Komunikaty PR

Ożywienie w eksporcie wina z RPA – Hillebrand Gori o sytuacji w branży

2022-10-26  |  16:00
Biuro prasowe

Wina południowoafrykańskie to jedne z najbardziej znanych win na świecie, cieszące się dużą popularnością także w Polsce. Jednakże w ciągu ostatnich kilku lat winiarze z RPA musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, co przełożyło się na produkcję i eksport. Jak kształtuje się obecnie sytuacja na południowoafrykańskim rynku wina - przedstawia Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, który regularnie organizuje dostawy morskie wina na wszystkich rynkach świata, także do Polski.

Mimo trudności widać poprawę

Według Międzynarodowej Organizacji Winorośli i Wina (OIV) w 2021 r. powierzchnia południowoafrykańskich winnic zmniejszyła się o 2%, w porównaniu do 2020 r. Po walce z suszą, która dotknęła RPA w latach 2015-2017, właściciele winnic musieli zmagać się z wyższymi niż zazwyczaj średnimi temperaturami i jeszcze bardziej dotkliwymi falami upałów. To doprowadzało do spadku powierzchni winnic przez 7 lat z rzędu, która od 2014 r. zmniejszyła się o 6%. Jednocześnie, w 2021 r. szacowane spożycie wina w RPA wyniosło 4 mln hektolitrów. To o 27,5% więcej niż w 2020 r., kiedy przez 14 tygodni obowiązywał zakaz sprzedaży alkoholu, wprowadzony w wyniku pandemii COVID-19. Mimo wzrostu, spożycie wina utrzymuje się na poziomie o 5,3% niższym niż wynosi średnia z 5 lat. Obecnie sytuacja w południowoafrykańskiej branży winiarskiej poprawia się, a dużą rolę odgrywa w tym transport wina.

Ożywienie w eksporcie wina

Eksport wina to w RPA duży biznes, odgrywający znaczącą rolę w gospodarce. Ostatnie jego ożywienie, w porównaniu z ubiegłym rokiem, w dużej mierze jest wynikiem stopniowego znoszenia blokad. W 2021 r. z RPA wyeksportowano łącznie 4,8 mln hektolitrów wina, o 33% więcej niż raportowano poprzednio. Jego wartość wzrosła o 18,6%  i wyniosła 634 mln euro. W ujęciu ilościowym, największe wzrosty odnotowano w przypadku win butelkowanych

(o 28%), przewożonych masowo (o 49%) i musujących (o 32%). Ich wolumeny wzrosły o odpowiednio 15%, 37% i 36%. W ubiegłym roku produkcja wina w RPA wyniosła 10,6 mln hektolitrów, o 2% więcej niż w  2020 r. To powrót do średnich poziomów produkcji, notowanych jeszcze przed rozpoczęciem suszy w 2016 r.

To dobra wiadomość dla miłośników tego wina  i ekspertów branży winiarskiej.  Warto więc obserwować, jak w ciągu najbliższego roku będą rozwijać się dostawy morskie win z RPA.

Trzy czynniki ważne dla organizacji dostaw wina z RPA

Przed podjęciem decyzji o organizacji dostaw wina z RPA trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Specjaliści Hillebrand Gori, którzy mają długoletnie doświadczenie w międzynarodowej spedycji i transporcie win, radzą zwrócić szczególną uwagę na trzy z nich.

Po pierwsze, odprawa celna, która ze względu na obowiązujące w RPA przepisy prawne może skomplikować proces dostawy. Dlatego też warto wcześniej upewnić się, czy partner logistyczny zna i na bieżąco monitoruje zmiany w przepisach.

Drugi to warunki, w jakich ma się odbywać  transport, a od których zależy zachowanie jakości wina podczas tranzytu. Trzeba pamiętać, że w transporcie wino zaliczane jest do produktów wrażliwych na wpływ czynników zewnętrznych, takich jak wysokie temperatury czy wilgotność powietrza. Pod ich wpływem ten bardzo wrażliwy produkt może zmienić kolor, stracić smak i aromat czy nawet się zepsuć. Aby temu zapobiec, eksperci Hillebrand Gori zalecają dokładnie sprawdzić różne możliwe opcje dostawy, w tym z wykorzystaniem specjalistycznych i dedykowanych rozwiązań.

Wreszcie, i po trzecie, na jakość wina może wpłynąć samo składowanie w magazynach. Są wina, które wymagają przechowywania w kontrolowanej temperaturze. Przed podjęciem współpracy trzeba się więc upewnić, czy partner logistyczny ma i może zapewnić dostęp do tego typu magazynów.

Rozpoczęcie współpracy z operatorem logistycznym, odpowiednio przygotowanym i  wyspecjalizowanym w obsłudze tego ładunków, daje pewność, że za każdym razem transport wina z RPA dotrze bezpiecznie i na czas.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.