.